ایده های عکاسی از کودک در طبیعت

۳ فن ویژه عکاسی از کودکان در فصل رنگ‌ها

هرچند هوا هنوز پاییزی نشده اما دیر یا زود باید منتظر آسمان های ابری و نم نمک های باران زیبا و خاص این فصل باشیم. آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که به محض بارش باران دوربین را سریع جمع می کنید؟ در این متن با شما خواهیم بود تا راه و رسم ثبت خاطرات نمناک پاییزی را مرور کنیم.

طبیعت همیشه سر سازش با ما ندارد. آب و هوا ممکن است ما را از ادامه برنامه ها باز دارد ولی نمی تواند عکاسی ما را متوقف کند. تا زمانی که عکس می اندازید، این شرایط جوی یک پس زمینه جذاب برای عکس های ما بود. سال گذشته زمانی که برای ثبت یک روز زیبای آفتابی در تهران برنامه ریخته بودم، باران مهمان ناخوانده ام شد. به چند کودک فوق العاده با نمک و بازیگوش در یک پارک بازی برخوردیم. گزینه های مختلفی پیش رو داشتیم: کنسل کردن برنامه، به تعویق انداختن آن و یا رفتن به یک مکان سر پوشیده. اما در عوض ما از باران لذت بردیم و اجازه ندادیم با رعد و برق هایش ما را بترساند

در ادامه چند عکس از آن روز پر خاطره و سه فوت و فن فوق العاده را مرور می کنیم:

۱- چه دوربین حرفه ای دارید چه دوربین ساده دیجیتال و یا حتی گوشی موبایل، تمام تلاشتان را بکنید تا آن را خشک نگه دارید. اگر تنها نیستید، از همراهتان بخواهید بالا سر شما و دوربین تان چتر بگیرد. دوربین خود را با یک پلاستیک خوب بپوشانید. فقط لنز دوربین را بیرون نگه دارید. کلاه های یک بار مصرفی که برای خیس نشدن مو ها در حمام استفاده می شود برای این کار فوق العاده است. حتما دقت کنید که هیچ یک از قسمت های دوربین شما شامل بدنه، باتری، حافظه و فلاش در معرض خیس شدن نباشند. هر چند ممکن است در این کار کاملا موفق نباشید به همین خاطر وقتی به خانه رسیدید حتما همه ی اجزا را جداگانه و با دقت زیاد خشک کنید. برای این کار از ابزار های مناسب مانند دستمال مخصوص لنز یا بافت های میکروفیبر استفاده کنید. دوربین های ضد آب کاملا مناسب اینگونه مواقع هستند و نگرانی های شما را در این زمینه کاملا بر طرف می کنند.

۲- نور مناسب را به عکس های خود بیاورید. حتی زمانی که آسمان ابری است! آسمان ابری بر خلاف انتظار می تواند یک نور یکنواخت و صاف در محیط های باز برای عکاسی از چهره فراهم می کند. دیگر لازم نیست نگران پدیده سیاهی دور چشم باشیم که در عکس ها با نور شدید جلوه می کند. طاق ها و چادر ها می تواند شما را از خیس شدن ایمن نگه دارد و یک موقعیت عالی جهت عکاسی به شما هدیه می دهند. دقت کنید که نور چگونه به صورت کودکان شما می تابد و از آنها بخواهید انقدر بچرخند تا شما راضی شوید. وقتی آنها مشغول ورجه وورجه هستند، سرعت بالای شاتر می تواند آنها را در حرکت ثبت کند. فلاش را هم امتحان کنید، حتی در شرایطی که دوربین به شما می گوید که فلاش نیاز نیست! (تنظیمات فلاش را به جای خودکار روی همیشه تنظیم کنید). فلاش نه تنها باعث شفافیت عکس می شود بلکه کنتراست عکس را کمی افزایش می دهد و برق خاصی در چشمان کودک شما بوجود می آورد.

عکاسی از کودک

۳- لباس هایی با رنگ های زنده و پر نشاط بپوشانید تا یک روز کسل کننده و یک نواخت را سرگرم کننده و خوش جلوه دهید. وقتی خورشید پشت ابرها پنهان می شود دنیای ما گنگ و مرده می شود. از این تکنیک برای عکس های رنگارنگ استفاده کنید یا صدای موسیقی را در خانه بلند کنید. اجازه دهید کودکان هم درگیر ماجرا شوند. بچه ها معمولا لباس های غیر ست و با رنگ های و طرح های مختلف می پوشند. اینجا جایی است که این نوع لباس پوشیدن به کار می آید. بچه ها احتمالا به اندازه خود بازی های خارج از خانه از آماده کردن لباس هایی که قرار است بپوشند لذت خواهند برد. هر چقدر آنها در عکس ها بی رودربایستی تر باشند عکس شما خاص تر خواهد شد.

ایده عکاسی از کودک در طبیعت
عکاسی از کودک

پس دفعه بعدی که باران آمد، احتیاجی به عصبانیت از دست طبیعت نیست.کافی است بگذارید خود کودکان جشن بگیرند و زیر باران بازی کنند و برقصند تا شما فرصت داشته باشید از عزیز دل تان در یک شرایط جذاب عکس بیاندازید. کودکانتان غافل گیر می شوند و از صورتشان هم این احساس پیداست. احتمالا این روز خاطرات به یادماندنی هم از خود به جا می گذارد.

فقط مواظب کوچولوها باشید که سرما نخورند.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *