ایده های خوشحال کردن مادرها

مادرها و عکس ها؛ ۱۵ راه برای خوشحال کردن مادرتان با عکس

مادر بودن یعنی اهمیت دادن به همه چیز، همه کس و همه لحظات! برای همین است که در یک خانواده، معمولا مادرها بیشترین حساسیت و دغدغه را نسبت به عکس گرفتن، عکس دیدن و نگهداری عکس‌ها دارند. این روزها که دوربین تبدیل به یک همراه همیشگی شده است، مادران هم از کاربران پرطرفدار این فناوری شده‌اند.

پس بیایید به جای آنکه حوصله‌مان از مادری که مدام دارد عکس می گیرد سر برود، به این فکر کنیم که چطور می‌توان از این علاقه مادرها، برای خوشحال کردنشان و ایجاد یک حس خوب استفاده کنیم. در ادامه چند راه برای این کار پیشنهاد می دهیم.


۱. برای مادرتان یک دوربین عکاسی خوب ولی با کاربری آسان تهیه کنید.

این روزها انواع دوربین در بازار با همه جور قیمتی یافت می‌شود. اگر می‌خواهید با یک هدیه مادرتان را شگفت‌زده کنید برایش دوربین بخرید. دقت کنید آنچه برای مادران اهمیت دارد ویژگی‌های زیاد و مگاپیکسل بسیار بالا نیست. پس در خرید دوربین به راحتی کار با آن و اندازه مناسب برای همراه داشتن آن در یک کیف زنانه دقت کنید.

خوشحال کردن مادر

۲. برای تلفن هوشمند مادرتان یک حافظه جانبی با ظرفیت بالا بخرید.

به احتمال زیاد حالا دیگر مادرتان یک گوشی هوشمند دارد. بعد از مکالمه‌، بیشترین استفاده‌ مادران از موبایل، گرفتن عکس و فیلم است. مطمئن باشید حافظه گوشی او سریع پر می‌شود. او زیاد عکس و فیلم می‌گیرد و دلش نمی‌آید هیچ کدام از آنها را پاک کند. یک حافظه (RAM) با ظرفیت بالا برایش هدیه بخرید. و تنظیمات گوشی را جوری تغییر دهید که فیلم‌ها و عکس‌ها مستقیم روی رم ذخیره شود.

۳. کار با دوربین و تنظیمات ساده آن را با حوصله به مادرتان یاد دهید.

کار با دستگاه‌های دیجیتال برای شما ساده و بدیهی است. اما احتمالا برای مادرتان (که حداقل چند دهه از شما بزرگ‌تر است) ساده نباشد. کنارش بنشینید و با حوصله امکانات اصلی و پایه‌ای کار با دوربین را به او یاد دهید. آموزش را زیاد پیچیده نکنید. کارهای اولیه‌ای مانند روشن/خاموش کردن فلش، تنظیمات تایمر و… را به او یاد دهید. از او بخواهید چندبار جلوی شما این کارها را انجام دهید تا مطمئن شوید با این روش کار کنار آمده است.

خوشحال کردن مادر با عکس

۴. وقتی مادرتان در حال عکس گرفتن هست، غر نزنید، لبخند بزنید

شما نه مناطق امنیتی هستید نه آثار باستانی حساس به فلش که عکس گرفتن از شما ممنوع باشد! در میهمانی‌ها و دورهمی‌ها از اینکه مادرتان راه به راه از شما و دیگران در فیگورهای مختلف عکس می‌گیرد گلایه نکنید. این لحظات برای او آنقدر ارزش دارد که بخواهد بعدا که تنها شد مدام مرورشان کند. پس لبخند بزنید تا در هربار مرور عکس‌ها لبخند دوباره‌ای را به مادرتان هدیه کرده باشید.

۵. در عکس گرفتن از شرایط و زاویه‌های خاص دستیارشان باشید.

جشن تولد است، یا یک میهمانی پاگشا؟ مادرتان دوست دارد لحظاتی خاص را با دوربین خودش ثبت کند. سعی می‌کند از زاویه خاصی عکس بگیرد ولی نمی‌تواند. تعلل نکنید؛ بی درنگ بروید و به او اطمینان دهید که بهترین عکس ممکن را برایش خواهید گرفت.

۶. با دوربین مادرتان از خودش عکس بگیرید.

نگذارید از کل عکس‌هایی که از یک دورهمی می‌گیرد، خودش در هیچ کدام نباشد. گوشی‌اش را بگیرید و از خودش عکس ثبت کنید. اگر میهمانی یا رویداد خاصی است، حتما از او در کنار سوژه‌های مهم (عروس و داماد، کیک تولد، میهمانان مهم و…) عکس بگیرید تا وقتی آنها را مرور می‌کند لحظاتی را با خودش خلوت کند.

۷. در انتقال عکس ها و مرتب‌سازی آنها کمک‌ کنید.

معمولا سرعت پر شدن حافظه دوربین مادرها بالا است. در اولین فرصت عکس‌هایشان را به حافظه کامپیوتر یا حافظه‌های جانبی منتقل کنید. اگر شد روش این کار را به خودشان یاد دهید. بهتر است یک فولدر از عکس‌های منتخب را روی حافظه نگه دارید، تا مادرتان دسترسی آسان برای مرور خاطرات داشته باشد.

کمک کردن به مادر

۸. امکان تماشای عکس‌ها را در تلویزیون فراهم آورید.

امروزه تقریبا تمام تلویزیون‌ها امکان نمایش عکس و فیلم را دارند. مادرتان را با این امکانات جدید شگفت‌زده کنید. تماشای عکس‌های تصادفی در لحظاتی که مادرتان در خانه تنها مشغول کار است، منبع انرژی بسیاری برای او خواهد بود.

۹. کار با نرم افزارهای ساده ویرایش عکس را به مادرتان یاد دهید.

مادرتان یا مقدمات کار با کامپیوتر را بلد است یا به زودی یاد خواهد گرفت. سرعت بالا و انعطاف‌پذیری خاصیت مادر بودن است. نرم‌افزارهای ساده ویرایش عکس را روی موبایل هوشمند یا کامپیوتر نصب کنید، و کار با آنها را به مادرتان یاد دهید.  اینکه چگونه می‌تواند عکسی را برش دهد، اندازه‌اش را تغییر دهد، یا حتی افکت‌های ساده روی آن بیندازد. بگذارید بدون ترس از خراب شدن اصل عکس، کار با نرم افزارها را تجربه کند.

خوشحال کردن مادرها

۱۰. عکس‌هایی از افراد خانواده و فامیل را برای‌شان چاپ کنید.

و هر چه گوییم سخن از چاپ عکس خوش‌تر است! بپذیرید که مادرتان هر چه باشد از نسل «عکس‌های چاپی» است. سعی نکنید توجیه‌ش کنید که دیگر به چاپ عکس نیازی نیست، چون به زودی توجیه‌تان خواهد کرد که خودتان هم به چاپ عکس‌های‌تان نیاز دارید. عکس‌هایی از اعضای خانواده را روی مگنت چاپ کنید تا به یخچال بچسباند. ماجرای یک رویداد را در کتاب عکس (فتوبوک) چاپ کنید تا آن را ورق بزند و به دیگران نشان‌ دهد. محصولات جذاب و متنوع چاپی را در عکس پرینت مشاهده کنید.

۱۱. به آلبوم خاطرات و عکس‌های روی دیوار اهمیت دهید.

هر وقت دیدید مادرتان عکس جدیدی به مجموعه عکس‌های روی یخچال (روی مگنت) یا دیوار (روی شاسی) اضافه کرده است بدانید که باید واکنش نشان دهید. آن را ببینید درباره آن عکس صحبت کنید و به او بگویید که چقدر از دیدن این عکس‌ها حس خوبی به شما دست داده است. عکس‌ها بهانه‌ای هستند برای گفتگو و زنده کردن خاطرات خوش گذشته. گذشته‌ای که ماحصل زندگی و جوانی مادرتان است.

۱۲. برای حفظ و ترمیم عکس‌های قدیمی پیشتاز باشید.

از او سراغ عکس‌های قدیمی را بگیرید. عکس‌هایی که تنها یک نسخه رنگ و رو رفته از آنها باقی مانده است. آلبوم عکس‌های قدیمی را مرتب کنید و اگر توانستید برخی از آنها را برای ذخیره به صورت دیجیتالی اسکن کنید. تا نگرانی از دست دادن آنها را نداشته باشید. حتی می‎توانید نسخه دیجیتالی عکس‌های چاپ شده قدیمی را در اندازه‌های بزرگ‌تر روی شاسی چاپ کنید. با این کار ساده یک تابلوی عکس خاطره‌انگیز به مادرتان هدیه دهید.

۱۳. از لحظاتتان عکس بگیرید و برای مادرتان ارسال کنید.

مادرتان یا تا به حال در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتساپ عضو شده است، یا به زودی عضو خواهد شد. پس هر وقت اتفاق خوبی برای‌تان افتاد یا حتی بدون دلیل از خودتان یا افراد دیگر فامیل عکس بگیرید و برایش بفرستید. نیازی نیست برای عکس توضیحی بنویسید چون مادرتان بلافاصله بهترین توضیح را برای آن عکس در جواب خواهد نوشت.

ارسال عکس برای مادر

۱۴. اگر مادرتان عکس پروفایلش را تغییر داد واکنش نشان دهید.

عکس پروفایل مادرتان در شبکه‌های اجتماعی به اندازه دکوراسیون خانه مادرتان برایش اهمیت دارد. نسبت به آن واکنش مثبت نشان دهید و حسی را که برای‌تان ایجاد کرده است را توصیف کنید. بی‌شک او دوست دارد بهترین و مناسب‌ترین عکس را برای خود انتخاب کند. او را در این زمینه راهنمایی کنید.

۱۵. زیبایی مادرتان در عکس‌ها را برایش توصیف کنید.

مادرتان زیباست. مهم نیست شما چه کسی هستید و مادرتان کیست. تمام مادران دنیا زیبا هستند. هرگاه عکسی از مادرتان را دیدید زیبایی‌اش را برایش توصیف کنید. عکس‌هایی از مادرتان نزد خود نگه‌دارید و زیبایی او را برای خودش هر بار یادآوری کنید. او دوست دارد که از زیبایی خود را از زبان دیگران بشنود. به خصوص از زبان فرزندان خودش.


و در آخر…

زندگی برای مادران یک رمان بلند است. رمانی با فراز و فرودهای بسیار. و عکس‌ها راویان این لحظات هستند. عکس‌ها زندگی را روایت می‌کنند، تلخی و شیرینی آن را ثبت می‌کنند و به مادران این امکان را می‌دهند که اهمیت لحظه لحظه‌های زندگی را برای خود و دیگران یادآوری کنند. همین حالا دست به کار شوید و با این ایده‌های ساده مادرتان را خوشحال کنید.

برای طراحی یک هدیه دوست‌داشتنی برای مادرها، چاپ عکس روی محصولات خلاقانه بهترین گزینه است. همین حالا با مراجعه به صفحه محصولات عکس پرینت، یک هدیه ماندگار برای مادرتان بسازید.

۲.۸/۵ - (۲۲ امتیاز)

1 دیدگاه

  • عسل ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

    خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *