اصول عکاسی از نوزادان

۵ اصل عکاسی از کوچولوهای تازه متولد شده

خب بالاخره کوچولویی که همه منتظرش بودن صحیح و سالم و بعد از کلی درد سر به دنیا آمد. همه می دانیم که روز های اول این کودک هیچ وقت تکرار نخواهد شد اما چه چیز هایی از عکاسی از نی نی تازه به دنیا آمده می دانید؟ در این مطلب ۵ اصل را برای ثبت اولین روز ها با هم مرور می کنیم.

گرمی

نوزادان نمی توانند گرمای بدن خود را تنظیم کنند. اگر آنها را خوب بپوشانید در واقع کمک می کنید تا احساس آرامش کنند و البته که این موضوع در عکس به راحتی قابل مشاهده است. معمولا پیشنهاد می شود که اولین عکس ها را وقتی بگیرید که کوچولوی شما لباس زیادی پوشیده است. البته دمای هوای اتاق را هم نباید فراموش کنید. وقتی می خواهید از کودک بدون لباس عکس بگیرید (فراموش نکنید که نوزادان برهنه ) اول لباس انها را درآورید و با پوشک بخوابانیدشان ولی پتو را فراموش نکنید و حواستان باشد زمان بدهید تا نوزاد خود را با شرایط دمایی جدید وفق دهد.

اصول عکاسی از نوزادان

زمان های خوش اخلاقی های نوزاد خود را بشناسید.

مادران با تجربه بهتر می دانند: نوزادان وقت های خوش اخلاقی دارند. معمولا این زمان درست بعد از سیر شدن یا بعد از این است که از خواب بیدار می شوند (البته مادر من میگه تو هر وقت از خواب بیدار می شدی انگار کشتی هات غرق شده بود). نوزادان به ندرت روی عضلات خود برای خندیدن کنترل دارند و اگر منتظر هستید تا لبخند نوزاد خود را شکار کنید بدانید که منظر صحنه خیلی کم یابی هستید. در واقع بیشتر این لبخند های دلربا در خواب اتفاق می افتد. هدف اصلی این است که آسایش و راحتی نوزاد را فراهم کنید.

آموزش عکاسی نوزاد

کلوز آپ بگیرید.

آن ابرو های فوق العاده، گونه هایش و انگشتان فسقلی دست و پایش در این مرحله خیلی مهم است. در این حالت باید با استفاده از مود ماکرو عکاسی کنید. روی تمام اجزای کوچک نوزاد خود، که دیگر هیچ وقت به این کوچکی نخواهد بود، تمرکز کنید. من شخصا عکس هایی را دوست دارم که میزان این کوچک بودن را به تصویر می کشد(مثلا از دستش عکس بگیرید در حالی که انگشت شما را محکم داخل مشتش گرفته است.). این عکس های جزئی مخصوصا وقتی ارزش خود را می یابند که در یک کتاب عکس برای کودکتان کنار هم جمع شوند. صفحات کتاب عکس را با عکس های پورتره کودکتان و این جزئیات با نمک طراحی کنید تا حتی خودتان از نتیجه کار شگفت زده شوید.

کلوزاپ عکاسی نوزاد

نور، صدا، حرکت!

کوچولو  های ما خیلی به نور و صدا حساس هستند. شما باید برای این نکته آماده باشید. ما فرض را بر این می گذاریم که اسباب تخصصی عکاسی و نور پردازی در دسترس نیست. بهترین منبع نوری در این شرایط یک پنجره بزرگ به همراه یک پرده نازک است تا نوری فوق العاده برای عکاسی شما فراهم کند تا هم نتیجه قابل تحسین باشد و هم کودک شما اذیت نشود. حتی اگر گمان می برید که قرار است خیلی از او عکاسی کنید، می توانید تخت او را به کنار پنجره منتقل کنید تا در زمان هایی که خواب است، حسابی دلی از عزا ر بیاورید. به هیچ عنوان از فلش استفاده نکنید.

در مورد نویز، بهتر است برای اینکه نوزاد بیشتر تمرکز کند یک آهنگ ملایم در محیط استفاده کنید تا هم جلوی نویز های احتمالی گرفته شود و هم شما و کودک را بیشتر سر حال بیاورد.

ایده عکاسی نوزاد

خودتان و برادرها و خواهر ها را فراموش نکنید.

این یک فرصت استثنایی برای کل خانواده است. وقتی خواهر کوچولو در حال بوسیدن پیشانیش است یا وقتی مادر یا پدرش انگشتان ریزه میزه اش را می بوسند را از دست ندهید. به تصویر کشیدن جثه نوزاد در مقایسه با خانواده در یک قاب بی نهایت جذاب است؛ در حدی که بعد ها ارزشش را خواهید دانست. یادتان باشد این دوره، کودک در کوچکترین سایز خود می باشد و دیگر هیچ وقت این دوره تکرار نخواهد شد.

یک نکته دیگر که گفته نشد اما احتمالا مهمترین نکته است، شکیبایی است. نوزادان معمولا کاری رو که شما می خواهید انجام دهند را انجام نمی دهند پس صبور و آرام باشید. شما فقط لازم است بدانید کوچولوی ماجرا چه چیزی احتیاج دارد و در طول مدت عکاسی راحت و در آرامش باشد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *