حاشیه اطمینان چاپ عکس

حاشیه اطمینان در طراحی محصول چیست؟

برای چاپ هر نوع عکس، فایل گرافیکی، پوستر و… باید چند نکته را به خاطر بسپارید. یکی از نکات کوچک اما مهم در فرآیند چاپ، توجه به حاشیه اطمینان است. رعایت حاشیه اطمینان، برش و چاپ صحیح محصول را تضمین می‌کند. برای آشنایی با این اصل ساده هنگام چاپ عکس، با ما همراه باشید.

رعایت حاشیه اطمینان چه لزومی دارد؟

هر دستگاه و ابزاری شامل درصدی از خطا می‌باشد. تجهیزات چاپ هم مستثنی نیستند و در آنها درصد کمی از خطا وجود دارد. برای اینکه مطمئن باشید نقاط اصلی عکس شما هنگام برش حذف نشود، بهتر است فاصله‌ای را به عنوان حاشیه اطمینان برش درنظر بگیرید. دقت کنید که صرفا فاصله دادن عکس از حاشیه کافی نیست. چون ممکن است خطای دستگاه چاپ، عکس شما را بیرون از محدوده برش بزند. در این صورت حاشیه عکستان سفید چاپ می‌شود. (البته در مواقعی که پس زمینه عکس سفید نباشد.)

پس توصیه می‌کنیم هنگام طراحی محصول، فضای حاشیه اطمینان جزو عکس و دارای طرح و پس زمینه خود عکس باشد. ولی اطلاعات مهم مثل سوژه اصلی، چهره افراد، یا نوشته‌ها از حاشیه اطمینان فاصله داشته باشند.

حاشیه اطمینان در چاپ عکس چقدر است؟

اندازه حاشیه اطمینان در اسناد مختلف چاپی متفاوت است. ما در این مطلب بیشتر روی حاشیه اطمینان چاپ عکس و محصولات مشابه (مانند کتاب عکس، شاسی عکس و…) صحبت می‌کنیم. مقدار حاشیه اطمینان در چاپ عکس و محصولات وابسته باید ۵ میلی‌متر از هر طرف باشد. دقت کنید سوژه و اطلاعات مهم عکس را حداقل ۸ میلی‌متر از طرفین فاصله دهید.

چاپ آنلاین و باکیفیت انواع عکس

برای سفارش آنلاین چاپ عکس با کیفیت بالا و تجهیزات بروز، می‌توانید به سایت عکس پرینت مراجعه کنید. در این سایت انواع محصولات چاپ عکس، فتوبوک، شاسی، بوم، پولاروید، مگنت، قاب عکس و… با طراحی اختصاصی شما تولید شده و به آدرس انتخابی‌تان ارسال می‌شود. برای خلق خاطرات ماندگار در کنار شما هستیم.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *