آموزش نورپردازی برای عکاسی از نوزاد

آیا می‌خواهید چند تکنیک اولیه نورپردازی عکاسی از نوزاد را بدانید که برای مدل کودک شما بی‌خطر هستند و به نتایج شگفت‌انگیز کمک می‌کنند؟ شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی یک نوزاد ممکن است بخواهد غذا بخورد یا بخوابد، بنابراین باید سریع باشید و تنظیمات نور را برای عکاسی از نوزاد آماده کنید.

تکنیک‌های نورپردازی عکاسی نوزاد

توجه داشته باشید که تکنیک‌های نورپردازی و موارد مرتبط با آن، به شما کمک می‌کنند تا نور مطلوب را به‌طور آسان و دقیق تنظیم کنید.

نورپردازی رامبراند

Rembrandt Lighting

این تنظیم نوری برای عکاسی از نوزادان، نوردهی به صورت نوزاد با زاویه ۹۰ درجه است. اغلب زمانی از آن استفاده می‌کنم که از بالا عکس می‌گیرم. به این ترتیب، یک طرف صورت به‌طور کامل روشن شده و طرف دیگر به‌طور جزئی، ایجاد کننده یک مثلث می‌شود زمانی که نور بر روی گونه‌ای که به‌طور جزئی در سایه قرار گرفته، سقوط می‌کند.

اگر می‌خواهید این اثر را در عمل ببینید، همیشه می‌توانید اثرات رامبراند را بررسی کنید تا از آن الهام گرفته و لذت تماشای زیبایی‌ها را ببرید.

نور پشتی

Back Lighting

این نوع نورپردازی شامل ایستادن مقابل نور و گرفتن عکس از سایه‌ها به سمت نور است. شما یک نورپردازی کرمی زیبا دریافت خواهید کرد که جزئیات کوچک بدن را مانند لب‌های کوچک و انگشتان پا را برجسته می‌کند.

نور نرم

Soft Lighting

برای ایجاد این اثر نوری، به یک چتر و یک منبع نور نیاز خواهید داشت. چتر یک ساختار با سطوح نقره‌ای یا سفید نیمه‌شفاف دارد که به یکدیگر در انتهای ساقه متصل می‌شوند. اگر چتر به شما امکان حذف رنگ سیاه را می‌دهد، سطح بازتابنده‌ی سفید اثر نیمه‌شفافی ایجاد می‌کند.

نور گسترده

Broad Lighting

نورپردازی گسترده در عکاسی از نوزاد، نوردهی به بخش بزرگتر از موضوع است. این اتفاق زمانی می‌افتد که موضوع از جهت نور رو به سمت دیگری بچرخانده می‌شود. می‌توانید این اثر را در عکس بالا مشاهده کنید: چون چهره کودک به سمت چپ مایل است و نور نیز در سمت چپ تنظیم شده است، بخش اعظم چهره روشن است. سمت راست چهره کمی سایه‌بافت و واضح ترسیم شده است.

Broad Lighting

نور کوتاه

زمانی که بخش بزرگتری از موضوع در تصویر در سایه قرار دارد، این نمایانگر نورپردازی کوتاه نوزاد است. زمانی که بخش اعظم چهره از منبع نور دور شده و در سایه قرار دارد، نیز نورپردازی کوتاه است. زمانی که کودک چهره‌اش را از نور دور می‌کند و بیشتر در سایه قرار می‌گیرد، چهره به صورت نورپردازی کوتاه خواهد بود.

Short Light

حتماً برای توازن مناسب نور نیاز به یک بازتاب کننده دارید تا چشمان نوزاد را آسیب نرسانیده باشید. اگر می‌خواهید یک کیت همه‌کاره برای نورپردازی حرفه‌ای عکاسی از نوزاد داشته باشید، این بسته را انتخاب کنید که شامل یک کیت فلاش جیبی، چراغ‌های استروب، کنترل از راه دور بی‌سیم و فرمان‌دهی، سر فلاش اسپیدلایت، درب بارن با توری و فیلتر‌های رنگی و … است.

Short Light

نورپردازی عکاسی از نوزاد در خانه

حالا که انواع نورپردازی عکاسی از نوزاد در استودیو را پیمودیم، اما اگر نیاز به عکاسی از نوزاد در خانه دارید چه؟ در ادامه یک راهنمایی برای برگزاری یک جلسه عکاسی در داخل خانه با تنظیم نور طبیعی ساده آمده است.

مکانی برای یافتن نور خورشید انتخاب کنید

Find the Sun

شما می‌دانید که نور طبیعی مناسب تضمین کننده عکس‌های موفق است. پس مکانی در خانه را پیدا کنید که نور خورشید به آن می‌رسد. در نظر داشته باشید که نور خورشید چگونه حرکت می‌کند و در طول فرآیند عکاسی آماده باشید که مکان را به طور کمی تغییر دهید.

برای دقیق‌تر شناختن حرکت‌ها و زوایای نور خورشید، می‌توانید از برنامه‌های ویژه استفاده کنید. برنامه‌ای که من استفاده می‌کنم Sun Seeker نام دارد. با استفاده از این برنامه، می‌توانید حتی یک برنامه جلسه عکاسی ایجاد کنید که شامل بهترین ساعت‌ها و شرایط نور خورشید، زمان‌های طلوع و غروب، حرکات و جهت‌های نور خورشید باشد.

اطمینان حاصل کنید که رنگ اتاق به طور معقولی خنثی است

Make Sure Your Room is Fairly Neutral

زمانی که عکس‌های نوزاد را در خانه می‌گیرید، به داخل اتاق نیز توجه کنید. رنگ‌ها نباید خیلی جذاب باشند زیرا ممکن است درون موضوع عکس افتاده و اثر ناخواسته‌ای ایجاد کنند.

در هنگام نزدیک شدن به موضوع برای گرفتن عکس، به لباس‌هایی که به تن دارید توجه کنید. لباس‌های با رنگ خنثی بپوشید و اگر امکان دارد، اتاقی با دیوارهای سفید، بژ یا قهوه‌ای انتخاب کنید. این ترفندها کار ویرایش تصویر شما را ساده‌تر خواهند کرد.

نوزاد را نزد پنجره قرار دهید

نوزاد را در نزدیکی پنجره و روی بالش قرار داده و زمینه‌ای در نزدیکی پنجره قراررا انتخاب کنید. اگر در روزهای آفتابی نیاز به تخفیف نور پنجره دارید، از یک تکه پارچه سفید بزرگ و چسب نقاش استفاده می‌کنم. بازتاب‌دهنده‌ها همکاران خوبی هستند اگر نیاز دارید نور را به سمت موضوع هدایت کنید، سایه‌ها و اثرات نوری در عکس را تنظیم کنید. من از بازتاب‌دهنده‌ها استفاده می‌کنم و از نتایج راضی هستم. بازتاب‌دهنده‌های قابل حمل، نه تنها برای عکاسی از نوزاد در خانه مناسب هستند، بلکه برای عکاسانی که همیشه محل عکاسی را تغییر می‌دهند، مناسب برای انتقال آسان هستند.

از پیاده روی و یا بالا رفتن روی اشیا هم نترسید

به دنبال یافتن زاویه‌ی کامل، عکاسان عموماً خودشان را در وضعیت‌های مختلف قرار می‌دهند. اگر نیاز به گرفتن عکس از زاویه بالا دارید، اما قد شما خیلی بلند نیست، می‌توانید یک وسیله پایه‌دار با خود ببرید.

همچنین من بر روی زمین می‌خزم تا زاویه‌ی کامل برخی جزئیات را برای عکس بگیرم. حرکت کنید، وضعیت‌های خودتان را تغییر دهید و نگران نباشید که چگونه برای دیگران به نظر می‌آید. به دنبال طرف‌ها و زوایای کامل موضوع بگردید و پس از آن قطعاً فرصت‌های بیشتری برای گرفتن بهترین نورپردازی عکاسی از نوزاد خواهید داشت.

مبانی تنظیمات دوربین

تعادل تمامی اجزای تاریکی و روشنی در عکس برای یک تصویر خوب ضروری است. به این منظور، باید سرعت شاتر، دیافراگم و ISO را تنظیم کنید.

سرعت شاتر

سرعت شاتر دوربین زمانی است که در آن شاتر دوربین باز شده و نور را به سمت حسگر ارسال می‌کند. سرعت‌های شاتر کند و سریع وجود دارند که برای انواع مختلف عکاسی مناسب هستند. سرعت‌های شاتر کند زمانی استفاده می‌شوند که نور کمی وجود دارد یا برای عکاسی در شب، زیرا در این صورت مقدار بیشتری نور وارد حسگر دوربین می‌شود.

سرعت شاتر سریع برای توقف حرکت استفاده می‌شود. سرعت شاتر مناسب برای فلاش من ۱/۱۲۵ ثانیه است. برای یافتن سرعت شاتر مناسب برای دوربین خود، باید دستورالعمل‌های فلاش خود را مشاهده کنید.

دیافراگم (آپرتور)

چهارشانس (آپرتور) بزرگتر، مقدار بیشتری نور وارد دوربین می‌شود. علاوه بر این، عمق میدان تصویر را که بخشی از صحنه با دقت است، تنظیم می‌کند. عمق میدان تصویر بر تناسب معکوس با دیافراگم است.

اگر عمق میدان بزرگ باشد، دیافراگم کوچک است و بالعکس. دیافراگم با اعداد “f”اندازه‌گیری می‌شود. به شدت توصیه می‌کنم که دیافراگم را برای عکس‌های نوزاد در f/2.2 تنظیم کنید.

ISO ایزو دوربین

اگر می‌خواهید عکس‌های خود را روشن‌تر کنید، اما دو تنظیم قبلی دیگر کمک نمی‌کنند، آنگاه ISO کمک کننده شماست. این نشان‌گر در ISO با اعداد اندازه‌گیری می‌شود: تصاویر تیره مربوط به اعداد کمتر و تصاویر روشن به اعداد بیشتر می‌شوند.

اما دقت کنید، مقدار بالای شاخص ISO باعث می‌شود نویز و دانه‌های بیشتری دیده شوند. برای عکس‌های نوزاد، یک ISO پایین – ۱۰۰ را انتخاب کنید.

ترفندهای نورپردازی عکاسی از نوزاد

به این تعدادی نکته نورپردازی آسان برای عکس‌های نوزاد توجه کنید که به شما کمک می‌کنند عکس‌های کامل را بدون هدر دادن زمان زیاد برای آماده‌سازی بگیرید.

ویرایش عکس و اصلاح رنگ

با کمک لایتروم، تمام عیوب نوری را حذف کنید و پوست نوزاد را نرم و صورتی کنید. فتوشاپ به شما در حذف اشیاء یا از بین بردن عیوب پوست کمک خواهد کرد. همیشه می‌توانید ویرایش عکس‌های خود را به شخص دیگری بسپارید و زمان خود را صرفه‌جویی کنید.

استفاده از سایه و نور برای ایجاد جذابیت تصویری

در نورپردازی عکاسی از نوزادان، هر دو اجزا به اندازه مهم هستند. ابتدا مناطق روشنتر تصویر را مشاهده می‌کنیم و سپس به مناطق سایه‌دار در تصویر توجه می‌کنیم.

از بالای سر تا چانه نوزاد را نورپردازی کنید

زمانی که در استودیو از نوزادان عکس می‌گیرید، منبع نور باید از جهتی باشد که سر نوزاد قرار دارد. چهره کودک باید به سمت نور خم شود. نور باید از بالای سر به سمت چانه بیافتد.

چانه را بالا نبرید، زیرا این عکس نتایج غیرمطلوب و سایه‌های “روحی” ناخواسته‌ای ایجاد می‌کند. اگر سایه‌ها زیر چانه و بینی وجود داشته باشند، این نشانه‌ای از تنظیمات نورپردازی صحیح است.

نوزاد را به درستی جایگذاری کنید

نور مناسب به تناسب درستی وضعیت موضوع بستگی دارد. در مورد حالت‌های عکاسی نوزاد، بهترین حالت‌ها حالت‌های خمیده، به شکل حرف C خواهند بود. چرا به این صورت؟ چون حالت خمیده برای چشمان و مغز ما دلپذیرتر است.

با حالت C، مطمئن می‌شوم که کل بدن کوچک به طور طبیعی و با منحنی‌های طبیعی قرار می‌گیرد. سر نیز باید خمیده شود، همچنین بدن، آرنج‌ها زیر زانوها قرار دارند و غیره. چهره نیز باید قابل مشاهده باشد.

ایجاد لایه‌های تصویری از طریق نورپردازی و وضعیت‌دهی

جدا کردن عکس‌ها به لایه‌ها به طور کاملاً عالی است. ابتدا، شیء‌های معنی‌دارتر را تعیین کنید و آنها را در بخش نزدیک‌تر به دوربین درج کنید.

سپس اشیاء اضافی و کمتر مهم را از دوربین دورتر و به عنوان زمینه قرار دهید. به این ترتیب، تصویر جامع‌تر می‌شود و هر شیء تکمیل‌کننده دیگری خواهد بود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *