همه چیز درباره ی خرید قاب عکس

هر آنچه که باید برای خرید و استفاده از قاب عکس بدانید

تا‌ حالا فکر کرده‌اید چرا تماشای عکس‌های قدیمی تا این اندازه لذت‌بخش است؟ از من بپرسید می‌گویم در دل هر عکسی یک زندگی جریان دارد! مادربزرگ ما هم روزی در اوج جوانی و زیبایی سر و وضعش را مرتب کرده و با چشمانی درخشان به دوربین زل زده است…

پیام اصلی عکس پرینت همین است! می‌توان جذابیت زمان را ماندگار کرد. این شد که یک مقاله کامل از نکات لازم و مفید برایتان تدارک دیدیم درباره‌ی قاب عکس. قاب‌ها، محافظان عکس‌های به‌یادماندنی زندگی هستند و لازم است اطلاعات کافی برای انتخاب، خرید و استفاده از آن‌ها داشته باشیم. پس برای بررسی ویژگی‌های قاب عکس، استفاده های مختلف از آن، اصول چیدمان و… با ما همراه باشید.

کاربردهای جالب قاب عکس که تا به حال نمی‌دانستید!

اگر عادت دارید که یک میخ به دیوار بکوبید و فقط قاب عکستان را آویزان کنید این بخش مقاله برای شماست! قرار است کمی خلاقانه به قضیه نگاه کنیم و کاربردهای مختلف قاب عکس را با هم بررسی کنیم.

گوشه‌ای گرم و دنج در خانه

یک قانون نانوشته‌ در دکوراسیون و چیدمان منزل می‌گوید “خانه باید از جنس شما باشد و طراحی آن از وجود منحصر به فرد شما جریان گرفته باشد.” ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای گرما بخشیدن به خانه، استفاده از عکس‌های خاطره انگیز اعضای خانواده است. برای ایجاد یک گوشه دنج و صمیمی به مواد زیر احتیاج دارید!

  • میز کوچک
  • رومیزی
  • تعدادی عکس خاطره‌انگیز
  • تعدادی قاب عکس
آموزش چیدمان میز خاطره با قاب عکس رومیزی

برای خلق این فضای جذاب حتی به خرید میز نو هم احتیاجی نیست. کافی است نگاهی به اطراف خانه بیاندازید و یک میز قدیمی را انتخاب کنید. تمام سطح میز را با یک رومیزی بپوشانید. بهتر است رنگ رومیزی هماهنگ با سایر مبلمان خانه باشد. حالا عکس‌های زیبای خانواده را درون قاب قرار دهید و روی میز بچینید.

نکته: بهتر است ابعاد قاب عکس با هم متفاوت باشند تا هم دید خوبی برای عکس‌های پشتی ایجاد شود و هم چیدمان جذابتری داشته باشید.

قاب عکس‌های خانوادگی به جای تابلو

قاب عکس فقط برای حفاظت از عکس‌ها نیست، نصب قاب‌ها روی دیوار یک عنصر دکوراتیو پرطرفدار برای خانه محسوب می‌شود. ما در اینجا نکاتی را برایتان می‌گوییم تا با رعایت آنها، همه مهمان‌‎ها محو تماشای دیوار رویایی خانه شما بشوند!

  • بهترین مکان برای نصب قاب عکس

برای انتخاب محل نصب پیش از هر چیزی به فرهنگ خانواده و اطرافیان خود فکر کنید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند عکس‌های خود را در نشیمن و پذیرایی نصب نکنند و از اتاق خواب‌ها برای چیدمان عکس استفاده کنند. پس محل نصب قاب هیچ محدودیت خاصی ندارد و تنها به علایق و سلیقه شما بستگی دارد.

  • ابعاد مناسب قاب عکس

بعد از انتخاب محل نصب، نوبت به بررسی ابعاد قاب می‌رسد. این مرحله قانون ساده‌ای دارد؛ برای دیوارهای بزرگ از قاب‌عکس‌های بزرگتر استفاده کنید و در دیوار کوچک قاب‌های کوچکتر قرار دهید. به این دلیل که قاب‌های کوچک، جلوه چندانی روی دیوارهای بزرگ نشیمن ندارند و قرار دادن یک قاب کوچک روی دیواری بزرگ نتیجه جالبی ندارد.

البته یک راه حل دیگر، استفاده از قاب‌های کوچک و متعدد روی دیوار بزرگ است. با یک چیدمان درست می‌توانید کلکسیون جذابی از عکس های خاطره انگیز خود بسازید.

  • طرح و ظاهر قاب عکس

قاب عکس‌ها تنوع زیادی دارند و می‌توانند در سبک‌های مدرن و کلاسیک، جنس چوبی و پلاستیکی، نقوش منبت و ساده و ….. دسته‌بندی شوند.

توصیه ما استفاده از قاب‌های ساده و تک رنگ است، چون هدف از قاب این است که عکس درون آن جلوه پیدا کند و حس خوب به اطرافیان منتقل کند. اگر قاب ساده باشد تمرکز بر روی عکس خواهد بود و زیبایی و تاثیر آن دوچندان می‌شود. نمونه‌ای از قاب عکس‌های مدرن عکس پرینت را در ادامه مشاهده می‌کنید:

نمونه قاب عکس pvc مدرن و نشکن عکس پرینت
  • چیدمان قاب عکس

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، یک روش جذاب برای نمایش عکس‌ها، استفاده از قاب‌های کوچک با چیدمان درست و اصولی است. چند نمونه از چیدمان‌های پرطرفدار را با هم بررسی می‌کنیم:

۱.  چیدمان متقارن: در این روش اصولا از یک قاب در وسط، و تعداد برابر قاب در طرفین استفاده می‌شود. باید توجه داشته باشید که ابعاد قاب عکس‌های متقابل برابر باشد.

نحوه چیدمان متقارن قاب عکس دیواری

۲.  چیدمان شبکه‌ای: این چیدمان کاملا منظم و ساده است و می‌تواند در تعداد ۴، ۶، ۹تایی و … اجرا شود.

آموزش چیدمان شبکه ای قاب عکس دیواری

۳. چیدمان پلکانی: این روش همان‌طور که از نامش پیداست برای نصب قاب در راه پله‌ها کاربرد دارد و به صورت شیب‌دار در راستای جهت پله‌ها چیده می‌شود.

آموزش چیدمان پلکانی با قاب عکس در راهروها و پله ها

۴. چیدمان ترکیبی: در چیدمان ترکیبی نیازی نیست ابعاد و محل نصب قاب‌ها برابر باشد. اما توجه داشته باشید که تناسب و هماهنگی را رعایت کنید و وزن بصری در قسمت‌های مختلف مشابه باشد.

آموزش چیدمان ترکیبی یا غیرمنظم با قاب عکس

قاب عکس، هدیه‌ای خاص و منحصر به فرد

کمی بحث دکوراسیون خانه را کنار بگذاریم و به کاربرد فوق‌العاده قاب عکس برای هدیه اشاره کنیم. هدیه درواقع نمادی از توجه و علاقه شما به شخص مقابلتان است. برای این‌که نهایت توجه خود به دوست، خانواده یا همسرتان را نشان دهید بهترین کار تهیه یک هدیه خاص است. هدیه‌ای که از کادوهای دم‌دستی فاصله بگیرد و فکر شده باشد. در این صورت مطمئنا حس بهتری به عزیزانتان منتقل می‌کنید.

یکی از هدایای جذاب قاب کردن لحظه‌ای خاطره‌انگیز است. می‌توانید عکسی از روزهای شیرین عزیزانتان را چاپ و قاب کنید تا علاوه بر کادویی جذاب، یک حس خوب همیشگی به او تقدیم کنید. حسی که با هر بار تماشای قاب زنده می‌شود. برای انتخاب عکس می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • عکس های دوران کودکی
  • عکس های دوران مدرسه و جشن فارغ التحصیلی
  • سفرهای به یادماندنی
  • عکس‌های عاشقانه، نامزدی و ازدواج
  • عکس‌های دست‌جمعی خانوادگی
  • عکس جشن تولدها
  • موفقیت‌های فردی
  • عکس‌های دونفره
  • و…
قاب عکس به عنوان هدیه خاص و ماندگار

بررسی کیفیت و راهنمای خرید قاب عکس

برای خرید قاب عکس علاوه بر ظاهر آن لازم است به کیفیت هم توجه شود. هیچ کس دلش نمی‌خواهد قاب عکسش با چند بار استفاده کج شود یا بشکند!

  • جنس قاب: همانطور که اشاره کردیم جنس قاب عکس می‌تواند چوب، پلاستیک، رزین، pvc و … باشد. قاب عکس های pvc نسل جدید قاب‌هاست که نه مشکل جذب رطوبت و خوردگی چوب را دارد و نه شکنندگی رزین را. از طرفی ظاهر شکیل و تمیزتری نسبت به مدل‌های پلاستیکی دارد.
  • لایه محافظ عکس: برای ماندگاری بیشتر عکس، و حفاظت آن از گرد و غبار و آلودگی‌های محیط حتما قابی با لایه محافظ استفاده کنید. اکثر قاب‌ها لایه شیشه‌ای و شفاف روی عکس دارند.
  • ابعاد: قبل از خرید قاب عکس حتما ابعاد آن را نیز چک کنید. همان‌طور که می‌دانید استاندارد چاپ عکس ابعاد ویژه‌ای دارد و اگر قاب شما با ابعاد عکستان تناسب نداشته باشد مجبور به بریدن عکس می‌شوید.

شاید فکر کنید خریدن یک قاب با تمام این ویژگی‌ها دردسر ساز است. اما خوشبختانه با امکان خرید آنلاین قاب عکس، شما می‌توانید با شفافیت، تمام ویژگی‌های محصول را بررسی کنید و قاب عکس خود را تنها با چند کلیک سفارش دهید.

قاب عکس‌های عکس پرینت

ما در عکس پرینت به عنوان سرویس پیشگام چاپ آنلاین عکس و محصولات وابسته، اخیرا محصول قاب عکس را به مجموعه محصولات اضافه کردیم. ویژگی‌های قاب‌های عکس پرینت:

نمونه قاب عکس pvc مدرن و نشکن عکس پرینت
  • تمام قاب ها از pvc مقاوم و با محافظ شیشه‌ای شفاف تولید شده‌اند.
  • قاب ها در سه رنگ مختلف سفید سیاه و قهوه‌ای ارائه می‌شوند
  • علاوه بر قاب‌های ساده، می‌توانید قاب‌های حاشیه‌دار (پاسپارتو) را انتخاب کنید، که هم جلوه بسیار زیبایی دارند و هم امکان استفاده از ۲ سایز عکس را به شما می‌دهند.
  • ابعاد قاب متناسب با سه سایز عکس استاندارد ۲۰×۱۵، ۲۵×۲۰ و ۳۰×۳۰ است. همچنین با انتخاب قاب پاسپارتو می‌توانید علاوه بر سایزهای ذکر شده، از عکس‌های ۱۵×۱۰ ، ۱۸×۱۳ و ۲۰×۲۰ هم استفاده کنید.
  • قلاب نصب در هر دو جهت عمودی و افقی قرار دارند.

برای مشاهده قیمت و سایر ویژگی‌های قاب عکس‌ها، کافی است به سادگی اپ عکس پرینت را نصب کنید یا وارد محصول قاب عکس در سایت شوید، حالا قاب خود را به همراه عکس داخل آن، به صورت آنلاین سفارش دهید.

۳/۵ - (۱ امتیاز)

1 دیدگاه

  • Masoom ۰۷ تیر ۱۴۰۰

    سلام
    سایز قاب زدین یا این سایز عکس هستش؟
    یعنی مثلا سایز ۳۰×۳۰ سایز عکسه یا قاب؟
    من اندازه عکسم ۳۰×۲۰ باشه مثلا با قآب کلا چه اندازه میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *