طراحی آلبوم عروسی و چاپ آنلاین آلبوم عروسی جذاب و رمانتیک

بی‌شک مراسم ازدواج یکی از زیباترین و خاطره‌انگیزترین مراسم هر فردی است. زوج‌های جوان علاقه دارند خاطرات و لحظات مراسم ازدواج خود را ثبت کنند. آلبوم عروسی بهترین وسیله برای این کار است. طراحی آلبوم عروسی نیز یکی از کارهای تخصصی است که بهتر است توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود. انتخاب عکس‌های مناسب برای این کار یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی آلبوم عروسی است.

آلبوم عکس عروس یا ژورنال عروس چیست؟

البوم عکس دیجیتال عروسی چیست ؟

بعد از مراسم عروسی نوبت به انتخاب عکس‌ها و ژست‌های مختلف برای طراحی آلبوم عروسی است. عکس‌های روز عروسی و فرمالیته برای این کار مناسب هستند. نتیجه چینش این عکس‌ها در کنار هم آلبوم عروس یا ژورنال عروس است که توسط عکاس و فیلم‌بردار مراسم تهیه‌شده و به زوج‌های جوان داده می‌شود.

این آلبوم تفاوت‌هایی با آلبوم‌های معمولی دارد. اولین تفاوت آن‌ها ابعاد این آلبوم است که دارای ارتفاع ۶۰ سانتی‌متر و بیشتر است و بزرگ‌تر از آلبوم‌های دیگر است.

آلبوم عروس تفاوت دیگر نیز با آلبوم معمولی دارد. آلبوم عروس به شکل ژورنال یا مجلات تهیه‌شده و در هر صفحه‌ای عکس‌ها روی صفحه آلبوم چاپ می‌شوند و قابلیت جدا شدن و خارج کردن از آلبوم را ندارند. عکس‌ها به انتخاب عکاس روی صفحات مختلف طراحی‌شده و ممکن است چند عکس در کنار هم روی صفحات مختلف چاپ شوند.

طراحی آلبوم عروسی انواع مختلف و نام های گوناگونی دارد. آلبوم عروس، ژورنال عروس، فوتو بوک و … نام های مختلف این آلبوم است. دلیل این نام‌گذاری به نحوه طراحی آن بستگی دارد. انواع آلبوم‌های چسبی، نوع طراحی عکس‌ها و … همه در نام‌گذاری نهایی آلبوم تأثیرگذار است.

فارغ از اسم و نحوه طراحی، این آلبوم ماندگارترین یادگاری مراسم ازدواج است و بهتر است هر عروس و دامادی آلبوم عروسی داشته باشند.

کلیات در طراحی آلبوم دیجیتال عروس و داماد

اولین قدم برای طراحی آلبوم عروسی انتخاب عکس‌ها است. برای این کار عکس‌ها را دسته‌بندی کنید و از بین هرکدام بهترین و زیباترین را برای چیدمان در آلبوم انتخاب کنید. چندین فولدر ایجاد کنید و مراسم را تقسیم‌بندی کنید. آماده شدن، مراسم، عکاسی در باغ، عکس‌های فرمالیته، عکس‌های اسپرت، مراسم پذیرایی، آتش‌بازی، عکس از حلقه‌ها و لباس‌ها و … را دسته‌بندی کنید.

وقتی بهترین عکس‌ها را انتخاب کرید آن‌ها را به ترتیبی که می‌خواهید در آلبوم نمایش داده شود بچینید. این کار باعث می‌شود طراحی آلبوم عروسی شما در کمترین زمان ممکن انجام شود.

موضوع آلبوم خود را انتخاب کنید

انتخاب تم و موضوع آلبوم عکاسی

آلبوم عروسی شما و عکس‌های که برای آلبوم انتخاب می‌کنید باید به شکلی باشد که داستان کامل روز عروسی شما را نشان دهد. داستان یا موضوع برای آلبوم خود انتخاب کرده و سپس بررسی کنید عکس‌ها موضوع و داستان شما را نشان می‌دهند یا خیر.

دقت کنید عکس‌ها همه‌چیز را منعکس کنند. از گل‌آرایی مراسم، دسته‌گل عروس، کفش‌های پاشنه‌دار و فضای کلی مراسم مثل دکور محل برگزاری، غذا، نوشیدنی، سرگرمی و … در عکس‌ها باشند. هر چیزی که برای شما مهم است باید در عکس‌ها دیده شوند.

دیگر دسته‌بندی عکس‌های عروسی مثل: عکس از رقص عروس و داماد، برش کیک، ورود عروس و داماد، عکس با فامیل‌های عروس و داماد، عکس آماده شدن عروس، آماده شدن داماد، عکس با ساقدوش‌ها، عکس با ماشین عروس، حلقه‌ها و دسته‌گل، پرتاب دسته‌گل عروس یا به پرواز دادن کبوترها، بوسه عروس و داماد.

فرمت آلبوم عروسی خود را انتخاب کنید

در این مرحله از طراحی آلبوم عروسی باید فرمت موردنظر خود را برای ژورنال عروسی یا آلبوم عروسی انتخاب کنید. این آلبوم را می‌تواند به صورت‌های زیر طراحی کرد:

  • طراحی ژورنالی
  • طراحی به‌صورت کتاب
  • طراحی به شکل آلبوم

هرکدام از این طراح‌ها یا فرمت‌ها از نوع خاصی از کاغذ برای صفحات خود استفاده می‌کنند. میزان ضخامت، مات یا براق بودن، انعطاف‌پذیر بودن، وزن صفحات در این بخش انتخاب می‌شود.

تعداد صفحات نیز در انواع آلبوم متفاوت است. ژورنال‌های کتابی ۱۰ تا ۲۰۰ صفحه هم دارند. انواع دیگر آلبوم عروسی از ۶۰ تا ۲۴ صفحه ممکن است باشند. سایز عکس‌ها نیز باید مشخص شود. عکس‌ها در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ انتخاب‌شده و در سه مدل منظره، پرتره و مربع در انواع آلبوم‌ها قابل‌استفاده هستند.

بهتر است عکس‌های عروسی خود را بررسی کنید و عکس‌هایی را انتخاب کنید که با جهت آلبوم شما همخوانی دارد. این کار باعث می‌شود عکس‌های شما به‌خوبی نمایش داده شوند. اگر می‌خواهید عکس‌ها در جهات مختلف باشند می‌توانید جهت‌های مختلف را باهم ترکیب کنید. اندازه آلبوم نیز می‌تواند متوسط یا بزرگ باشد. به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید آلبوم عکس را در کتابخانه قرار دهید بهتر است با اندازه آن تطابق داشته باشد. اگر دوست دارید همه عکس‌ها بزرگ باشند آلبوم سایز بزرگ را انتخاب کنید.

اگر مراسم شما کوچک و دوستانه بوده و تعداد عکس‌ها چندان زیاد نیست بهتر است آلبوم متوسط یا کوچک را انتخاب کنید؛ اما اگر مراسم شما بزرگ و مفصل است و جزئیات زیادی دارد بهتر است اندازه آلبوم شما بزرگ باشد.

جزئیات آلبوم را با دقت مشخص کنید

جزئیات طراحی آلبوم عکس عروسی دیجیتال

طراحی عکس‌های برای صفحات آلبوم نیز مهم است. بهتر است با توجه به‌عکس، تمام صفحه بودن یا مقدار حاشیه را مشخص کنید. می‌توانید متن‌های احساسی یا متن شعرهای موردعلاقه خود را به متن آلبوم اضافه کنید. بسیاری از استودیوهای عکاسی این امکان را به زوج‌های جوان می‌دهند که عکس‌ها و جزئیات آن‌ها را مشخص کنند.

نوع کاغذ آلبوم را انتخاب کنید

آلبوم عروسی با کاغذ بادوام و باکیفیت طراحی می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود به‌مرورزمان و با ورق زدن، صفحات آلبوم خراب نشده و کیفیت خود را حفظ ‌کنند. انواع کاغذهای مات، براق، طرح دارو … می‌توانید برای آلبوم خود انتخاب کنید.

با استودیو عکاسی خود صحبت کنید و در این زمینه با آن‌ها مشورت کنید. انواع کاغذها و تفاوت‌های آن بپرسید و بهترین نوع کاغذ را برای آلبوم عروسی خود انتخاب کنید.

جلد آلبوم عروسی خود را انتخاب کنید

جلد آلبوم می‌تواند طراحی آلبوم عروسی را کامل کند. جلد می‌تواند شامل نوشته، عکس یا ساده باشد.

جلد متنی: جمله ساده متنی حاوی جملات عاشقانه برای جلد آلبوم خود انتخاب کنید.

جلد عکس‌دار: یکی از عکس‌های زیبای خود را برای جلد آلبوم انتخاب کنید.

جلدهای طراحی‌شده: می‌توانید طرح موردنظر برای جلد را سفارش دهید تا برای آلبوم شما طراحی خاص انجام شود.

انتخاب روکش نیز برای دوام آلبوم عکس توصیه می‌شود. می‌توانید انواع روکش‌های کتان در رنگ‌های مختلف را برای آلبوم عروسی خود انتخاب کنید.

آلبوم را در جعبه ایمن نگه‌داری کنید

برای اینکه آلبوم شما محافظت شود و در طول زمان خراب نشود آن را داخل جعبه قرار دهید. این جعبه خاطرات ارزشمند شما را از فرسودگی نجات می‌دهد. دقت کنید هرگز آلبوم عکس را به‌صورت عمودی نگه‌داری نکنید. این کار باعث می‌شود به شیرازه یا دوخت صفحات فشار وارد شود. همیشه آلبوم عروسی با آلبوم‌های عکس را به شکل افقی و خوابیده و داخل جعبه قرار دهید. این کار مانع ورود هرگونه گردوغبار به داخل صفحات می‌شود.

قیمت طراحی آلبوم عروسی

قیمت طراحی آلبوم عروسی به تعداد عکس‌ها و نوع آلبوم بستگی دارد. نوع کاغذ انتخابی برای آلبوم نیز مهم است. در حال حاضر انواع آلبوم‌های ایتالیایی، ژورنالی و فوتوبوک برای طراحی آلبوم عروسی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در هر کدام از این نوع آلبوم از کاغذ و فن چاپ خاصی استفاده می‌شود. تعداد عکس‌ها در هر مدل از آلبوم‌ها متفاوت است.

آلبوم ایتالیایی

در این مدل آلبوم در هر صفحه عکس یک‌تکه چاپ می‌شود. کیفیت چاپ عکس و کاغذ به‌کاررفته و نوع صحافی در قیمت کار مؤثر است. این آلبوم‌ها در داخل کشور ساخته و صحافی شده و وارداتی نیستند. نوع جلد آن نیز تنوع زیادی دارد. انواع جلدهای پارچه‌ای، چرمی، عکس لمینیت شده، ورق‌های کامپوزیت و … ساخته می‌شوند. این جلدها دوام بالایی داشته و باعث عمر زیاد آلبوم عروسی شما می‌شوند.

آلبوم ژورنالی

آلبوم ژورنالی یا مجله‌ای مانند مجلات مد و فشن طراحی می‌شوند. صفحات این آلبوم انعطاف‌پذیر بوده و امکان اضافه کردن متن و نوشته نیز در صفحات مختلف وجود دارد. شما می‌توانید متن احساسی یا عاشقانه، خاطرات مشترک و حس و حال زیبای خود را در صفحات آلبوم درج کنید. البته در بین زوج‌های ایرانی متن و نوشته داخل آلبوم طرفدار زیادی ندارد. هرگونه طراحی و تغییرات در آلبوم هزینه طراحی آن را تغییر می‌دهد.

آلبوم فوتوبوک

آلبوم عکس دیجیتال (فتوبوک)

آلبوم عکس دیجیتال طرح عروس

در این نوع آلبوم هر دو صفحه یک عکس را نمایش می‌دهند. ضخامت این آلبوم به تعداد صفحات و عکس‌ها بستگی دارد. این آلبوم مانند کتاب صحافی شده و جلد ساده‌ای دارد. شما می‌توانید انواع مختلف کاغذ را برای صفحات داخلی و چاپ عکس‌ها انتخاب کنید. یکی از عواملی که قیمت آلبوم را مشخص می‌کند جنس کاغذ آن است.

چاپ آلبوم دیجیتال عروسی شیک و جذاب

چاپ آلبوم دیجیتال عروسی شیک و جذاب مزیت‌های زیادی برای شما دارد. ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و دوربین‌های عکاسی در دسترس همه ما قرار دارند. بعد از مراسم عروسی عکس‌های زیادی در دوربین‌های دیجیتال و گوشی‌های هوشمند باقی می‌مانند.

اکثر ما تعداد کمی از این عکس‌ها را برای چاپ انتخاب می‌کنیم. بهتر است عکس‌ها توسط عکاس حرفه‌ای با نورپردازی و کادربندی درست انجام شود تا عکس‌ها قابلیت چاپ باکیفیت داشته باشند. مزیت‌های آلبوم عروسی زیاد است ازجمله این فواید شامل موارد زیر است:

  • عکس‌ها از حالت دیجیتال خارج‌شده و در دسترس قرار می‌گیرند. تماشا کردن عکس‌های متعدد در گوشی یا لپ‌تاپ به‌اندازه آلبوم برای شما لذت‌بخش نخواهد بود.
  • طراحی آلبوم عروسی یک هدیه و یادگاری ارزشمند از مراسم عروسی برای شما باقی می‌گذارد. هدیه‌ای که سال‌های سال باقی‌مانده و خراب نمی‌شود.
  • آلبوم عروسی با آلبوم‌های قدیمی بسیار تفاوت دارد و یا چاپگرهای حرفه‌ای و روی کاغذهای باکیفیت تولید می‌شود.
  • آلبوم عروسی داستان عشق و محبت شما را به زیباترین شکل نشان می‌دهد. وقتی زوج‌ها وارد روزهای سخت و خشن زندگی می‌شوند با مرور خاطرات روز عروسی می‌توانند عشق و علاقه خود را یادآوری کنند.
  • آلبوم عروسی داستان عشق و زندگی شما را برای نسل‌های بعد به یادگار می‌گذارد. می‌توانید در آینده آلبوم عروسی خود را به فرزندان و نوه‌های خود نشان دهید.

کدام نوع آلبوم را برای عکس‌های عروسی انتخاب کنیم؟

طراحی آلبوم عکس دیجیتال عروس

انتخاب آلبوم به تعداد عکس‌ها و سلیقه شما بستگی دارد؛ اما این روزها آلبوم ژورنالی که عکس‌ها در اندازه بزرگ در آن چاپ می‌شود طرفداران زیادی پیدا کرده است. بسیاری از زوج‌های جوان و امروزی این نوع آلبوم را برای روز عروسی انتخاب می‌کنند.

این آلبوم‌های بسیار بزرگ‌تر از آلبوم‌های قدیمی بوده و دوام بالایی دارند. قطر این آلبوم‌ها نیز بیشتر است. این نوع آلبوم برای اولین بار در کشور ایتالیا طراحی شد و خیلی زود به سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت. هزینه ساخت و طراحی آلبوم عروسی به سبک ایتالیایی بیشتر از طراحی آلبوم معمولی بوده و صحافی آن نیز توسط دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود.

سخن پایانی

طراحی آلبوم عروسی کار خاصی بوده و نیاز به تجربه و مهارت دارد. تهیه و تولید این یادگاری ارزشمند را به افراد حرفه‌ای بسپارید. بهتر است نوع آلبوم و کاغذ را از بهترین کیفیت انتخاب کنید تا سال‌های سال بدون آسیب بماند. انواع مختلفی از آلبوم عروسی وجود دارد. در انتخاب آلبوم خود از تجربیات عکاس و استودیو عکاسی استفاده کنید و اجازه طراح عکس‌ها را داخل آلبوم شما بچیند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *