روز پدربزرگ ها و مادربزرگ‌ ها نزدیکه

مهربانی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از شیرین‌ترین خاطرات تک تک ما هستند. حالا که این فرشته‌ها به دوره سالمندی خود رسیده‌اند، هیچ چیز مثل دیدار و دلجویی فرزندان و نوه‌ها خوشحالشان نمی‌کند. عکس پرینت به عنوان یک خانواده جوان، وظیفه خود می‌داند که این روز را گرامی بدارد. در این مقاله قرار است به شما کمک می‌کنیم تا با ایده‌های خیلی ساده، روز پدربزرگ و مادربزرگ را برای آنها تبدیل به روزی به‌یادماندنی کنید. مطمئن باشد هرچقدر به پدربزرگ و مادربزرگ ها عشق بدهید، چندین برابر این حس خوب به زندگی خودتان برمی‌گردد.

روز پدربزرگ ها مادربزرگ ها در تقویم

اول ببینیم این مناسبت در چه روزی است و چرا انتخاب شده؟ در ۱۴ دسامبر ۱۹۹۰ مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز ۱ اکتبر معادل ۱۰ مهر را به عنوان روز جهانی سالمندان انتخاب کرد. در تعریف سازمان ملل، سالمند به کسی گفته می‌شود که سن ۶۰ سالگی را گذرانده است. روز ۱۰ مهر در ایران نیز به عنوان روز گرامیداشت سالمندان شناخته شده است. پدربزرگ و مادربزرگ ما هم بخشی از جامعه سالمندان هستند. پس این روز را گوشه تقویم‌تان علامت بزنید و فراموشش نکنید. احترام گذاشتن و یادکردن از آنها اگرچه جبران زحماتشان نیست، اما حتما خوشحالشان می‌کند.


هدیه‌ مناسب برای خوشحال کردن پدربزرگ و مادربزرگ

خوشحال کردن پدربزرگ و مادربزرگ‌ها اصلا کار سختی نیست. معمولا آنها انتظار سورپرایز و کادوهای گرانقیمت از فرزندانشان ندارند. و بزرگترین دلخوشی برایشان محبت و دلجویی اطرافیان است. پس هرگز وجودتان را دریغ نکنید و با ساده‌ترین کارها دلشان را شاد کنید. در ادامه ایده‌های هدیه قیمت مناسب اما باارزشی را معرفی می‌کنیم، که حتما پدربزرگ و مادربزرگتان را شگفت‌زده می‌کنند.

۱. فتوبوک خاطرات جوانی

پدر بزرگ و مادربزرگ شما شاید امروز کمی خمیده شده باشند، اما روزگار جوانی آنها نیز مثل شما، پر از شادی و سفر و مهمانی بوده است. احتمالا تعدادی از این خاطرات قدیمی در آلبوم‌های عکس آنها به یادگار مانده است. اما این آلبوم‌ها معمولا در کنج انبار یا کتابخانه خاک می‌خورند و در گذر زمان آسیب دیده‌اند. شما می‌توانید به سادگی از این خاطرات استفاده کنید و یک هدیه نو و جذاب برایشان بسازید. کافی است عکس‌ها را اسکن کنید و با آپلود در سایت عکس پرینت، یک فتوبوک زیبا و جذاب برایشان سفارش دهید. حتی می‌توانید این کتاب را با اسم آنها در جلد طراحی کنید. 

در نهایت اگر از پدربزرگ و مادربزرگتان دور هستید، فتوبوک را به آدرس آنها سفارش دهید تا مستقیم به دستشان برسد. در غیر اینصورت بهتر است خودتان فتوبوک را دریافت کنید. چون دیدن خوشحالی آنها از ورق زدن کتاب خاطراتشان دیدنی است. (راستی اگر عکس‌های قدیمی آسیب دیده‌اند، برای راهنمای اسکن سری به مقاله نجات عکس‌ها از آلبوم‌های چسبی بزنید)

هدیه روز پدربزرگ ها مادربزرگ ها

۲. هدیه ای که عاشقش می‌شوند!

در این سن بزرگترین عشق پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نوه‌های آنها هستند. نوه‌ها نشان سرزندگی و حیات در خانواده‌اند. احتمالا فهمیده باشید که ایده دوم چیست: چاپ عکس نوه‌ها روی محصولات متنوع. پدربزرگ و مادربزرگ عاشق این هستند که عکس نوه‌هایشان را در خانه‌ داشته باشند. اما آنها دیگر عکس نمی‌گیرند و عکس هم چاپ نمی‌کنند. پس مسئولیت با شماست! خیلی ساده می‌توانید سرزندگی و نشاط و عشق را در قالب عکس‌های نوه‌ها به آنها هدیه دهید.


برای شروع عکس‌ نوه‌ها را جمع‌آوری کنید. سعی کنید لحظاتی را انتخاب کنید که نوه‌ها در حال لبخند زدن یا شیطنت و بازی هستند. این عکس‌ها انرژی خوبی به آنها می‌دهد و احساس نشاط و سرزندگی ایجاد می‌کند. حالا این عکس‌ها را روی تقویم سال جدید، مگنت، شاسی، قاب عکس و… چاپ کنید. تمام این محصولات و محصولات خلاقانه دیگر، به صورت آنلاین در سایت عکس پرینت قابل سفارش هستند. همین حالا سری به صفحه محصولات بزنید و یکی از طرح‌های جالب را انتخاب کنید.

خوشحال کردن پدربزرگ و مادربزرگ

۳. لبخند تمام اعضای خانواده در یک قاب

یک ایده دیگر ساخت شجره‌نامه مدرن است! کافی است یک عکس از هر فرد خانواده تهیه کنید. حالا تمام عکس‌ها را کنار هم بگذارید و روی یک شاسی چاپ کنید. محصولات شاسی عکس ما قابلیت طراحی چندین عکس در یک چیدمان را دارند. برای مثال روی یک شاسی ۷۰×۵۰، می‌توانید تا ۱۶ عکس مختلف قرار بدهید. حالا این تابلو شاسی زیبا را به پدربزرگ و مادربزرگتان تقدیم کنید. تا هر روز را با دیدن عکس عزیزانشان آغاز کنند. 

هدیه روز پدربزرگ مادربزرگ

فعالیت‌های مشترک با پدربزرگ و مادربزرگ

در کنار هدیه‌های کوچک و خاطره‌انگیز، می‌توانید با گذراندن وقت مشترک، پدربزرگ و مادربزرگتان را خوشحال کنید. حضور شما قطعا لحظات شاد و دلچسبی را برای آنها می‌سازد. پس با ایده‌های زیر وقت مشترکتان را لذت‌بخش‌تر کنید:

  • با سالها زندگی و تجربه، در دل آنها صدها خاطره شنیدنی وجود دارد. کنار آنها بشینید، عکسهای قدیمی را مرور کنید و از آنها بخواهید برایتان خاطره بگویند. شنیدن این داستان‌ها حتما برای خودتان هم جذاب خواهد بود.
  • در فعالیت‌هایی مثل باغبانی و رسیدگی به گل‌ها، آماده کردن غذا و… با آنها مشارکت کنید. 
  • در مناسب‌های مختلف تنهایشان نگذارید و حتما سری به آنها بزنید. اگر امکانش را ندارید حداقل با یک تماس تلفنی حالشان را بپرسید.
  • حواستان به سلامتی آنها باشد و در فرآیند مراجعه به پزشک و انجام چکاپ همراهیشان کنید.
  • در انجام خریدهای خانه به آنها کمک کنید. می‌توانید قبل از رفتن تماسی با آنها بگیرید تا اگر به چیزی نیاز بود برایشان تهیه کنید.
  • کار با تکنولوژی را به آنها یاد بدهید و در صورت امکان با تماس تصویری خوشحالشان کنید.

خوشحال کردن پدربزرگ ها مادربزرگ ها

و در آخر…

اگر امروز شما خوشحال هستید و از زندگیتان رضایت دارید، بدون شک پدر و مادر، و پدربزرگ و مادربزرگ‌تان نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند. پس وظیفه‌ی ماست که قدردان زحماتشان باشیم. اگر امکان دیدن پدربزرگ و مادربزرگ را دارید حتما این کار را انجام دهید. در غیر اینصورت می‌توانید با سرویس آنلاین عکس پرینت، هدیه کوچک و پرخاطره‌ای به آدرسشان ارسال کنید. در روز پدر بزرگ و مادربزرگ، یادتان باشد که عشق و احترام به آنها، احترام به فردای خودمان است.

۴.۴/۵ - (۳۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *