نکات تزیین دیوار با تابلو

نکات ساده اما ضروری برای تزیین دیوار با تابلو

فکر می‌کنم همه توافق داریم که یک دیوار خالی هیچ زیبایی و حس خوبی ندارد. برای دکور و تزئین دیوار چند راه ساده وجود دارد. تابلوها، قاب‌عکس‌ها، شاسی عکس و بوم نقاشی ایده‌های جذاب و در دسترسی هستند. در این مقاله قرار است نکات تزیین دیوار با تابلو را بررسی کنیم. با چند تغییر کوچک شما هم یک دیوار منحصربه‌فرد خواهید داشت. 

تزیین دیوار با تابلو؟ شاسی؟ یا قاب عکس؟

اول از همه باید محصول مناسب را انتخاب کنید. نوع محصول در وهله اول به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اما خوب است به تناسب و هماهنگی محصول با دکوراسیون خانه هم توجه داشته باشید. تابلوهای بزرگ می‌توانند دکور کلاسیک را به بهترین شکل تکمیل کنند. شاسی‌های ساده و قاب‌عکس‌های pvc هم برای دکور مدرن عالی هستند. اگر اصالت فضا برایتان اهمیت دارد، قاب عکسهای چوبی با عکسهای خانوادگی را انتخاب کنید.

مرحله بعدی محتوای محصول شماست. برای محتوای محصول هم دو راه دارید. راه اول استفاده از طرح‌های آماده (مثل آثار نقاشان مشهور) است. یک راه جذاب دیگر چاپ خاطرات و عکسهای خودتان است. حس و حال خانه باید روایتگر هویت و ارزش‌های شما باشد. خاطرات زیبای زندگی می‌توانند یک دکور دلگرم‌کننده و شخصی‌سازی‌شده بسازند. در عکس پرینت می‌توانید به آسانی خاطراتتان را روی انواع شاسی عکس، قاب عکس و بوم نقاشی سفارش چاپ دهید. 

تزیین دیوار با تابلو شاسی

نکات تزیین دیوار با تابلو و محصولات دیواری

بعد از انتخاب نوع محصول و محتوای آن، نوبت به نصب می‌رسد. اتفاقا هدف ما در این مقاله، بیان نکات نصب و پرزنت است. کافی است ۵ نکته زیر را رعایت کنید تا به بهترین حالت دکور دیواری برسید.

۱. به ارتفاع نصب تابلو دقت کنید

برای آویختن تابلو از شخصی که خیلی بلند قد یا خیلی کوتاه قد است کمک نگیرید. این کار باعث می‌شود که تصاویر در ارتفاع نامناسب آویخته شوند. مرکز تصویر (یا مرکز مجموعه‌ای از تصاویر) باید در سطح ارتفاع چشم یک فرد با قد معمولی نصب شوند. قبل از زدن میخ در انتخاب محل نصب حساسیت و دقت به خرج دهید. می‌توانید ارتفاع نصب را با مداد علامت‌گذاری کنید. مطمئن باشید این دقت به نتیجه می‌ارزد!

۲. ایده و طرحتان را از قبل بکشید

اگر هدفتان نصب مجموعه است، اول یک الگوی کاغذی از هرکدام بسازید. برای این کار قاب‌های خود را رروی کاغذهای روزنامه یا کاغذ الگو بگذارید. سپس با ترسیم دور آنها و بریدن خطی که رسم کرده‌اید اندازه چهارچوب هر کدام را در بیاورید. حالا نوبت آن است به کمک یک چسب نواری ضعیف، آنها را روی دیوار قرار دهید. مدل‌ها را آنقدر جابجا کنید تا به چیدمان مطلوب برسید.

در نهایت محل کوبیدن میخ‌ها را علامت بزنید. توجه کنید که محل گیره آویز پشت هر قاب ممکن است متفاوت باشد. بهتر است در حالی که هنوز کاغذهای نمونه رو دیوار است میخ‌ها را بکوبید. راستی عمودی یا افقی بودن تصاویر اصلی را فراموش نکنید!

روش نصب تابلو

۳. انتخاب ابعاد درست در تزیین دیوار با تابلو

قانون اول: در تابلوهای بالای مبل، نباید عرض تابلو از عرض مبلمان بیشتر باشد. و قانون دوم: برای جلوه بهتر، حتما به تناسب ابعاد با دیوار توجه کنید. مثلا برای یک دیوار باریک، یک تصویر کوچک یا مجموعه‌ای از تصاویر کوچک‌تر انتخاب کنید. در دیوارهای بزرگتر، یک قطعه هنری بسیار بزرگ، یا مجموعه و گالری متناسب‌تر هستند. 

۴. یک گالری دیواری بسازید

وقتی می‌خواهید یک مجموعه دیواری به نمایش بگذارید، از یک الگوی مشترک بین تصاویر استفاده کنید. اگرچه تصاویر متفاوت و جدا از یکدیگر هستند، اما ایده یا الگوی مشترک  باعث ارتباط بهتر و جذابیت مجموعه می‌شود. مثلا مجموعه خانواده، طبیعت، عاشقانه، سفرها، عکسهای مراسم ازدواج و… موضوعات جالبی برای گالری دیواری شما هستند. این گالری را می‌توانید با محصول شاسی عکس و قاب عکس به زیبایی اجرا کنید.

دکوراسیون دیوار با قاب عکس

۵. تقارن ضمانت یک چیدمان خوب است

در تزیین دیوار با تابلو، می‌توانید چیدمان‌های متنوعی را انتخاب کنید. در مقاله همه چیز درباره قاب عکس چند سبک رایج چیدمان را با هم مرور کردیم. اما اگر به نتیجه شک دارید، چیدمان تقارن همیشه جواب می‌دهد! می‌توانید برای ریسک کمتر همین سبک ساده را انتخاب کنید. مطمئن باشید در نهایت به یک طرح خوب و متناسب می‌رسید.

سفارش آنلاین انواع محصولات دیواری

نظرتان چیست اگر بگوییم شما می‌توانید محصول دیواری خودتان را خلق کنید؟! در سایت عکس پرینت این قابلیت در اختیار شماست. با مراجعه به سایت و انتخاب محصولات دیواری می‌توانید مدل، ابعاد، رنگ و چیدمان دلخواه خودتان را طراحی کنید. محصول شما در کمترین زمان تولید شده و به آدرس انتخابی‌تان در سراسر ایران ارسال می‌شود. برای خلق یک دکور دیواری پرخاطره همراه شماییم.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *