طبیعت پاییزی عکاسی در تهران

۵ طبیعت پاییزی در اطراف تهران

فصل زیبای پاییز فرصت خوبیست برای عکاسی در کنار طبیعت هزار رنگ. کافی است مناطق زیبای پاییزی اطراف شهر را شناسایی کنیم. ما در این مطلب نگاهی به پنج طبیعت پاییزی در تهران و اطراف آن می‌اندازیم. به اضافه توضیحاتی کوتاه برای دسترسی سریع‌تر و لذت بردن از زیبایی این مناطق. پس دوربین خودتان را کوک کنید و ماشین خاطره‌سازی را به راه بندازید. طبیعت زیبای پاییز منتظر شماست.

طبیعت پاییز اطراف تهران

۱. منظره پاییز در روستای ایگل

تماشای برگریزان پاییز در روستای ایگل را هیچ‌جوره نباید از دست داد. این روستای اطراف تهران دارای انواع باغ‌های میوه و آبشار صخره‌ای زیبا است. طبیعت پاییزی این منطقه (و کلا مناطق سمت آهار) به دلیل بافت گیاهی خاصش بسیار جذاب می‌شود. در باغ‌های کنار راه به سمت آبشار، کنده‌های درخت و برگ‌های پاییزی زیبایی خواهید رسید که شما را دائما مجذوب خود می‌کند. برای رسیدن به باغ‌های روستا لازم است کمی در فضای روستا پیاده روی کنید.

مسیر: لواسان به سمت فشم به سمت اوشان. مسیر آهار.

طبیعت عکاسی نزدیک تهران

عکاس حسین نراقی پور

۲. پاییز در پارک لویزان

در پارک لویزان طبیعت جنگلی با درخت‌های بلند کاج، طبیعتی چند رنگ را در پاییز به ارمغان می‌آورد. این پارک به عنوان وسیع‌ترین فضای سبز داخل محدوده تهران شناخته می‌شود. در قسمت شمالی پارک، هتل و سفره‌خانه و امکانات تفریحی دیگر وجود دارد. پارک ورودی‌های زیادی دارد ولی تنها دو در آن فعال است. طبیعت زیبای پاییز این پارک با صدای پرندگان را نباید از دست داد. لویزان از شمال به شهید بابایی، از غرب به اتوبان امام علی، از جنوب به بزرگراه زین الدین و از شرق به هنگام منتهی می‌شود.

مسیر: همت بالای نارمک، حدود ۱۳ کیلومتری مرکز شهر تهران 

طبیعت عکاسی در تهران

عکاس: آقای الماسی

۳. روستا برگ جون یا برگ جهان

برگ جهانی روستایی با آب‌وهوای دلپذیر و طبیعت پاییزی رویایی است. این منطقه در محدوده لواسان و دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته. روستایی با باغ‌های در کنار رودخانه و جنگلی که به آبشار می‌رسد. بافت گیاهی منطقه در هم تنیده‌ است که باعث زیبایی هرچه تمام‌تر آن می‌شود. حتما برای عکاسی در پاییز سری به برگ جهان بزنید و از چشم‌انداز منحصربه‌فردش لذت ببرید. البته حواستان باشد که مسیر عبوری ماشین رو این روستا، در روزهای نزدیک باران و در باران به دلیل شیب جاده و گل آلود شدن، امکان تردد را سخت می‌کند.

مسیر: اتوبان شهید بابایی، جاده لشگرک، شهر لواسان، روستای افجه، و سپس از افجه راه روستای برگ جهان را در پیش بگیرید.

لوکیشن عکاسی نزدیک تهران

عکاس محمود فیض آبادی

۴. مناظر پاییز در پارک سرخه حصار

پارک ملی سرخه حصار یکی از شکارگاه‌های قدیمی ایران که حدود دویست سال پیش به پارک تبدیل شد. تنوع گیاهان این پارک، بسیاری از مدارس و اردوهای دانش آموزی را به سمت خود جذب می‌کند. این گونه‌ها از نظر زیبایی بسیار غنی و تماشایی هستند. به خصوص تماشای تغییر آنها در فصل پاییز. از امکانات این پارک می‌توان به پیست دوچرخه سواری بزرگ و زمین پینت بال مناسب آن اشاره کرد. توصیه میکنیم سری به شرق تهران بزنید و علاوه بر عکاسی پاییزی از امکانات تفریحی پارک هم استفاده کنید.

مسیر: انتهای بزرگراه رسالت، بزرگراه شهید یاسینی شرق، پارک سرخه حصار

عکاسی پاییزی در تهران

عکاس آقای زمانی

۵. نمای پاییز در آبشار سنگان

در هر قسمت روستای سولقان و سنگان زیبایی‌هایی مسحورتان می‌کند. یکی از این زیبایی‌های آبشار سنگان است. آبشاری مرتفع که از دل سنگ و ارتفاع ۳۰ متری بیرون می‌آید. در این منطقه هیچ‌وقت خسته نخواهید شد چون طبیعت دائما چهره جدیدی از خود به شما نشان می‌دهد. به دلیل آب‌وهوای معتدل باغات متنوعی هم در روستا وجود دارند. پس پاییز رویایی این منطقه را از دست ندهید.

مسیر: همت غرب، بلوار کوهسار، امام‌زاده داوود، بعد از ۱۰ کیلومتر در سه‌راهی به سمت چپ (تابلو روستا سنگان)

عکس پاییزی در اطراف تهران

عکاس: محسن طاهری

چطور عکس‌های پاییزی عالی بگیریم؟

پاییز آنقدر زیباست که هر قابی از آن می‌تواند خاطره انگیز باشد. امیدواریم پاییز امسال بتوانید از شور و انرژی این فصل زیباترین قاب‌ها را ثبت کنید. برای راهنمایی عکاسی در پاییز می‌توانید سری به مقاله‌های زیر بزنید:

راهنمای عکاسی در پاییز – بخش اول

راهنمای عکاسی در پاییز – بخش دوم

۱۰ راز عکاسی در پاییز

عکسهای خانوادگی با پس زمینه پاییز

با مرور این چهار راهنما و ایده‌های الهام بخش خودتان، حتما می‌توانید لحظات خوشی را در طبیعت پاییزی رقم بزنید. در نهایت برای ثبت و ماندگار کردن خاطرات، سری به سایت عکس پرینت بزنید و عکسهایتان را روی محصولات متنوع سفارش چاپ دهید. پاییزتان رویایی. 

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *