تابلو در دکوراسیون خانه چه تأثیری دارد؟

تابلو در دکوراسیون خانه چه تأثیری دارد؟

دکوراسیون داخلی اجزای زیادی دارد که همه در کنار هم برای ایجاد حس آرامش و نشان دادن سلیقه به کار می‌روند. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف در دکوراسیون داخلی گنجاندن آثار هنری در فضای داخلی خانه است. تابلو نقاشی و تابلو یکی از مهم‌ترین اجزای آثار هنری در هر خانه هستند. تابلو برای بهبود ظاهر خانه به شما کمک می‌کند.

تابلوهای نقاشی به‌خوبی سبک و حس شخصی شما را به منتقل می‌کنند. آن‌ها نشان می‌دهند شما چه کسی هستید و چه چیزی را بیشتر از هر چیزی دوست دارید. تابلو نقاشی در کنار دیگر اجزای تزئینی مثل فرش، آینه، گلدان و مبلمان زیبایی خانه شما را تکمیل می‌کند.

تابلو نقاشی یک نقطه کانونی در خانه شما ایجاد می‌کند

تابلو نقاشی از هر سبکی که باشد می‌تواند یک نقطه کانونی در خانه شما ایجاد کند. ازآنجایی‌که رنگ دیوارها اغلب خنثی است یک تابلوی زیبا با رنگ‌های زنده و کیفیت بالا می‌تواند نقطه کانونی دکوراسیون داخلی شما باشد. پرتره افراد یا شخصیت‌های معروف، تصاویر حیوانات، مناظر طبیعی و … به خانه شما شخصیت منحصربه‌فرد و خاصی می‌بخشد.

تعادل بین مبلمان و وسایل تزئینی

اغلب ما برای تزئین خانه از انواع و اقسام وسایل و اکسسوری استفاده می‌کنیم اما دیوارها را فراموش می‌کنیم. یک خانه بدون تابلو نمی‌تواند تعادل خوبی بین مبلمان و وسایل تزئینی برقرار کند. آویزان کردن تابلو کار آسانی است و به‌راحتی قابل تمیز کردن و نظافت است. تابلو نقاشی روی دیوار، فضایی را اشغال نمی‌کند و می‌توان آن‌ها را به شکل و سبک‌های مختلف آویزان کرد.

هنر دیواری یا تابلو نقاشی علاوه بر اینکه به دکوراسیون شما روح می‌بخشد برای شما شادی و آرامش به همراه دارد.

زنده نگه‌داشتن روابط خانوادگی و خاطرات

یکی از رایج‌ترین روش‌های دکوراسیون داخلی استفاده از پرتره‌های خانوادگی است. پرتره هم به‌صورت عکس و هم به‌صورت نقاشی قابل‌نصب و اجرا روی دیوار است. در برخی از خانه‌های یکی از دیوارهای نشیمن به عکس‌های خانوادگی، عکس فرزندان و دیگر افرادی که دوستشان داریم اختصاص داده شده است. این کار علاوه بر زیبایی باعث حفظ پیوندهای خانوادگی و زنده نگه‌داشتن خاطرات است.

آوردن طبیعت به خانه

اغلب ما در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنیم. برای برقراری پیوند با طبیعت و القای حس آرامش آن در خانه می‌توانیم تابلو نقاشی یا تابلو عکس طبیعت را در خانه آویزان کنیم. رنگ‌های زنده و پرجنب‌وجوش علاوه بر حس شادی باعث آرامش و شکل دادن به دکوراسیون داخلی خانه می‌شوند.

عکس‌های طبیعت همیشه زیبا بوده و از مد نمی‌افتد. با یک قاب زیبا می‌توانید تابلوی طبیعت را روی دیوار خانه آویزان کنید و همه نظرها را به سلیقه و سبک نگاه خود جلب کنید.

تابلو نقاشی و تابلو مکمل دکوراسیون داخلی

تابلو نقاشی و تابلو مکمل دکوراسیون داخلی

هر سبک از دکوراسیون داخلی با تابلو نقاشی و تابلوی تزئینی کامل می‌شود. حتی سبک‌های مینیمالیستی که به دنبال سادگی و دوری از تجملات هستند با چند تابلو از سنگ‌ها و شاخه‌های بامبو کامل می‌شوند. برای افرادی که شخصیت رمانتیک کلاسیک دارند تابلوهایی با تصاویر کلاسیک مثل تابلو بناهای تاریخی و پر رمز و راز مناسب است.

عکس‌های منظره و تابلو نقاشی از مناظر طبیعی در هیچ فضایی شکست نمی‌خورند. می‌توانید تابلو نقاشی با موضوعات مختلف و سبک‌های انتزاعی، سیاه‌وسفید و مدرن را انتخاب کرده و آن‌ها را با فریم‌های مشابه در کنار هم قرار دهید.

تابلو نقاشی به دیوار بافت و عمق می‌دهد

تابلو نقاشی و تابلوها به دیوارهای شما بافت و عمق می‌دهند. تابلوهای نقاشی همه دارای یک سبک، رنگ یا جلوه بصری یکسانی نیستند اما آنچه در بین همه آن‌ها مشترک است دادن بافت و عمق به دیوار خانه شما است. تابلو به فضای خسته‌کننده و یکنواخت خانه شور و طراوت بخشیده و شما را به داستان‌های گذشته مرتبط می‌کند.

تابلو نقاشی به خانه شما ظاهری مدرن می‌بخشد

با نصب تابلوهای مدرن و انتزاعی می‌توانید ظاهری مدرن و زیبا به خانه خود بدهید. تابلوهای زیبای متعددی با سبک‌های گوناگون برای دیوار خانه شما وجود دارد. تابلو رنگ را به دکوراسیون داخلی شما می‌آورد. در انتخاب تابلو دقت کنید که قاب یا فریم آن نیز با دکور خانه شما و رنگ مبلمان همخوانی داشته باشد.

تابلو نقاشی و تابلو را در کجای خانه آویزان کنیم؟

تابلو نقاشی و تابلو را در کجای خانه آویزان کنیم؟

تابلو نقاشی و تابلوها را با توجه به ابعاد و سبک و نوع آن‌ها را می‌توانیم در هر جای خانه آویزان کنیم. اتاق نشیمن، اتاق‌خواب، آشپزخانه و حمام از نقاطی هستند که با تابلو زیباتر می‌شوند.

تابلو در اتاق نشیمن

اولین جایی که برای نصب تابلو مناسب است اتاق نشیمن است. این اتاق که محل گفت‌وگوهای خانوادگی است با مبلمان، فرش، مجسمه و پرده و دیگر وسایل تزئین می‌شود. تابلو اتاق نشیمن می‌تواند کنار در ورودی، پشت مبلمان و فاصله بین پنجره‌ها را زیباتر کند.

می‌توانید یک دیوار بزرگ را انتخاب کرده و با نصب یک تابلوی بزرگ آن را تبدیل به نقطه کانونی اتاق نشیمن کنید. هر نوع تابلوی خانوادگی، سفرهای دیدنی، تابلوی مدرن و انتزاعی را می‌توانید در این اتاق قرار دهید.

نصب تابلو در راهرو

تابلوها می‌توانند در راهرو شما نیز نصب شوند. عکس‌هایی از ازدواج، ماه‌عسل، مسافرت به جاهای دیدنی می‌تواند موضوع عکس‌های شما باشد. همچنین می‌توانید یکی از سفرهای هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی خود را انتخاب کرده و عکس‌های آن را صورت پوستر چاپ کرده و در دیوار راهرو بچسبانید.

تابلو نقاشی و تابلو در اتاق‌خواب

تابلو نقاشی را می‌توانید در قفسه کتابخانه و کنار کتاب‌ها قرار دهید. عکس‌های خانوادگی و عکس‌های مربوط به طبیعت برای اتاق‌خواب مناسب هستند. عکس‌های قاب شده و کوچک که روی میز قرار می‌گیرند نیز برای این اتاق انتخاب خوبی. می‌توانید یک منظره را روی دیوار اتاق‌خواب نقاشی کنید تا علاوه بر یک نقطه کانونی روی دیوار، ازنظر دیداری نیز چشم‌گیر و زیبا باشد.

این تکنیک‌ها در دکوراسیون داخلی بسیار رایج هستند و در مجلات معتبر دکوراسیون نیز به چاپ می‌رسند.

چند تابلو نقاشی یا تابلو روی دیوار آویزان کنیم؟

چند تابلو نقاشی یا تابلو روی دیوار آویزان کنیم؟

برای به دست آوردن عدد مناسب و نصب تعداد مناسب تابلو ابتدا دیوار را اندازه‌گیری کنید. مقیاس در طراحی داخلی هنگام کار با هنر بسیار مناسب است و اندازه‌گیری دیواری که روی آن تابلو را نصب می‌کنید در تعداد تابلوها مؤثر است. تعداد عکس‌هایی که باید به دیوار آویزان کنید بسته به‌اندازه دیوار و طراحی کلی اتاق متفاوت است. مقیاس دیوار و اندازه آثار هنری را که می‌خواهید نمایش دهید را در نظر بگیرید.

یک قطعه کوچک روی یک دیوار بزرگ ممکن است گم شود درحالی‌که مجموعه‌ای از تابلوهای کوچک روی یک دیوار کوچک ممکن است به‌هم‌ریخته به نظر برسد.

طرح تابلوها متعادل باشد

یکی از مهم‌ترین نکات در نصب تابلو در اتاق رسیدن به تعادل است. درست مانند یک ترازو یک تغییر کوچک می‌تواند تعادل را ایجاد کند. تعادل یک اصل در طراحی داخلی است که طراحان داخلی به کمک آن وزن بصری در داخل یک اتاق را متعادل می‌کنند.

تعادل، فضا را ازنظر بصری جذاب‌تر و هماهنگ‌تر می‌کند. آثار هنری و تابلوها برای کمک به ایجاد تعادل بیشتر روی دیوار اتاق آویزان می‌شوند. تعداد مناسب قطعات نیز به کمک این اصل تعیین می‌شود.

تابلو نقاشی یا تابلو را به تعداد فرد روی دیوار نصب کنید

تعداد فرد تابلو روی دیوار با استفاده از قانون ۳ نمایش زیباتر و هماهنگ‌تری را ایجاد می‌کند. این قانون برای نمایش دیگر وسایل تزئینی در خانه کاربرد دارد.

البته استفاده از تقارن نیز همیشه در نصب تابلو و دیگر وسایل تزئینی زیبا است. اغلب آثار هنری نیز به‌صورت جفت خریداری می‌شوند. به‌هرحال شما باید اعداد مختلف را امتحان کنید تا به عدد مناسب برسید.

هدف خود از نصب تابلو نقاشی و تابلو را تعیین کنید

هدف شما از نصب تابلو روی دیوار چیست؟ اگر به دنبال ایجاد مکانی برای استراحت چشمان خود هستید بهتر است به دنبال آثار هنری کمتر، بزرگ‌تر و آرام بروید. در این حالت تابلوهای دوتایی و سه‌تایی مناسب است. دو یا سه قطعه هنری که به‌صورت هماهنگ با هم نقاشی شده‌اند تا با یکدیگر هماهنگ شده و تأثیر بصری بزرگی داشته و درعین‌حال نظم و ترتیب داشته باشند.

انتخاب محل مناسب برای تابلو

تابلوها در هر مکانی قابل‌نصب هستند؛ اما برای نصب تابلو باید به چند نکته توجه کنید. بهتر است محل نصب تابلو نور مناسبی داشته باشد. تابلو دور از نور مستقیم خورشید و در محلی قرار بگیرد که به‌خوبی دیده شود. قرار گرفتن در پشت ستون‌ها و دیوارهای جداکننده باعث می‌شود زیبایی و تصویر تابلو دیده نشود.

رنگ تابلو با دیوار هماهنگی داشته باشد. اگر دیوار رنگی غیر از سفید دارد رنگ‌های داخل تابلو و قاب بهتر است با هم همخوانی داشته باشند. اگر سقف اتاق کوتاه است بهتر است جهت تابلو عمودی باشد. اگر عرض دیوار کم است تابلوی افقی مناسب است.

تقارن بخشیدن به محیط نیز مهم است. تابلو باید تقارن مناسبی با دیگر اجزای روی دیوار داشته باشد.

چگونه یک گالری دیواری در خانه داشته باشیم؟

گالری تابلو نقاشی در خانه

برای ایجاد یک دیوار گالری در خانه مراحل زیر را طی کنید:

  • بزرگ‌ترین قاب را در وسط دیوار مدنظر قرار دهید و بعد به سراغ چیدن دیگر تابلوها بروید.
  • یک فاصله مشخص برای فاصله بین قاب‌ها تعیین کرده و همه قاب‌ها را با این فاصله از هم نصب کنید.
  • تعادل بصری را حفظ کنید. قاب‌های بزرگ‌تر قدرت بصری بیشتری دارند آن‌ها را به‌صورت متعادل روی دیوار پخش کنید.
  • اگر سبک تابلوها متفاوت است بهتر است قاب‌های مشابه باشد.
  • بهتر است برخی از قاب‌های با هم مرتبط باشند تا انسجام گالری حفظ شود.

سخن پایانی

تابلو نقاشی و تابلو در هر سبک دکوراسیونی کاربرد دارد. شیوه‌های متفاوتی برای نصب تابلوها وجود دارد. این کار به دیوار اتاق بافت و عمق داده و خانه را از یکنواختی خارج می‌کند. تابلوهای متنوع را در همه قسمت‌های خانه نصب کنید و حس آرامش و شادی را به خانه خود بیاورید. تابلوها بیش از هر چیز دیگری سلیقه و شخصیت شما را نشان می‌دهند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *