آموزش عکاسی از محصول برای اینستاگرام

آموزش عکاسی از محصول برای اینستاگرام

با وجود این‌که عکاسی از محصولات جایگاهی ویژه و تخصصی در عکاسی حرفه‌ای دارند؛ اما شما به‌عنوان یک فرد آماتور هم می‌توانید تصاویری با کیفیت بالا برای اینستاگرام تهیه کنید. فقط کافی است که چگونگی کار را یاد گرفته تا بدون نیاز به دستگاه‌های پیشرفته، عکس‌های جذابی از محصولات خود گرفته و پست کنید. این امر در تبلیغات محصولات، بسیار مهم تلقی می‌شود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با نکات مفیدی برای شروع کار آشنا شوید.

به روشنایی و سطح نور تصویر توجه کنید

نکته اصلی که یک عکس خوب از محصول را، از سایر عکس‌ها متمایز می‌کند؛ میزان نوری است که در آن استفاده شده است. عکاسان حرفه‌ای با در اختیار داشتن محیط استودیو و نور مصنوعی، می‌توانند تعادل رنگ و سطح نور را در عکس‌های محصولات کنترل کنند. اما اگر شما آماتور باشید احتمالا به این تجهیزات دسترسی نخواهید داشت و باید به نور محیطی یا طبیعی اکتفا کنید. پس لازم است از ساعت طلایی طلوع آفتاب یا یک غروب زیبا استفاده نمایید!

در این مورد چند اصل اساسی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود:

  1. عکس‌ها را در مکانی پر نور که نور مستقیم خورشید نمی‌تابد؛ بگیرید. مثلا مناطقی که در یا پنجره‌ای رو به شمال دارند مناسب‌تر هستند.
  2. بهترین زمان‌بندی را برای عکاسی در نظر داشته باشید. مثلا در یک روز صاف، معمولا اواسط صبح، زمان خوب و مطلوبی است زیرا نور روشن و ثابتی وجود دارد.
  3. مراقب وضعیت آب و هوا باشید. برای مثال در آب و هوای ابری، نور کافی برای گرفتن یک عکس با کیفیت وجود ندارد.
  4. اطمینان حاصل کنید که هیچ مانعی مانند درخت یا دیوار در مقابل نور، وجود نداشته باشد.

پس‌زمینه‌ای انتخاب نمایید که عکس محصولتان را برجسته‌تر کند

یکی از بهترین روش‌ها برای افزودن نور و روشنایی به تصاویر، استفاده از پس‌زمینه‌های بازتابنده است که کنتراست محصول شما را بالا می‌برد. شما می‌توانید با کمک یک پس‌زمینه سفید یا رنگی که منعکس‌کننده نور باشد به این هدف برسید. ساده‌ترین راه برای این‌که یک پس‌زمینه سفید تمیز داشته باشید؛ این است که یک تخته فوم پلی استایرن را خریداری کنید و آن را روی سطحی با نور مناسب بگذارید. سپس محصول خود را روی سطح قرار دهید تا بلافاصله تنظیمات مناسبی برای عکاسی از محصول، در نمای دید پرنده داشته باشید.

گر هم می‌خواهید عکس افقی بگیرید؛ بهتر است مقداری کاغذ عکس پس‌زمینه بدون درز داشته باشید تا خطِ تا، یا درز کاغذ مزاحمتی ایجاد نکند.

از وسایل جانبی استفاده کنید

برای نشان دادن جزئیات و بسته‌بندی محصولات، پس‌زمینه‌های ساده عالی هستند. اما می‌توانید محصولات خود را با وسایل جانبی به‌عنوان زمینه یا همان بکگراند به تصویر بکشید. در واقع وسایل جانبی جزئی از تصاویر طرح‌داری هستند که درک بهتری از محصول شما به مشتری خواهند داد و به جذابیت بصری آن می‌افزایند. می‌توانید از وسایل مختلفی به عنوان لوازم جانبی استفاده نمایید. از میوه و سبزیجات گرفته تا وسایل الکترونیکی. اما سعی کنید بیش از حد از لوازم جانبی در یک عکس محصول استفاده نکنید؛ زیرا این‌کار باعث می‌شود که حواس بینندگان به پس‌زمینه، بیشتر از خود محصول پرت شود.

همچنین، مطمئن شوید که لوازم جانبی با تصویر ارتباط درستی داشته باشند و در زمینه شرایطی که معمولا محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ منطقی و معنی‌دار به نظر برسند.

عکس‌های سبک زندگی را امتحان کنید

می‌توانید برای عکس‌های محصول خود، تصاویر سبک زندگی (لایف استایل) را انتخاب نمایید. این نوع عکس‌ها نشان می‌دهند که محصول شما به‌طور روزمره استفاده می‌شود. در حقیقت این روش به طبیعی به نظر رسیدن عکس محصولات کمک زیادی می‌کند. مثلا: شخصی که در حال نوشیدن یک فنجان قهوه است؛ کت و شلوار پوشیده و ساعت مچی به دست دارد.

مزایای استفاده از این نوع تصاویر عبارتند از:

– به بیننده کمک می‌کنید تا نحوه عملکرد محصول را تجسم نماید.

– شخصیت مشتری خود را به تصویر می‌کشید و با به تصویر کشیدن سبک‌های مختلف زندگی، مخاطبان خود را گسترش می‌دهید.

– با انسانی کردن محصول خود به‌وسیله مدل‌ها، قابلیت برقراری ارتباط را افزایش می‌دهید.

در حالت ایده‌آل، باید ترکیبی از عکس‌های مدل‌دار و سبک زندگی را برای مجموعه تصاویر محصول خود داشته باشید.

عکس‌هایی با زاویه باز و با وضوح بالا بگیرید

تصاویر شما باید قابل ویرایش و قابل استفاده باشند و نیز فضای کافی برای برش داشته باشند تا نسبت ابعاد پذیرفته شده در اینستاگرام برای تصاویر برآورده شود. پس هنگام عکس گرفتن باید کمی جای اضافی بگذارید و به خودتان فضایی بدهید تا در صورت لزوم بتوانید عکس را برش دهید. البته نه به قیمت از دست دادن وضوح تصویر! پس قبل از ادامه عکاسی، چند عکس نمونه بگیرید تا کیفیت تصویر را بررسی کنید و مطمئن شوید که وضوح تصویر شما تا حد امکان بالا است.

رویکردها و ایده‌های مختلف عکاسی محصول را دنبال کنید

به خاطر داشته باشید که اگر بخواهید برای ایجاد یک عکس محصول عالی، فقط از خلاقیت خودتان استفاده کنید، راه درازی را در پیش خواهید داشت. باید از رویکردهای مختلف برای عکاسی محصول الهام بگیرید؛ مثل طبیعت بی‌جان، نمای نزدیک (کلوزآپ) و موارد دیگر. الهام گرفتن همیشه مفید است. پس، یک راه عالی برای پیشی گرفتن از دیگران این است که به روز باشید و از آخرین روندهای عکاسی مطلع شوید. در واقع قبل از دیگران توجه مردم را به محصول خود جلب نمایید!

سخن پایانی

امروزه یکی از راه‌های پر‌سود فروش در فضای مجازی، عکاسی از محصولات برای اینستاگرام است. این فرآیند بسیار حساس و تاثیرگذار است تا جایی‌که اگر به‌درستی انجام نشود می‌تواند بر میزان فروش شما تاثیر منفی بگذارد. در این مقاله نکاتی مهم در خصوص عکاسی از محصول برای اینستاگرام آموزش دادیم. شما با استفاده از این نکات، می‌توانید تصاویری باکیفیت از محصولتان ثبت و توجه مخاطبان را جلب کنید.

۴.۲/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *