مزایا سایز 30 در 40 چاپ

چرا سایز چاپ ۳۰ در ۴۰ انقدر جذاب است؟

در میان انواع ابعاد چاپ عکس، سایز ۳۰ در ۴۰ یکی از محبوب‌ترین‌ها است. شما به راحتی می‌توانید انواع قاب عکس و دکور مخصوص این سایز استاندارد پیدا کنید. علاوه بر کاربرد وسیع، تناسب طول و عرض سایز ۳۰ در ۴۰ زیبایی بصری خاصی دارد. اگر هنوز سایز چاپ عکستان را انتخاب نکردید، در این مطلب برای آشنایی با سایز ۴۰×۳۰ با ما همراه باشید. 

چاپ عکس ۳۰ در ۴۰

در عکس پرینت می‌توانید با چند کلیک عکستان را در ابعاد ۳۰ در ۴۰ سفارش چاپ دهید. برای این کار وارد محصول چاپ عکس شوید. بعد از انتخاب ابعاد، عکس دلخواهتان را آپلود کنید. این ابعاد در دو نوع کاغذ ابریشمی و مات قابل سفارش است. برای آشنایی با ویژگی این دو کاغذ سری به مقاله انواع کاغذ چاپ عکس بزنید.

نسبت طلایی: عرض سه چهارم طول

یکی از مولفه‌های مهم در عکاسی نسبت طول به عرض عکس است. در اکثر دوربین‌های عکاسی، این نسبت به صورت خودکار ۳ به ۴ در نظر گرفته می‌شود. یعنی عرض سه چهارم طول باشد. اگر دقت کرده باشید گزینه‌های تنظیم رزولوشن عکس‌ها در دوربین دیجیتال مطابق تصویر زیر است:

سایز 30 در 40 عکاسی

نسبت‌ها در صنعت چاپ

با نسبت‌های دوربین دیجیتال آشنا شدیم. اما در صنعت چاپ عکس، معمولا استاندارد اندازه عکس نسبت ۲ به ۳ می‌باشد. یعنی عرض دو سوم طول. اگر نگاهی به عکس‌های قدیمی خود کنید متوجه این موضوع خواهید شد. سایز عکس‌های شما احتمالا ۱۰ در ۱۵، ۱۳ در ۱۸ یا ۲۰ در ۳۰ است. حالا در نتیجه این اختلاف دوربین و چاپ چه اتفاقی می‌افتد؟

سایز چاپ عکس

نتیجه این است که عکس‌های گرفته شده کمی عریض‌تر از سایزهای چاپی می‌شود. البته هنگام طراحی محصول در عکس پرینت این مشکل را نخواهید داشت. چون در ادیتور عکس پرینت می‌توانید به آسانی محدوده برش عکستان را تنظیم کنید. به این ترتیب اگر مقداری از عکستان درون محدوده نمی‌گنجد، به آسانی آن را مدیریت کنید تا قسمت مهمی از عکس از بین نرود.

سایز چاپ 30 در 40

مزیت سایز چاپ عکس ۳۰ در ۴۰

در سایز ۴۰×۳۰ چون نسبت طول به عرض عکس دقیقا منطبق با محدوده است، تمام عکس دیجیتال کاملا قابل چاپ خواهد بود. این سایز خصوصا برای عکاسان حرفه‌ای که تاکید خاصی روی قاب بندی عکس دارند بسیار جذاب است. زیرا نتیجه کار دقیقا چیزی است که هنگام عکاسی در دوربین خود رویت می‌کنند. سایز چاپ ۳۰ در ۴۰ برای انواع عکس طبیعت، خانوادگی و دست‌جمعی (به صورت افقی) انتخاب جذابی است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *