چطور خوش عکس باشیم

چطور خوش عکس باشیم؟

حتماً برای شما هم پیش اومده که چند تا عکس از خودتون بگیرید و از چهره خودتون راضی نباشید. آخر سر هم نا امید شده باشید و از خیر عکس گذاشتن توی اینستاگرام و حتی چاپ کردنشون گذشته باشید!

این روزها تب داغ عکس گرفتن و سلفی، باعث شده که بسیاری از افراد برای نشان دادن بهترین حالت‌های خود در عکس‌هایی که می‌گیرند، تلاش زیادی کنند. اگرچه همگی ما با عبارت فتوژنیک بودن یا همان استعداد ذاتی خوب ظاهر شدن در عکس آشنا هستیم با این حال میشه با به کارگیری روش‌های هوشمندانه و حتی علمی، تصویری بهتر از خود را ارائه داد.

با ما در ادامه همراه باشید تا با نکاتی که در این مطلب اشاره کرده‌ایم بتونید در آینده، عکس‌های خوب و با کیفیتی از خودت بگیری.

به موهایتان حالت دهید.

خوش عکس باشیم

برای آنکه حجم و شکل مناسبی به موهایتان در عکس بدهید، کمی از قسمت فرق سر، آن را با انگشتانتان حرکت دهید. به موهای خود زاویه‌ بدهید. حتی اگر می‌خواهید زوایای بیشتری در عکس به وجود آورید، در زمان گرفتن عکس می‌توانید قسمتی از موهایتان را ببافید.

در کنار هم و در یک ردیف قرار بگیرید.

نکات خوش عکس بودن

بهترین عکس‌های گروهی آنهایی هستند که افرادی در سایزها و قدهای مختلف در کنار هم و در یک ردیف قرار بگیرند. سعی کنید در عکس‌های گروهی نزدیک‌ترین فرد به دوربین نباشید. در این حالت بسیار جذاب‌تر به نظر می رسید.

در زاویه درست قرار بگیرید.

آموزش خوش عکس بودن

اگر قرار است در حالت نشسته عکس بگیرید از عکاس بخواهید که دوربین را بالا نگه دارد. در این زاویه وقتی صورت‌تان را برای قرار گرفتن مقابل دوربین تنظیم می‌کنید، تعریف بهتری از چانه‌تان به دوربین دارید. زمانی هم که می‌خواهید در حالت ایستاده عکس بگیرید از عکاس خود بخواهید که از زاویه پایین‌تری از شما عکس بگیرد. این زوایا باعث می‌شوند که شما خوش چهره‌تر و لاغرتر به نظر برسید.

از ژست‌ سلبریتی‌ها استفاده کنید.

ژست گرفتن صحیح

برای اینکه یک ژست کلاسیک را برای عکس گرفتن انتخاب کرده باشید، سه چهارم بدن تان را در معرض دوربین قرار دهید، یعنی یکی از پاها را جلوتر قرار داده و یکی از شانه‌هایتان را به عکاس نزدیک‌تر کنید.

با این ژست، زمانی که به دوربین نگاه می‌کنید، بدن‌تان کشیده و شکیل‌تر دیده می‌شود و سبب می‌شود، دوربین تصویر شما را در بهترین زاویه شکار کند. سعی کنید در زمانی که عکس گرفته می‌شود، شکم را به سمت داخل فرو برده، شانه‌ها را عقب نگه داشته و ستون فقرات را صاف و بدون خمیدگی حفظ کنید.

عکس‌های خوب و بد خودتان را بررسی کنید.

نکات عکاسی

حتما عکس‌های قبلی خود را به خوبی بررسی کنید. در چه عکس‌هایی خوب دیده می‌شوید؟ در چه عکس‌هایی بد دیده می‌شوید؟! مشکلاتی از قبیل بد بودن نور مکانی که آن قرار دارید، گرفتن عکس از زاویه نامناسب، مشکلات ظاهری شما از جمله، مدل مو و لباسی که به شما نمی‌آید باعث می‌شود عکس شما خوب از آب در نیاید!

در عکس‌ها طبیعی لبخند بزنید.

خنده طبیعی در عکس

خنده مصنوعی باعث می‌شود شما در عکس خوب دیده نشوید؛ انگار که کسی شما را مجبور کرده است تا لبخند بزنید! پس اگر می‌خواهید در عکس زیبا دیده شوید، به زیباترین و طبیعی‌ترین شکل ممکن لبخند بزنید. یک روش دیگر این است که در هنگام لبخند زدن، نوک زبان خود را به پشت دندان‌های فک بالایی‌تان بچسبانید. این‌کار باعث می‌شود لبخند شما طبیعی‌تر به نظر برسد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *