آموزش نگهداری از عکس

۲۹ سپتامبر روز جهانی نجات دادن عکس‌ها

عکس‌ها هرچند دیجیتالی یا فیزیکی باشند، بخش مهمی از تاریخ و مجموعه خاطرات ما هستند. عکس‌هایی که شاید از پدربزرگ و مادربزرگ و پدر و مادرها، دست به دست منتقل شده. این چرخه‌ی ادامه‌دار باعث می‌شود که تاریخ و خاطرات ما حفظ شوند.
عکس‌ها، روزها و لحظات گذشته‌ی ما و عزیزترین افراد زندگی‌مان را نشان می‌دهند که از دست رفت‌نشان به هر علت، باعث از دست رفتن ارزشمندترین خاطرات ما می‌شود. هر ساله هزاران عکس بخاطر بی‌احتیاطی از بین می‌روند.

۲۹ سپتامبر (۷ مهر) روز جهانی نجات دادن عکس‌ها است. این روز بهانه‌ای است تا به یاد بیاوریم که از گنجینه‌ی خاطراتمان مراقبت کنیم.

چگونه از عکس‌هایمان نگهداری کنیم؟!

۱. آن‌ها را در زیرزمین یا اتاق زیر شیروانی نگهداری نکنید.

نگهداری از عکس ها

یک محیط ایده‌آل برای عکس‌ها، فضایی نسبتا خشک، سرد و با یک درجه حرارت پایدار است. زیرزمین شما به احتمال زیاد بیش از حد مرطوب است، و این امر می‌تواند باعث شود عکس‌های شما به هم چسبیده و یا کپک بزنند. همچنین، باید از قرار دادن آنها در یک اتاق زیر شیروانی گرم اجتناب نمایید، چرا که گرما می‌تواند سرعت تخریب و فرسودگی کاغذ و جوهر را افزایش دهد. در عوض، فضایی را انتخاب کنید که (مانند کشویی در یک کمد یا دراور) از دمای اتاق و یا دمای پایین‌تری برخوردار بوده و همچنین، فاصله امنی از رادیاتور و هواکش داشته باشد.

۲. آن‌ها را از نور خورشید محافظت کنید.

نحوه مراقبت از عکس

عکس‌ها در فضاهای تاریک، از شرایط بهتری برخوردار هستند. قرارگیری بیش از حد در معرض نور در نهایت می‌تواند باعث شود عکس‌ها به تدریج محو شوند. بهتر است هنگامی که نسخه اصل و ارزشمندی از عکس خود را در قاب عکس قرار می‌دهید، این مساله را به ذهن خود بسپارید. یک گزینه امن‌تر این است که به جای نسخه اصلی، از یک کپی با کیفیت بالا استفاده نمایید.

۳. نجات عکس‌ها از دست آلبوم‌های چسبناک.

نگهداری آلبوم قدیمی

اگر عکس‌هایتان هنوز در آلبوم‌های قدیمی هستند و گوشه‌هایشان دارد کم کم زرد میشود و محو می‌شوند، باید عجله کنید. با انجام این روش‌ها آلبوم‌های عکس قدیمی‌تان را نجات دهید.

پیشنهاد می‌کنیم همه‌ی عکس‌های خود را سازماندهی کنید و با کمک عکس‌پرینت بصورت آنلاین می‌توانید سفارش چاپ عکس روی محصولات متنوع مانند کاغذ عکس، فتوبوک، شاسی، مگنت، تقویم، ماگ و… انجام دهید و درب منزل تحویل بگیرد.
از خاطراتتان مراقبت کنید .

روز جهانی نجات دادن عکس‌ها، بهانه خوبی است تا خاطرات روزهای گذشته را دوباره مرور کنید.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *