طراحی سربرگ شرکتی

طراحی سربرگ شرکتی رایگان چاپ باکیفیت

سربرگ‌ها کاغذهایی هستند که برای مکاتبات اداری مورداستفاده قرار می‌گیرند. امروزه شرکت‌ها و سازمان‌ها برای نوشتن نامه‌های رسمی و اداری خود از سربرگ استفاده می‌کنند. سربرگ‌ها اغلب در سایز A۴ و A۵ طراحی می‌شوند و در قسمت بالا سمت چپ لوگوی شرکت را دارند. در قسمت پایین سربرگ، نام شرکت، آدرس و مشخصات آن آورده می‌شود.

این قالب کلی سربرگ است و شرکت‌ها می‌توانند با توجه به نیاز و خواست خود اطلاعات دیگر مثل ایمیل یا آدرس شبکه‌های اجتماعی را در سربرگ اضافه کنند. سربرگ‌ها به نامه‌ها و مکاتبات اداری رسمیت می‌دهند و اعتبارنامه را بالا می‌برند. چاپ لوگو روی سربرگ آن را خاص و ویژه می‌کند.

نکات مهم در طراحی سربرگ

نامه رسمی نباید روی کاغذ سفید و بدون سربرگ نوشته شود. بدون سربرگ حرفه‌ای نامه شما جدی گرفته نمی‌شود و فاقد اعتبار خواهد بود. طراحی سربرگ اغلب در بالا و پایین کاغذ و گاهی در کناره‌ها انجام می‌شود. گاهی اوقات واتر مارک کم‌رنگ نیز روی کاغذ و زیر متن انداخته می‌شود.

البته واتر مارک اختیاری است؛ اما سربرگ باید شامل تمام جزئیات مربوط به شرکت و کسب‌وکار مثل نام شرکت، آرم رسمی، آدرس شرکت و جزئیات رسمی باشد. این موارد مشخصات اصلی است که باید در هر سربرگ وجود داشته باشد. این اطلاعات شرکت شما را به‌خوبی به شرکای تجاری معرفی می‌کنند. آدرس و جزئیات تماس باید دقیق و به‌روز باشد تا مشتریان بالقوه یا شرکای تجاری به‌راحتی به شرکت دسترسی داشته باشند.

چیدمان سربرگ یکی دیگر از نکات طراحی سربرگ

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سربرگ چیدمان آن است. کاغذ نباید برهنه و خالی باشد که درنهایت طراحی سربرگ به چشم نیامده و ساده به نظر برسد. از طرف دیگر طراحی و فونت نباید آن‌قدر بزرگ باشد که متن خوانا نبوده و جایی برای بدنه نامه باقی نگذارد.

دقت کنید که طراحی سربرگ را ساده نگه دارید زیرا محتوای نامه اصلی‌ترین عنصر است. سربرگ باید توجه خواننده را به خود جلب کند اما نه آن‌قدر که قصد و هدف نامه نادیده گرفته شود.

کمک گرفتن از طراح گرافیک حرفه‌ای برای سربرگ رایج‌ترین شیوه طراحی سربرگ است. باید کلیه اطلاعات لازم برای گنجاندن داخل سربرگ در اختیار طراح قرار دهید. تایپو گرافی نیز بخش مهمی از طراحی سربرگ است که به‌نوبه خود نوعی برند سازی محسوب می‌شود. بهتر است تایپ فیس متناسب با فعالیت شرکت برای طراحی انتخاب کنید. داشتن تایپوگرافی عجیب و غریب و استفاده از رنگ‌های روشن ممکن است تصور اشتباهی در مورد فعالیت شرکت ایجاد کند.

بهترین نرم‌افزار طراحی سربرگ

نرم‌افزار طراحی سربرگ نرم‌افزاری است که به شما کمک می‌کند سربرگ برای سازمان، شرکت و یا خودتان طراحی کنید. این نرم‌افزارها اغلب روی ویندوز نصب‌شده و یادگیری آن‌ها ساده و راحت است. کورل، فوتوشاپ، ایندیزاین و ایلسترتیر بهترین نرم‌افزار طراحی سربرگ هستند.

مایکروسافت Word نرم‌افزار ساده برای طراحی سربرگ

نرم افزار ورد آفیس

یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین برنامه‌ها برای طراحی سربرگ برنامه ورد است. اغلب ما با این برنامه آشنایی داریم و کار با این برنامه برای ما راحت و ساده است. می‌توانید با کمک شکل‌ها و علامت‌ها و واردکردن آرم شرکت از طریق تصاویر سربرگ ساده برای شرکت خودتان طراحی کنید.

اگر در شروع کار هستید و هزینه طراحی حرفه‌ای را ندارید می‌توانید از این طریق برای شرکت سربرگ طراحی کنید.

نرم‌افزارهای حرفه‌ای طراحی سربرگ

شرکت‌های حرفه‌ای تولید و طراحی سربرگ از نرم‌افزارهای حرفه‌ای برای این کار استفاده می‌کنند. برخی از بهترین و مهم‌ترین نرم‌افزارهای طراحی سربرگ شامل موارد زیر است:

نرم‌افزار ایلاستریتور Adobe Illustrator

نرم افزار ایلستراتور

این نرم‌افزار از سال ۱۹۸۷ معرفی شده است و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های کامپیوتری برای طراحی سربرگ و دیگر ست‌های اداری شناخته می‌شود. این برنامه امکانات زیادی را برای طراحی در اختیار شما قرار داده و این امکان را به شما می‌دهد طراحی سربرگ حرفه‌ای داشته باشید.

کار با ایلاستریتور شاید ساده به نظر برسد اما این خلاقیت و تجربه طراح است که می‌تواند منجر به طراحی سربرگ، بروشور، پوستر و دیگر لوازم‌التحریر اداری شود.

نرم‌افزار فوتوشاپ Adobe Photoshop

نرم افزار فتوشاپ برای طراحی سربرگ

یکی دیگر از معروف‌ترین برنامه‌های طراحی فوتوشاپ است. این برنامه با ویژگی و قابلیت‌های زیادی که دارد می‌تواند در طراحی سربرگ به کمک شما بیاید. تمام طراحان مبتدی و حرفه‌ای با این برنامه آشنا هستند؛ اما آنچه سربرگ و دیگر ست‌های اداری شما را خاص و ویژه می‌کند سپردن کار به طراح خلاق است.

نرم‌افزار ایندیزاین Adobe InDesign

نرم افزار ایندیزاین برای طراحی انواع سربرگ شرکتی

نرم‌افزار ایندیزاین نیز به‌عنوان یکی از برنامه‌های طراحی سربرگ و لوگو شناخته می‌شود. این برنامه با داشتن رابط کاربری آسان و امکانات زیاد در بین طراحان محبوب و پرطرفدار است. برای طراحی سربرگ و بروشور شرکت از طراحانی کمک بگیرید که به چندین برنامه گرافیکی مسلط بوده و بتوانند قابلیت‌های آن‌ها را با هم ترکیب کنند.

نرم‌افزار گیمپ GIMP

نرم‌افزار گیمپ GIMP

این نرم‌افزار محیط کاربری آسانی داشته و روی ویندوز نصب می‌شود. یکی از ویژگی‌های این برنامه رایگان بودن آن است. افرادی که به دنبال برنامه کامپیوتری ساده و سازگار با انواع برنامه‌ها مثل ویندوز، لینوکس و مک هستند این برنامه را انتخاب می‌کنند.

نرم‌افزار زارا دیزاینر Xara Designer

نرم افزار زارا برای طراحی سربرگ

این نرم‌افزار ازجمله برنامه‌های حرفه‌ای برای طراحی سربرگ است. انواع کارت ویزیت، بروشور یا کاتالوگ، تصویرسازی گرافیکی و ادیت و ویرایش عکس توسط این برنامه انجام می‌شود. زارا دیزاینر فقط از ویندوز پشتیبانی می‌کند و با آن سازگار است.

سرعت‌بالا و قابلیت‌های گرافیکی متنوع این امکان را با طراحی می‌دهد که در مدت‌زمان کم سربرگ بسیار باکیفیت طراحی کند.

نرم‌افزار کانوار Canva

طراحی سربرگ در کانوا

اگر در طراحی مبتدی و تازه‌کار هستید می‌توانید از این برنامه برای طراحی‌های خود استفاده کنید. کانوا بر اساس کشیدن و رها کردن (Drag& Drop) کار می‌کند و محیط کاربری آسانی دارد. این برنامه چندان حرفه‌ای نیست و امکانات برنامه‌هایی مثل فوتوشاپ و ایلاستریتر را ندارد.

برنامه‌های حرفه‌ای طراحی سربرگ بسیار متنوع هستند. برنامه خوب باید امکانات و قالب‌های گرافیکی متنوعی داشته و با زبان‌های زنده دنیا ازجمله فارسی سازگاری داشته باشد. اغلب شرکت‌ها نام نرم‌افزار طراحی خود را در قرارداد طراحی سربرگ می‌آورند. این اطلاعات به شما اطمینان خاطر را می‌دهد که کار طراحی سربرگ توسط نرم‌افزار حرفه‌ای و طراح باتجربه انجام می‌شود.

چرا طراحی سربرگ مهمه؟

امروزه در تجارت و ارتباطات اداری نامه‌نگاری هنوز هم رسمی‌ترین راه ارتباط با شرکت‌های دیگر است. داشتن سربرگ رسمی برای نامه‌نگاری‌های رسمی بسیار مهم است. ایمیل و استفاده از نامه الکترونیکی هنوز در بسیاری از شرکت‌ها جنبه رسمی پیدا نکرده است.

ارتباطات دیجیتال و ارسال نامه‌ها با ایمیل حالتی غیررسمی و شخصی دارد. نامه ای که در سربرگ رسمی شرکت نوشته شده است می‌تواند زمینه تعاملات بعدی را فراهم کند. البته در کنار داشتن سربرگ رسمی، داشتن توانایی لازم برای نوشتن نامه رسمی و تجاری هم مهم و ضروری است.

نامه‌های تجاری با اهداف مختلفی نوشته می‌شود. در برخی از موارد برای تبلیغ خدمات و محصولات است و در بعضی موارد برای ایجاد رابطه تجاری و حرفه‌ای مکاتبات انجام می‌شود. به‌هرحال برای داشتن رابطه تجاری حرفه‌ای، باید سربرگ خوبی داشته باشید.

برای طراحی سربرگ مناسب باید طراحی دقیق و با حساب انجام داد. سربرگ‌ در کنار دیگر لوازم‌تحریر شرکتی، پاکت نامه، کارت ویزیت و سایر اسناد کاغذی قرار می‌گیرد. طرح سربرگ و دیگر موارد گفته‌شده باید منسجم، یکدست، مرتبط و مکمل یکدیگر باشد. سررسید، دفترچه و بروشور شرکت نیز باید با همان استاندارد و طراحی باشند.

چرا شرکت‌ها باید از سربرگ استفاده کنند؟

استفاده از سربرگ در شرکت ها

استفاده از سربرگ نه‌تنها برای شرکت‌های بزرگ بلکه برای فریلنسرها نیز لازم و مفید است. اهداف مهم داشتن سربرگ شامل موارد زیر است:

حرفه‌ای بودن را نشان می‌دهد

داشتن سربرگ و لوازم‌تحریر شرکتی با طراحی خوب، تأثیر مناسبی را روی مشتریان بالقوه و سایر شرکت‌ها می‌گذارد. آن‌ها اعتماد بیشتری به شما داشته و شما را شرکتی شایسته و باسابقه قلمداد می‌کنند. داشتن سربرگ خوب باعث ایجاد هویت‌سازمانی قوی برای شرکت شما می‌شود.

برای داشتن سربرگ حرفه‌ای، از شرکت‌های حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. برخی از شرکت‌ها خدمات چاپ سربرگ و طراحی لوازم‌التحریر را به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند. طراحی سربرگ با کیفت نشان‌دهنده اصالت هر شرکت است و این مسئله باید همیشه هدف باشد.

اولین برخورد همیشه مهم است

اولین نامه و مکاتبه شما با مشتریان بسیار مهم است و نحوه برخورد با مکاتبات شما را تعیین می‌کند؛ بنابراین سربرگ شما باید به‌صورت حرفه‌ای طراحی شود. نداشتن سربرگ برای مکاتبات شرکت به این معنی است که شرکت به‌اندازه کافی اعتبار برای تجارت و کار ندارد. سربرگ نامناسب نیز ممکن است به اعتبار شرکت شما آسیب بزند.

سربرگ و دیگر ملزومات اداری باید دارای جذبه بصری بوده و به‌راحتی قابل‌تشخیص باشند. این لوازم در بازاریابی شرکت نیز تأثیر می‌گذارند. شما به کمک این ابزار می‌توانید افراد را برای همکاری جذب کرده و یا از برقراری ارتباط منصرف کنید.

سربرگ به‌عنوان بخشی از برند سازی شرکت عمل می‌کند

سربرگ‌ها بخشی از برند سازی شرکت هستند و مخاطبان شما را با آن می‌شناسند. طراحی سربرگ را نباید ساده گرفت زیرا بخشی از هویت شرکت شما را می‌سازد. سربرگ حرفه‌ای برند شما را به‌خوبی تبلیغ کرده و باعث ایجاد ارتباط مثبت با مخاطبان شما می‌شود.

به این نکته توجه کنید که طراحی بروشور، کاتالوگ، سربرگ و سایز لوازم‌التحریر اداری را به طراح حرفه‌ای بسپارید؛ زیرا طراحی همه این موارد باید مکمل یکدیگر و منسجم باشد. به‌طورکلی برند سازی در همه پلتفرم‌ها باید مشابه باشد. این قضیه فقط به لوازم‌التحریر محدود نمی‌شود و تبلیغات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت نیز باید همسو و یک‌شکل باشد. داشتن تصویر شرکتی با ثبات که معرف شرکت باشد در هر کسب‌وکاری لازم و ضروری است.

زمینه‌ساز تعاملات آینده است

سربرگ حاوی جزئیات مربوط به شرکت است و به مشتریان بالقوه، مشتریان قدیمی و شرکای تجاری جدید این امکان را می‌دهد که به‌راحتی با شما تماس بگیرند.

اگر در مورد متن نامه سؤالی داشته باشد خیلی سریع با شما تماس گرفته و ابهامات برطرف می‌شود. اگر می‌خواهند ارتباط بیشتری با شرکت داشته باشند راه‌های زیادی برای ارتباط با شرکت پیش پای آن‌ها قرار می‌گیرد. می‌توانند ایمیل زده یا تماس بگیرند و یا به آدرس شرکت مراجعه کنند.

بنابراین طراحی باید جزئیات تماس را به‌روشنی و دقیق بیان کند تا افرادی که علاقه‌مند تماس با شرکت هستند دچار سردرگمی و مشکل نشوند. اطلاعات روی سربرگ باید درست به‌روز باشد زیرا عدم پاسخگویی به تماس از طرف شرکت‌های دیگر برای ارتباط و تجارت به ضرر شما تمام می‌شود.

چاپ آنلاین سربرگ

چاپ آنلاین سربرگ این امکان را به شما می‌دهد در کمترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت کرده و آن را تحویل بگیرید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت‌های فعال در این زمینه سفارش خود را به شکل آنلاین ثبت کنید. این کار باعث صرفه‌جویی هر چه بیشتر در وقت و زمان شما می‌شود.

در سفارش آنلاین شما می‌توانید با توجه به جنس کاغذ و طراحی گرافیکی و تیراژ سفارش، هزینه آن را ببینید. درصورتی‌که طراح‌های آماده و از پیش طراحی‌شده را نپسندیدید می‌توانید از طریق ارتباط با شرکت سربرگ موردنظر خود را سفارش دهید. اغلب شرکت‌ها امکان شخصی‌سازی سربرگ و چاپ اطلاعات لازم را برای شما فراهم می‌کنند.

سخن پایانی

طراحی سربرگ برای شرکت‌ها، سازمان‌ها و فریلنسرها بسیار مهم است. داشتن سربرگ حرفه‌ای برای برند سازی، برقرار ارتباط و بازاریابی ضروری و مفید است. طراحی سربرگ خود را به شرکت حرفه‌ای و باتجربه بسپارید که در کنار بروشور و دیگر لوازم‌التحریر اداری طرحی منسجم و یکدست داشته باشد. همه این موارد در کار هم هویت برند و شرکت شما را شکل می‌دهند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *