آموزش ژست عکس گروهی

۲۱ نمونه ژست عکس‌های گروهی – قسمت اول

خیلی از خاطرات و لحظات شیرین زندگی در دورهمی‌ها اتفاق می افتد. حتما پیش آمده که در کنار عزیزانتان، عکس دسته‌جمعی به یادگار بیندازید. در این مقاله قرار است به کمکتان بیاییم، تا این لحظات را زیباتر ثبت کنید. برای آموزش ۲۱ ژست عکاسی گروهی جذاب با ما همراه باشید.

انواع عکس گروهی و دسته‌جمعی

معمولا سه نوع کلی عکاسی گروهی وجود دارد: عکسهای گروهی رسمی با افراد زیاد، عکس های غیر رسمی از دوستان صمیمی، و عکاسی از اعضای خانواده. دقیقا به همین ترتیب ایده های ژست عکاسی گروهی را با هم مرور می کنیم. در این قسمت به عکس های گروهی رسمی و دوستانه خواهیم پرداخت و در ژست عکس گروهی – قسمت دوم سراغ عکس های خانوادگی خواهیم رفت.

۱. عکس گروهی رسمی

وقتی می خواهید افراد زیادی را داخل عکس بگنجانید، نمی توانید روی ژست تک تک آنها کنترل زیادی داشته باشید. به همین خاطر باید بتوانید بیشتر بر ترکیب موقعیت افراد تمرکز کنید. کل گروه را به عنوان یک شی واحد در نظر بگیرید. بیش از هر چیز دقت کنید که افراد همدیگر را نپوشانند و در عکس نهایی همه به وضوح معلوم باشند.

ژست عکس گروهی

۲. ژست گروهی ایستاده

یک گزینه در عکس گروهی، این است که همه ی افراد تمام قد بایستند (برخلاف ژست فوتبالی). باز هم اینجا مهمترین نکته این است که همه در عکس مشخص باشند.

ژست عکس خانوادگی

۳. عکس دسته‌جمعی از ارتفاع

اگر ممکن است در جستجوی جایی باشید تا بتوانید از ارتفاع عکس بیاندازید. از ایوان استفاده کنید یا روی یک ماشین بایستید تا این موقعیت را به دست آورید. این کار قطعا ارزشش را خواهد داشت. چون به جای یک عکس گروهی معمولی، جذابیت بیشتری با بعد دادن به عکس به دست آورده اید.

ایده عکس دسته جمعی

۴. ژست گروهی دوستانه

به افراد بگویید که کمی جداگانه بایستند و ژست بگیرند. در این صورت نتیجه کار معمولا از چیدمان رسمی بهتر از آب در می‌آید. این ژست در عکاسی از گروه دوستان، تیم‌های پروژه یا گروه‌های موسیقی بسیار راه گشاست. اگر گروهی یک رهبر شناخته شده دارد، باید او را در کانون توجه در قاب تصویر قرار دهید.

ژست عکس گروهی

۵. ژست عکس دوستانه آسان و محبوب

این ژست یک ایده کاملا استاندارد برای عکاسی از دوستان است. ژستی که با وجود آسان و رایج بودنش، واقعا جذاب است. در آغوش گرفتن دوستان حسی از صمیمیت را در عکس ایجاد می‌کند. 

پوز عکس گروهی

۶. ژست عکاسی جالب دوستانه

این ایده یک ترکیب بامزه است که جو عکس را بسیار دوستانه می‌کند. از همه بخواهید خیلی به هم نزدیک بایستند. سپس بخواهید خم شوند و سر هایشان را به هم و به دوربین نزدیک تر کنند. (مانند حلقه فوتبالیست‌ها در ابتدای بازی)

ژست عکاسی دوستانه

۷. عکس دوستانه از بالا

از دوستان خود بخواهید زمانی که روی چمنزار یا حتی فرش خانه دراز کشیده‌اند، تشکیل یک حلقه را بدهند.  این صحنه جذاب و صمیمانه را از بالا ثبت کنید.

ایده عکس گروهی

۸. ژست عکس گروهی قطاری

این ایده برای گروه های کوچک بسیار جذاب است. رهبر گروه را انتخاب کنید و در جلوی همه قرار دهید. سایر افراد باید یکی یکی به تصویر اضافه شوند. به این صورت که هر شخص، باید درست پشت سر نفر قبلی قرار بگیرد. حالت نفر اول در نشان دادن صمیمت عکس بسیار موثر است.

ایده عکس خانوادگی

۹. ژست عکس گروهی با فوکوس

یک مقدار تنوع نسبت به ژست قبل را دوست دارید؟ این روش نظم بیشتری دارد و می توانید با تنظیم دیافراگم، عکس های متفاوت و جذابی بگیرید. معمولا زمانی که فوکوس روی کل گروه یا نفر جلویی باشد عکس بهتری خواهید داشت.

ایده عکس دست جمعی

۱۰. ژست عکس دسته جمعی پرانرژی

حتما این ژست پر انرژی را برای عکاسی از گروه‌های غیر رسمی امتحان کنید. برای نتیجه بهتر باید یک نفر شمارش ۱، ۲، ۳ را انجام دهد. و کل گروه همزمان با عدد ۳ خود را هماهنگ و آماده پرش کنند.

ایده خلاقانه عکس گروهی

۱۱. ژست عکس گروهی خلاقانه

یک ترکیب فوق‌العاده در عکاسی گروهی، نمایش آنها در یک ستون است. چک کنید که حتما همه در تصویر باشند. سپس از یک زاویه نزدیک با دیافراگم باز و فوکوس روی اولین نفر شلیک کنید! نفرات آخر احتمالا محو ثبت می‌شوند، اما حتی آنها هم موافق خواهد بود که نتیجه دوست داشتنی است.

ایده عکاسی گروهی

در ادامه به سراغ ژست‌های عکس خانوادگی می رویم. پس حتما همراهمان باشید و سری به مقاله دوم بزنید.

۲.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *