نکات عکاسی از غذا

۵ فوت و فن برای عکاسی از خوردنی‌ها

یه قرمه سبزی چشم نواز، یک کتلت طلایی که دهان آدم رو آب می اندازه… من عاشق این عکس ها هستم. شما چطور؟

نکات عکاسی غذایی

با یک دست قاشق را نگه دارید و با دست دیگر دوربین عکاسی تان را! آماده باشید نکاتی را مرور کنیم تا بتوانید عکس هایی از غذایتان بگیرید که حتی طعم و مزه آن را منتقل کند.

نور را پیدا کنید

نور پر اهمیت ترین جز عکاسی است. برای استفاده از نور بهتر در رستوران یا خانه بشقاب خود را کنار پنجره یا زیر یک لامپ سقفی بگذارید.

نکات عکاسی از غذا

قبل از عکاسی فکر کنید

قبل از عکاسی در مورد جایگاه هر یک از اشیا در عکس خود فکر کنید. عمق و جذابیت ایجاد کنید. با قرار دادن غذا در قسمت های مختلف عکس چشم بیننده را به حرکت در آورید. (در مورد قسمت آخر مراقب باشید افراط نکنید). از زوایای مختلف یا از ارتفاع های مختلف عکس بگیرید و خلاقیت را فراموش نکنید.

نکات عکاسی غذا

مراحل طبخ غذا را فراموش نکنید

در فرایند آشپزی، جذابیت پنهان زیادی در مراحل کار وجود دارد. داستان خوشمزه پختن یک لازانیای چشم نواز را روایت کنید. بیرون غذا می خورید؟ اشکالی ندارد؛ داستان مراحل خوردن وعده غذایی خود را به تصویر بکشید.

ایده عکاسی از مراحل پخت غذا

جزئیات، جزئیات، جزئیات

خوردنی را لذیذ نشان دهید. با غذا طرح رفاقت بریزید، نزدیکش شوید و روی جزئیات تمرکز کنید. ساقه های جعفری، لکه های سس و سایه غذا روی بشقاب…. هنوز دهانتان آب نیافتاده است؟

جزئیات در عکاسی غذایی

سادگی یعنی همه چیز

تمام چیز های بی ربط را از تصویر حذف کنید تا اثر گذاری را بیشتر کنید. از اینکه عکس ساده باشد نترسید و یک صحنه ی نمایش شلوغ طراحی نکنید.

عکاسی غذایی

عکاسی از غذا اوایل کار ممکن است سخت و ترسناک جلوه کند اما با استفاده از این نکات به تدریج سبک خود در این کار را خواهید شناخت و از عکس های دهان آب بیانداز(!) خودتان لذت خواهید برد.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *