20 ایده چاپ کتاب عکس

۲۰ ایده جذاب برای چاپ کتاب عکس

برای چاپ و حفظ خاطرات روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از ایده‌های جذاب، شیک و ماندگار، چاپ کتاب عکس است. فتوبوک یا کتاب عکس، نسل جدید همان آلبو‌م‌های پرخاطره قدیمی هستند. کتابی اختصاصی، که از جلد تا تمام صفحات آن توسط خود شما طراحی می‌شود.

اگر می‌خواهید جذاب‌ترین کتاب عکس‌ها را بسازید، کافی است به یک سوال پاسخ بدهید: می‌خواهم چه داستانی را روایت کنم؟ در واقع هدف از ساخت فتوبوک، فقط جا دادن تعدادی عکس در صفحات نیست. اینجا می‌خواهیم ایده‌هایی به شما بدهیم، تا زیباترین روایت‌ها از زندگی‌تان را ثبت کنید. برای ۲۰ ایده جذاب چاپ کتاب عکس با ما همراه باشید.


«ایده‌های چاپ کتاب عکس کودک»

۱. آلبوم عکس دیجیتال کودک به سبک بوهو

تجربیاتی مثل راه رفتن یا غذا خوردن برای ما بزرگترها عادی هستند. اما در کودکان قضیه کاملا فرق می‌کند. اولین‌های کودک، لحظات خاص و تکرارنشدنی هستند که قطعا ارزش ثبت کردن دارند. همین حالا دست به کار شوید و یک فتوبوک از اولین‌های کودکتان بسازید. لحظاتی مثل اولین قدم، اولین غذا، اولین دندان، اولین جشن نوروز و یلدا، اولین تجربه دریا و سفر و …. سوژه‌های خوبی برای این مجموعه هستند.

۲. آلبوم عکس دیجیتال پسرانه دایناسوری

سرعت رشد کودکان بقدری بالاست که حتی در طول یک ماه نیز به چشم می‌آید. از این روند رشد عقب نمانید و هر ماه یک عکس از کودکتان ثبت کنید. عکسهایی با یک الگوی مشخص می‌توانند ایده خوبی باشند. مثلا بسیاری از والدین، عکس ماهانه کودک را با درست کردن عدد آن ماه ثبت می‌کنند. در آخر با چاپ کتاب عکس، تمام تصاویر ماهانه را در یک مجموعه ماندگار کنید.

۳. فتوبوک داستان تولد کودک

انتظار برای تولد کودک از شیرین‌ترین تجربه‌های زندگی است. شما می‌توانید با چاپ کتاب عکس این ماجرا را روایت کنید. از لحظه باخبر شدن وجود نوزاد یا اولین عکس سونوگرافی شروع کنید. اتفاقات جالب دوران انتظار را ثبت کنید و تا لحظه تولد او پیش بروید. می‌توانید روایت را بیشتر (مثلا تا تولد یک سالگی) ادامه بدهید.

۴. فتوبوک نامه به کودک

گاهی دلتان می‌خواهد با نوزادتان حرف بزنید و احساستان را به او بگویید. اما کودک نوپای شما حرفهایتان را متوجه نمی‌شود. در این صورت بهترین راه، نوشتن است. چاپ کتاب عکس کمک می‌کند نوشته‌هایتان پراکنده و بی‌نظم نباشد. در طراحی فتوبوک قابلیت اضافه کردن متن هم وجود دارد. برای مثال می‌توانید عکسی از اولین روز راه رفتن کودک چاپ کنید و احساستان در آن لحظه را برایش بنویسید. مطمئن باشید در آینده، این فتوبوک با ارزش، بهترین هدیه برای فرزندتان خواهد بود.

۵. فتوبوک یونیکورن

احتمالا فرزند شما در ماه‌های اول زندگی چیزی از حضور اطرافیان نفهمد. شما می‌توانید این لحظات را برایش ثبت کنید. از عشق پدربزرگ، مادربزرگ، خاله، عمو، دوست و…به فرزندان عکس بگیرید. از مجموعه این آغوش‌ها و محبت‌های خانواده، یک کتاب عکس چاپ کنید و به فرزندتان هدیه بدهید. قطعا ورق زدن این کتابِ پر از عشق، حس شیرینی برای او خواهد داشت.


«ایده های چاپ کتاب عکس عاشقانه»

۶. کتاب عکس داستان سفر عاشقانه

در حال حاضر کنار هم هستید؟ چطور به این لحظه رسیدید؟ حتما داستان شیرین و پرماجرایی پشت این لحظه وجود دارد. چاپ کتاب عکس اختصاصی بهترین فضا برای روایت این داستان است. پرخاطره‌ترین عکس‌های دونفره‌تان را انتخاب کنید و شروع به طراحی فتوبوک کنید. معمول‌ترین چینش برای طراحی این فتوبوک، چینش به ترتیب زمانی است.

۷. فتوبوک سالهای در کنار هم بودن (رُز آبی)

اگر از زوج های قدیمی هستید این ایده ویژه شماست. مسیر زیبایی که با هم طی کردید را ماندگار کنید. کافی است سری به آرشیو عکس‌هایتان بزنید. از هر سال، چند عکس انتخاب کنید. در فتوبوک تاریخ و سال را بنویسید و عکس‌ها را در ادامه آن قرار دهید. نتیجه، یک کتاب عکس ارزشمند از مسیر عشق شما خواهد بود.

۸. فتوبوک ۱۰ دلیل برای دوست داشتن تو (ولنتاین)

چطور شد که از بین میلیون‌ها آدم، عاشق همسرتان شدید؟ یک بار دیگر به این سوال فکر کنید و دلایل آن را بنویسید. این دلایل را به همراه عکس‌های از عشقتان در یک فتوبوک چاپ کنید. در عکس پرینت یک نمونه آماده و طراحی شده از این ایده وجود دارد. با مراجعه به فتوبوک ۱۰ دلیل برای دوست داشتن تو می‌توانید این محصول را سفارش دهید.

۹. کتاب عکس داستان آشنایی

همیشه روزهای اول رابطه حال و هوای خاصی دارند. اولین دیدارها، خنده‌ها، تصمیمات و…متاسفانه بعد از چند سال در کنار هم بودن، خاطره روزهای اول کمرنگ شده و به تدریج فراموش می‌شود. اتفاقا یکی از سوالات همیشگی فرزندان نیز، داستان آشنایی والدین است. شما می‌توانید با چاپ کتاب عکس، خاطره روزهای آشنایی را برای همیشه ماندگار کنید.

۱۰. فتوبوک جشن عروسی

در گذشته عکس‌های عروسی به صورت کاغذهای چاپ شده در آلبوم قرار می‌گرفت. متاسفانه آلبوم ها عمر زیادی ندارند و بعد از چند سال مشکلاتی مثل پارگی صفحات یا زرد شدن عکس‌ها به سراغشان می‌آید. اما با چاپ کتاب عکس در تکنولوژی فتوشیمی، این مشکلات تا حد زیادی حل شده است. با چاپ عکس‌های عروسی در فتوبوک می‌توانید تا سالیان دراز از ورق زدن بهترین روز زندگی‌تان لذت ببرید.


«ایده‌های چاپ کتاب عکس خانوادگی»

۱۱. فتوبوک تاریخ خانواده

کتاب عکس می‌تواند یک شجره‌نامه مدرن برای خانواده باشد! هر عکس قدیمی را که دارید جمع‌آوری کنید. از عکس جوانی پدربزرگ تا عکس ازدواج پدرومادرتان. حالا تمام عکس‌ها را، به ترتیب بزرگی آن عضو در خانواده بچینید. این فتوبوک مانند یک گنجینه خانوادگی، تداعی اصالت و خاطرات بزرگان فامیل شما می‌شود.

چاپ کتاب عکس خانوادگی

۱۲. کتاب عکس مرور سالی که گذشت

همه جا شنیده‌ایم که به جای مقصد از مسیر لذت ببریم. همین روزها و ماه‌هایی که در حال گذر هستند، مسیر زندگی ماست. برای نجات این روزها از فراموشی می‌توانید فتوبوک سالیانه طراحی کنید. اتفاقات برجسته هر سال را جمع‌آوری کرده و آنها را در یک فتوبوک چاپ کنید.

ایده چاپ عکس های قدیمی

۱۳. چاپ کتاب عکس تولد

اگر تولد یکی از اعضای خانواده‌تان نزدیک است حتما به هدیه فتوبوک فکر کنید. مجموعه‌ای از بهترین عکس‌های فرد مورد نظر را انتخاب کنید و دست‌نوشته‌هایی برایش بنویسید. عکس‌های کودکی‌اش را هم فراموش نکنید. این هدیه اختصاصی و پراحساس حتما او را شگفت‌زده می‌کند.

ایده چاپ عکس های قدیمی

۱۴. فتوبوک خانواده خوشبخت ما

یک فتوبوک خانوادگی ساده، بهترین دلگرمی برای روزهای سخت است. تعدادی عکس از تمام اعضای خانواده انتخاب کنید. حتما حواستان به اتفاقات برجسته‌ای مثل تولدها، جشن‌ها و سفرها هم باشد. از این تعداد عکس، بهترین آنها را به همراه تاریخ و مشخصات، در یک فتوبوک اختصاصی خانوادگی چاپ کنید.

چاپ فتوبوک از عکسهای خانواده

«ایده چاپ کتاب عکس با موضوع سفرها»

۱۵. کتاب عکس تجربه های جدید

هر تجربه زندگی، یک درس تازه برای ماست. شما می‌توانید تمام این لحظات ارزشمند را در یک فتوبوک ثبت کنید. ماجراجویی‌ها، تجربه اولین اسکی، اولین کمپینگ، آشنایی با آدم‌های تازه و… می‌توانند سوژه خوبی برای کتاب ماجراجویی شما باشند.

ایده ساخت سفرنامه

۱۶. فتوبوک کشف شهر

برای اکثر مردم، سالی فقط چند بار موقعیت سفر پیش میاید. این محدودیت نباید باعث شود از لذت کشف محیط اطراف محروم بمانیم. در شهری که زندگی می‌کنید صدها فضای جدید برای تجربه وجود دارد. همین حالا پروژه کشف شهرتان را شروع کنید و لذت آن را به زندگی وارد کنید. برای جدی‌تر شدن، یک فتوبوک درنظر بگیرید و برای آن عکاسی کنید. طبیعت، کافه‌ها، گالری‌ها، بازارها و محله‌های جدید از بهترین سوژه‌های عکاسی شهری هستند.

چاپ کتاب عکس سفر

۱۷. کتاب عکس طبیعت گردی

خیلی از آدم‌ها عاشق طبیعت هستند. معمولا این افراد سفرهای ماجراجویانه را به نشستن در هتلی لوکس ترجیح می‌دهند. اگر شما هم به طبیعت علاقه دارید یک فتوبوک از کشفیاتتان طراحی کنید. نمای آسمان شب از چادرتان، گونه‌های زیبای گیاهی و جانوری، عکس رود و کوهستانی که گرفتید و… سوژه‌های خوبی برای کتاب طبیعت‌گردی هستند. ورق زدن فتوبوکی که عکس‌هایش حاصل زحمت خودتان است قطعا دلچسپ خواهد بود.

چاپ عکس سفر

۱۸. چاپ کتاب عکس سفرنامه

تاثیر هر سفر بر ذهنیت، روحیه و تجربه فردی به قدری است که حتما ارزش ثبت کردن دارد. بهترین راه این است که برای هر مقصد یک فتوبوک طراحی کنید. چون معمولا عکس‌های گرفته شده در طول سفر آنقدری هستند که یک فتوبوک را پر کنند. برای جذاب‌تر شدن نتیجه، در کنار عکس‌ها تاریخ و یادداشت هم بگذارید.

ایده فتوبوک سفر

«چاپ کتاب عکس با ایده‌های هنری»

۱۹. چاپ کتاب عکس آثار هنری

فرقی ندارد در چه رشته هنری فعال هستید. در هر صورت حتما آثار مختلفی خلق کرده‌اید. تک تک این آثار ارزشمند هستند. چرا که نشان دهنده تجربیات و زحمات شما در مسیر تکامل استعدادتان است. توصیه می‌کنیم اولین آثارتان را هم چاپ کنید. این آثار شاید بی‌نقص نباشد؛ اما تماشای آنها یادآور راهی است که تا امروز طی کردید.

چاپ نقاشی در فتویوک

۲۰. فتوبوک دستورهای آشپزی

هر شهر و حتی خانواده ذائقه و دستورهای غذایی مخصوص خودش را دارد. شما به عنوان عضوی از خانواده می‌توانید این دستورها را گردآوری کنید. می‌توانید قبل از چاپ، دستورها را امتحان کنید و عکسی از آن بگیرید. ترکیب عکس‌ها و دستورهای اختصاصی، یک کتاب عکس ماندگار و جذاب خانوادگی خواهد شد.

چاپ دستورهای آشپزی در فتوبوک

چاپ آنلاین و آسان کتاب عکس

با این مقاله حتما چند ایده در ذهنتان شکل گرفته است. همین حالا دست به کار شوید و طراحی فتوبوک اختصاصی‌تان را شروع کنید. فراموش نکنید که خاطرات در هارد و مموری کمرنگ شده و رو به فراموشی می‌روند.

برای طراحی و سفارش آنلاین فتوبوک اختصاصی کافی است به سایت یا اپلیکیشن عکس پرینت مراجعه کنید. در بخش فتوبوک، هر آنچه برای طراحی کتاب عکستان نیاز دارید در اختیار شماست. سفارش شما بعد از تولید، به آدرس دلخواهتان ارسال می‌شود

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *