ایده دکور دیواری

راهنمای دکور دیواری: مقایسه بوم، شاسی، تابلو، قاب عکس

فکر می‌کنم همه توافق داریم که دیوار خالی هیچ زیبایی ندارد. انواع دکور دیواری برای تزیین خانه قابل استفاده هستند. سنگ آنتیک، گیاهان، بشقاب‌های هنری و… اما یکی از گرما‌بخش‌ترین ایده‌ها استفاده از انواع قاب و تابلو است. در این مقاله به همین دسته از تزئینات می‌پردازیم. برای راهنمای دکور دیواری و مقایسه بوم، شاسی عکس، تابلو و قاب عکس با ما همراه باشید.

چرا برای دکور دیواری از عکسهای خودمان استفاده کنیم؟

یکجا خوانده بودم: «خانه باید هویتش را از صاحب‌خانه بگیرد.» بنظرم بهترین رویکرد برای طراحی دکور خانه همین است. پس توصیه می‌کنیم ترندها را کنار بگذارید و حال و هوای خودتان را در خانه ایجاد کنید. قرار است دیوارها روایتگر ما باشند. به این منظور محصولاتی مثل شاسی، بوم، قاب عکس عالی هستند. چون قابلیت چاپ عکس دلخواه شما را دارند. در عکس پرینت می‌توانید با چند کلیک محصول دلخواه خودتان را طراحی و چاپ کنید.

۳ نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دیوار

 برای شروع نیازتان را مشخص کنید: آیا نیاز به یک دیوار کاربردی دارید؟ یا قصدتان فقط تزیین و زیباسازی است؟ مثلا اگر کاربرد برایتان ارجحیت دارد شاید باید به محصولاتی مثل قفسه و شلف فکر کنید.

شرایط فعلی دیوار را بسنجید: قبل از اقدام خوب فکر کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود. به ابعاد، رنگ و سبک دکوراسیون خانه، نورپردازی فعلی، امکان زدن میخ و… توجه کنید.

از الگوی کاغذی استفاده کنید: برای اطمینان، از قبل با الگوهای کاغذی دکور دیوار را تست کنید. چیدمان و اندازه را با الگو مشخص کنید؛ و بعد از نهایی شدن اقدام به خرید محصولات کنید.

دکور دیوار

مقایسه بوم، شاسی عکس، تابلو، قاب عکس

حالا بین تنوع محصولات دکور دیواری کدام را انتخاب کنید؟ این ۴ محصول بهترین ایده‌ها برای تزیین دیوار هستند. چون:

  • نصب آسانی دارند.
  • قابل حمل به خانه بعدی هستند.
  • قیمت مناسبی دارند.
  • و قابل شخصی سازی با عکس دلخواهتان هستند.

اما در کنار این نقاط مشترک، هر محصول ویژگی‌های خودش را دارد. در ادامه با ویژگی این ۴ دکور جذاب آشنا می‌شویم.


تزیین دیوار با بوم عکس؛ هنری و باشکوه

اگر طرفدار دکورهای خاص و متفاوت هستید بوم را انتخاب کنید. چاپ عکس روی بوم چیزی نیست که در هر خانه‌ای به چشمتان بخورد. این محصول انتخاب جسورانه‌تری نسبت به قاب عکس و شاسی است. اگر با چاپ روی بوم آشنا نیستید حتما سری به مقاله معرفی محصول بوم بزنید.

به طور کلی این نوع چاپ روی پارچه کنواس انجام می‌شود. کنواس نوعی پارچه با تار و پود نسبتا درشت است. در عکس پرینت کنواس با فناوری پیگمنت در دستگاه اپسون چاپ می‌شود. نهایتا کار روی لبه فریم کشیده شده و محکم می‌شود. چاپ روی بوم درست مثل یک تابلو نقاشی ارزشمند است. با این تفاوت که طرح را خود شما انتخاب می‌کنید.

ویژگی‌های چاپ روی بوم:

  • جلوه خاص و سه بعدی به دلیل کشیدن طرح روی لبه‌ها
  • کیفیت و ماندگاری فوق بالا با فناوری پیگمنت
  • هزینه مناسب نسبت به تابلو بوم های نقاشی
  • چاپ بسیار دقیق و تمیز با جوهر مخصوص کنواس
  • مقاومت در برابر رطوبت، نور، گرما

چاپ روی بوم

دکور دیواری با شاسی عکس؛ از طرح‌دار تا چند تکه

همه ما با تخته شاسی آشنا هستیم. این محصول سابقه طولانی‌ در چاپ دارد. شاید به همین دلیل است که تنوع آن بالاست. این روزها علاوه بر شاسی ساده، انواع مدلهای خلاقانه قابل چاپ هستند. مثلا در عکس پرینت شما می‌توانید عکستان را روی شاسی طرح‌دار چاپ کنید. عکس نوزاد در یک طرح لطیف و کودکانه، جلوه فوق‌العاده‌ای برای تزیین اتاق کودک دارد.

یا شاسی‌های چند تکه برای مجموعه سازی فوق‌العاده هستند. مدل دیگر شاسی رنگی است. شما می‌توانید عکستان را روی زمینه با رنگ دلخواه سفارش چاپ دهید. به این ترتیب دکور دیوار را با حال و هوای خانه ست کنید. مدل کلاژ نیز قابلیت چاپ چندین عکس روی یک شاسی را به شما می‌دهد. برای سفارش انواع شاسی سری به محصولات بزنید. ایده‌های خلاقانه تزیین با شاسی را هم در بلاگ مشاهده کنید.

ویژگی‌های چاپ روی شاسی:

  • تنوع بسیار بالا در ابعاد. از ۱۵×۱۰ تا ۷۰×۱۰۰
  • تنوع در مدل: شاسی ساده، چند تکه، طرح‌دار، رنگی، کلاژ
  • قیمت مناسب و به‌صرفه
  • ماندگاری بالا با نوار پی وی سی محافظ
  • امکان اضافه کردن پایه، برای تغییر از دکور دیواری به دکور رومیزی

شاسی عکس

دکوراسیون با قاب عکس؛ نوستالژیک و همیشگی

قاب عکس‌ها برای بیشتر ما خاطره‌انگیز هستند. قاب‌های قدیمی روی طاقچه را به خاطر می‌آورید؟ طی چند صد سال اخیر استفاده از این محصول جذاب همچنان محبوب است. با این تفاوت که تنوع قاب‌های امروزی بیشتر هستند. شما می‌توانید انواع قاب رومیزی و قاب عکس دیواری را در خانه استفاده کنید. توصیه می‌کنیم سری به مقاله راهنمای خرید و چیدمان قاب عکس بزنید.

رایج‌ترین قاب‌های دیواری مدل چوبی و pvc هستند. معمولا فریم چوب با دکور کلاسیک هماهنگی بیشتری دارد. و قاب‌های pvc نیز در فضای مدرن پرطرفدار هستند. با انتخاب چند عکس پرخاطره خانوادگی، می‌توانید یک مجموعه دلچسب دیواری بسازید. در عکس پرینت قاب عکس و عکس چاپ شده درون آن، به طور همزمان قابل سفارش هستند.

ویژگی‌های محصول قاب عکس:

  • قابل سفارش در دو مدل ساده و پاسپارتو ( دارای حاشیه)
  • هماهنگ با انواع سبک دکوراسیون
  • امکان مجموعه سازی و تغییر چیدمان
  • تنوع در ابعاد، فریم و رنگ
  • ماندگاری و مد بودن همیشگی

قاب عکس

دکوراسیون دیوار با تابلو؛ جلوه‌ای شیک و چشم‌گیر

تاثیر بی‌نظیر تابلوها در دکوراسیون بر کسی پوشیده نیست. اگر به طرح‌های نقاشی و خط و طبیعت علاقه دارید، تابلو را انتخاب کنید. در انتخاب تابلو حتما به سبک و پالت رنگی توجه کنید. مثلا سبک آبستره با دکور کلاسیک چندان سنخیت ندارد. از طرفی نقاشی خط برای این دکور عالی عمل می‌کند.

یکی دیگر از تابلوهای محبوب، آثار نقاشی هنرمندان هستند. طبیعتا ما امکان خرید آثار ونگوک را نداریم! اما می‌توانیم جلوه‌ای از هنر این نقاش بزرگ را در خانه به نمایش بگذاریم. برای مشاهده و خرید انواع تابلو خط، نقاشی، طبیعت و… سایت تابلو را توصیه می‌کنیم.

  • قابل استفاده در انواع فضاهای مسکونی، اداری، درمانی و…
  • تنوع بسیار بالا در طرح، رنگ و سبک
  • محصولی ماندگار و قابل حمل

تزیین دیوار با تابلو

سایر محصولات دکور دیوار: شلف، ریسه، پولاروید

دکورهای دیواری با همین ۴ محصول تمام نشدند. قطعا راه‌های بیشتری برای تزئین دیوارهای خانه وجود دارد. دو نمونه از جدیدترین محصولات عکس پرینت شلف عکس و ریسه عکس هستند. به علاوه راه‌های خلاقانه‌ای برای تزیین با پولاروید وجود دارد. ایده‌های جذاب با این محصولات قیمت مناسب را در مقالات زیر دنبال کنید:

ایده‌های خلاقانه تزیین اتاق با ریسه

پولاروید و ۷ ایده جذاب با آن

دکور دیواری با شلف عکس

جمع بندی: کدام محصول برای من مناسب است؟

  • در نهایت اگر به یک محصول تکی در ابعاد بزرگ نیاز دارید، تابلو و بوم گزینه مناسبی هستند. این سبک جلوه شیک و رسمی‌تری به دیوار می‌دهد.
  • اگر به مجموعه سازی علاقمند هستید به سراغ شاسی و قاب عکس بروید. با این دو محصول می‌توانید دکور صمیمانه و گرم‌تری بسازید.
  • سایر دکورهای دیواری مثل ریسه، پولاروید و شلف نیز برای فضاهای غیررسمی خانه ( مثل اتاق خواب) عالی هستند.

همین حالا دست به کار شوید و یک حس و حال تازه در دکور خانه ایجاد کنید. برای چاپ آسان و آنلاین تمام این محصولات، عکس پرینت در کنار شماست.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *