ایده عکاسی روز اول مدرسه

۲۰ ایده جذاب عکاسی از کودک در روز اول مدرسه

حتما کارهای زیادی انجام داده‌اید تا کودکتان برای ورود به مدرسه آماده شود. از انتخاب مدرسه و ثبت نام گرفته تا خرید کیف، لباس و لوازم‌التحریر. حالا همه چیز آماده است تا یک اتفاق نو در زندگی کودکتان رقم بخورد. ولی دست نگه دارید! برای ثبت و ماندگار کردن خاطره این روز یک کار دیگر باقی مانده: عکاسی از کودک در روز اول مدرسه.

برای این کار به یک دوربین ساده نیاز دارید، کمی حوصله و یک مجموعه از ایده‌های عکاسی شروع مهر. خبر خوب اینکه در این مقاله از عکس پرینت، ۲۰ ایده و راهنمای عکاسی از کودک در روز اول مدرسه را برایتان آماده کرده‌ایم. کافی است دست به کار شوید و یک روز به‌یادماندنی و پرخاطره برای فرزندتان خلق کنید. شک نکنید ارزشش را دارد و عکس‌های این روز هرگز فراموش نخواهند شد.


سوژه‌های جذاب عکاسی روز اول مدرسه

تعدادی از اشیا هستند که نماد مدرسه به حساب می‌آیند. وسایلی مثل کتاب، تخته و گچ، میان‌وعده‌های سالم، خط‌کش و لوازم تحریر و… اگر می‌خواهید عکستان تم مدرسه داشته باشد ساده‌ترین راه استفاده از این عناصر است. 

۱- کتاب‌های مدرسه

کتاب‌های مدرسه را به دست کودک بدهید. حتی اگر دوست داشت از کتاب‌های قصه‌اش استفاده کنید تا ارتباط بهتری بین کودک و کتاب نمایش داده شود. سعی کنید شخصیت مستقل کودک را در این عکس‌ها نشان دهید.

ایده عکاسی روز اول مدرسه

۲- میز تحریر

از میز و لوازم روی آن برای پر کردن فضا استفاده کنید. به کودک اجازه دهید آن طور که دوست دارد روی میز ژست بگیرد. میزها از خاطره‌انگیزترین لوازم دوران مدرسه هر کسی هستند.

ایده عکس روز اول مدرسه

۳- تخته، ماژیک و گچ

با گچ یا ماژیک روی یک تخته یا یک صفحه چیزی بنویسید و به دست کودک دهید. اسم، تاریخ، دوره تحصیلی یا حتی توصیف یک حس می‌تواند شیرینی یک عکس را برای همیشه ماندگار کند.

ایده عکس از کودک

۴- میان‌وعده‌ها

کودکتان برای میان وعده روز اول چه چیزی را انتخاب کرده است؟ یک سوژه جالب برای عکاسی! شک نکنید هیچ کودکی نمی‌تواند با چنین سوژه‌ای، خنده‌های ته دل و حس واقعی خود را موقع عکاسی پنهان کند.

عکاسی از کودک در مدرسه

۵- عینک

عینک نماد درس خواندن است. عینک‌های بزرگ و عروسکی را انتخاب کنید تا هم شما و هم کودکتان از عکاسی در ژست‌های مختلف با عینک لذت ببرید. با این ایده می‌توانید بامزه‌ترین عکس‌ها را ثبت کنید.

ایده عکس بامزه کودک

۶- گچ

گچ خاطره‌انگیزترین نماد کلاس و مدرسه است. مقداری گچ پیدا کنید و در یک پس‌زمینه سیاه چیزی بنویسید و از کودکتان مقابل آن عکس بگیرید. جملاتی کوتاه و خلاقانه انتخاب کنید.

راهنمای عکاسی اول مهر

۷- کیف مدرسه

یادتان باشد حتما چند عکس از کودکتان در حالی که کیف مدرسه را در دست گرفته بگیرید. کیف مدرسه او بعد از مدتی از بین می‌رود. اما عکس‌هایی که شما ثبت کردید برای همیشه به یادگار باقی خواهند ماند. البته به شرطی که آنها را چاپ کنید.

عکاسی از کودک روز اول مدرسه

۸- مداد

مدادها و کلا لوازم‌التحریر کودک‌تان را بیرون بریزید. اجازه دهید آنطور که دوست دارد با آنها ژست بگیرد. بگذارید خوش بگذراند و شما مشغول به عکاسی شوید.

عکس کودک روز اول مدرسه

ژست‌های عکاسی روز اول مدرسه

در کنار استفاده از وسایل و لوازم مرتبط به مدرسه، به ژست‌های جالب هم توجه کنید. می‌توانید خاطره روز اول مدرسه را با فیگور‌های مختلف ثبت کنید. در ادامه چند ژست ساده ولی زیبا و پر از حس خوب برای عکاسی از کودک ببینید.

۹- با خواهرها و برادرها

خاطره این روز را تبدیل به یک ماجرای خانوادگی کنید. از کودکان‌تان در کنار هم و در حال آماده شدن برای رفتن به مدرسه عکس بگیرید. آنها وقتی بزرگ شدند با دیدن این عکس‌ها یک دنیا حرف خواهند داشت. یک حس خوب که تا همیشه برایشان به یادگار می‌ماند.

ژست عکاسی روز اول مدرسه

۱۰- با والدین

احساسی‌ترین لحظه‌های روز اول مدرسه وقتی است که پای والدین به میان می‌آید. وقتی که بعد از سالها فرزندشان اولین اتفاق مستقل زندگی‌اش را تجربه می‌کند. خیلی دلنشین است نه؟ پس دوربین را بردارید و این لحظات ناب را ثبت کنید. به خصوص زمان‌های خاصی مثل لحظه خداحافظی یا آماده کردن وسایل مدرسه. توصیه میکنیم عکاسی از این لحظات احساسی را هرگز از دست ندهید.

عکاسی کودک مدرسه ای

۱۱- پرتره از آخرین نگاه‌ها

همه چیز آماده است و کودکتان در حال ترک شما. دوربین را نزدیک ببرید و از او یک پرتره به یادماندنی بگیرید. سعی کنید لحظه‌ای را شکار کنید که چشمان کودک مستقیم به دوربین نگاه می‌کند و در مرکز توجه کادر است.

ایده پرتره کودک

۱۲- راه رفتن به سمت مدرسه

با او خداحافظی کنید تا پشتش را به شما کرده و راهی شود. زانو بزنید تا دوربین در ارتفاع مناسبی قرار بگیرد. عکس‌های زیادی بگیرید تا بالاخره یکی از آنها بهترین لحظه ممکن را ثبت کند.

عکاسی از کودک اول مهر

۱۳- با هم‌کلاسی‌ها

شک نکنید، اولین همکلاسی‌های کودکتان بخشی از مهمترین خاطرات او خواهند بود. تجربه اولین دوستی‌ها همیشه جذاب است. پس حوصله به خرج بدهید و یک عکس به یادماندنی از آنها بگیرید.

ایده عکس روز اول مدرسه

۱۴- ملاقات با معلم

روز اول مدرسه یعنی خاطره اولین ملاقات با یک معلم جدید. پس این سوژه عالی را برای عکس گرفتن از دست ندهید. راستی شما نام اولین معلم‌تان یادتان هست؟

ایده عکاسی از کودک در مدرسه

۱۵- کفش‌های نو و لباس مدرسه

کودکتان را فراموش کنید و برای چند لحظه روی جزئیات لباس و به خصوص کفش او تمرکز کنید. این عکس‌ها بعدا برای ساخت یک مجموعه یا آلبوم حسابی به کارتان می‌آیند. به علاوه در آینده تماشای این یونیفرم و کفش‌های کوچک برای فرزندتان بسیار جذاب خواهد بود.

عکاسی از کودک روز اول مدرسه

عکاسی از مکان‌های خاص در اول مهر

و آخرین بخش را با لوکیشن‌های مناسب عکاسی روز اول مدرسه پیش ببریم. فضاهای خاصی وجود دارند که به مفهوم مدرسه و سال تحصیلی گره خورده‌اند. از این فضاها استفاده کنید و زیباترین عکس‌ها را ثبت کنید. شک نداشته باشید نتیجه عکاسی در این فضاهای طبیعی، بهتر از عکاسی در یک آتلیه مجهز خواهد بود.

۱۶- در مدرسه

کمی عقب بروید و از کودکتان در حالی که با محیط مدرسه آشنا می‌شود عکس بگیرید. راهروها، کلاس، میز و… سوژه‌های جذابی برای عکاسی خواهند بود.

۱۷- مقابل در خانه

یک عکس از کودکتان در حالی که جلوی در خانه ایستاده است بگیرید. این ایده ساده نشان دهنده آغاز دوران استقلال او خواهد بود.

عکاسی از کودک قبل مدرسه

۱۸- در سرویس مدرسه

یک ایده عالی و موضوع منحصربه‌فرد عکاسی در سرویس مدرسه است. از سرویس، لحظه انتظار برای رسیدن آن، نحوه سوار شدن و دوستان دیگری که در سرویس نشسته‌اند عکس بگیرید.

ایده عکاسی روز اول مدرسه

۱۹- در فضای باز

یک فضای سرسبز بیرون از خانه پیدا کنید. پارک ایده خوبی است. از کودکتان در حالی که لباس مدرسه را پوشیده و کیفش را به دست گرفته عکس بگیرید. پس زمینه طبیعی و پرنور بیرون، جلوه زیبایی به پروژه عکاسی شما خواهد داد.

عکاسی کودک مدرسه

۲۰- در فروشگاه

انتخاب وسایل مدرسه و خرید از هیجان انگیزترین اتفاقات زندگی کودکان است. کدام کودک است که عاشق انتخاب دفتر و مداد نو نباشد؟ پس چرا این لحظات شیرین را با گرفتن عکس ماندگار نکنیم؟

ایده عکس کودک دبستانی

ماندگار کردن خاطره مدرسه با چاپ عکس

امیدواریم با این ایده‌ها بتوانید یک روز پرخاطره را برای کودکتان رقم بزنید. اگر به ایده‌های بیشتری نیاز داشتید به مقاله ۵ ایده ناب عکاسی اول مهر مراجعه کنید.

اما فراموش نکنید ماندگار کردن لحظات فقط با چاپ آنها ممکن است. متاسفانه خاطرات در گوشی و هارد و مموری به سرعت فراموش می‌شوند. پس همین حالا با سرویس آنلاین عکس پرینت، از خانه عکسهایتان را روی انواع محصولات خلاقانه سفارش چاپ دهید. چاپ عکس، شاسی، فتوبوک، مگنت تم مدرسه، پولاروید و… از محصولات مناسب برای اینکار هستند. برای ثبت خاطرات در کنار شماییم.

 

۳.۳/۵ - (۱۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *