چاپ عکس روی بوم

همه چیز درباره‌ی چاپ عکس روی بوم

ایده‌های مختلفی برای ماندگار کردن خاطرات وجود دارد. چاپ عکس روی شاسی، طراحی یک فتوبوک عاشقانه، مجموعه عکس پولاروید، ماگ، تقویم، مگنت و…اما یک محصول جدید و خلاقانه هم هست که شاید کمتر با آن آشنا باشید. این محصول چیزی نیست جز بوم.

معمولا بوم‌ها را به عنوان تابلوهای نقاشی و رنگ روغن دیده‌ایم. اما در عکس پرینت داستان بوم‌ها فرق دارد. در اینجا قرار است خاطرات و لحظات خاص زندگیتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید! در مقاله امروز می‌خواهیم به تمام سوالات شما در مورد چاپ عکس روی بوم نقاشی پاسخ بدهیم. پس تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

چاپ عکس روی بوم چیست؟

چاپ عکس روی بوم در واقع نوعی چاپ روی پارچه به حساب می‌آید. البته نه پارچه‌های معمولی. متریال این کار کنواس نام دارد. کنواس نوعی پارچه ضخیم با تار و پود نسبتا درشت است. جلوه بافت‌دار و زیبا، نفوذ جوهر به بهترین شکل و ماندگاری بالا، باعث شده‌اند کنواس کاربرد گسترده‌ای در صنعت چاپ داشته باشد. بعد از چاپ و انتقال تصویر، کنواس روی فریم چوبی کشیده می‌شود و از پشت منگنه می‌شود.

در عکس پرینت چاپ روی بوم، با فناوری پیگمنت در دستگاه اپسون چاپ می‌شود. این فناوری دارای ماندگاری فوق بالا (بیش از ۱۰۰ سال) است. برای جوهرها نیز فقط از جوهر مخصوص کنواس استفاده می‌شود. این جوهر با نفوذ در بافت پارچه، بالاترین دقت و کیفیت را ایجاد می‌کند. بنابراین شما هیچ محدودیتی بابت انتخاب طرح، رنگ و حجم بالای عکستان ندارید.

تفاوت بوم با تابلو و شاسی چیست؟

این سه محصول ظاهرا مشابه هم هستند؛ اما برای انتخاب بهتر خوب است تفاوتشان را هم بدانید. در مقایسه بین بوم و تابلو، قیمت تفاوت اصلی است. تابلوهای نقاشی معمولا گرانقیمت هستند. اما شما می‌توانید با همان ظاهر مشابه، عکس دلخواهتان را روی بوم چاپ کنید و در دکور خانه استفاده کنید.

بین تابلو و شاسی هم همانطور که گفتیم متریال و تکنولوژی چاپ فرق دارد. یک تفاوت ظاهری دیگر در لبه کار است. عکس شما روی شاسی فقط روی یک وجه چاپ می‌شود. اما در بوم کمی از عکس، روی وجه‌های کناری هم کشیده می‌شود. این حالت نمای سه‌بعدی و بسیار جذابی ایجاد می‌کند.

چاپ عکس روی بوم برای دکور

مزایای چاپ عکس روی بوم نقاشی چیست؟

خانه هر شخصی، فضای امن و دوست‌داشتنی اوست. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزودن حس و استایل به خانه، بوم‌های خاطره‌انگیز هستند. این محصول علاوه بر اینکه اختصاصی و با عکس دلخواه شماست، جلوه متفاوت و جذابی هم دارد. با چند ویژگی دیگر بوم آشنا شویم:

  • نسبت به دکورهای گرانقیمت هزینه مناسبی دارد، در عین حال که بار احساسی و هنری آن بیشتر است.
  • چاپ روی کنواس بسیار دقیق و تمیز است و بالاترین کیفیت عکس را به خوبی منتقل می‌کند.
  • هیچ محدودیتی برای انتخاب طرح وجود ندارد. از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین عکس‌ها روی بوم قابل چاپ هستند.
  • در برابر رطوبت، نور، گرما و سایر آسیب‌های محیطی مقاوم است.

کاربردهای چاپ عکس روی بوم چیست؟

چاپ روی بوم کاربردهای گسترده‌ای دارد. برای اینکه بتوانید ایده بگیرید، با چند استفاده‌ی بوم در محیط‌های مختلف آشنا شویم:

  • چاپ روی بوم دکوری منحصربه‌فرد برای انواع سبک‌های دکوراسیون است.
  • بوم اختصاصی یک هدیه ماندگار، شیک و متفاوت برای عزیزان شماست. یادگاری زیبایی که همیشه از شما باقی می‌ماند.
  • در محیط کار، فضاهای هتل، کافه و… بوم بهترین ایده برای تزئین دیوار است.
  • تار و پود و بافت قابل لمس بوم، زیباترین زمینه برای چاپ آثار هنرمندان است.
  • هنرجویانی که به تازگی کار خود را آغاز کردند، می‌توانند طرح خود را به صورت کمرنگ روی بوم چاپ کنند و سپس با رنگ روغن طرح را تکمیل کنند.
  •  
چاپ عکس روی بوم نقاشی

چطور می‌توانم عکسم را به بوم پارچه‌ای تبدیل کنم؟

از طریق سایت عکس پرینت، می‌توانید به صورت آنلاین عکستان را روی انواع بوم سفارش چاپ دهید. بوم‌ها در چهار سایز متنوع ۴۰×۳۰، ۴۵×۴۵، ۷۰×۵۰، ۷۰×۱۰۰ قابل سفارش هستند. برای سفارش کافی است در سایت، محصول بوم را انتخاب کنید. بعد از انتخاب سایز بوم وارد صفحه طراحی محصول می‌شوید. عکستان را آپلود کنید و محدوده چاپ آن را مشخص کنید. بعد از پرداخت در درگاه‌ بانکی، سفارش ثبت می‌شود. بوم اختصاصی شما بعد از دو روز کاری تولید شده و به آدرس انتخابی شما ارسال خواهد شد. حالا محصول اختصاصی شما آماده نصب روی دیوار یا هدیه به عزیزانتان است.

اولین امتیاز را شما ثبت کنید

2 دیدگاه ها

  • مزاری ۲۶ آبان ۱۴۰۰

    سلام خسته نباشید من دو تابلو روی بوم می‌خوام سفارش بدم یکی ۱۰۰ در ۲۰۰ و دیگری یک تابلوی سه تیکه با ابعاد ۶۰ در ۸۰ که کنار هم یک تابلو را درست خواهند کرد . اگر واتس اپ یا تلگرام دارین برام بفرستین تا طرح ها را براتون بفرستم . ممنون

    • پریسا کاکاوند ۰۴ اسفند ۱۴۰۰

      سلام وقت بخیر در حال حاضر چاپ بوم انجام نمیدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *