چطور یک عکس سلفی خوب بگیریم؟ نکات مهم عکس سلفی گرفتن

گرفتن سلفی در سال‌های اخیر بسیار باب شده است. ممکن است یک عکس سلفی بسیار ساده به نظر برسد اما بعد از ثبت عکس، آنچه که ما را راضی می‌کند نباشد. این موقعیت برای همه‌ی ما پیش آمده است. به این صورت که دوربین گوشی خود را آماده می‌کنیم و با یک لبخند زیبا عکس را ثبت می‌کنیم. سپس با دیدن عکس کمی ناراحت می‌شویم و با خود می‌گوییم این چه عکس بد و کم نوری شد!

درواقع موضوع اینجاست که شما نمیدانید مشکل کجاست و چطور یک سلفی خوب بگیرید. در این مقاله سعی داریم یک راهنمای کلی خوب برای سلفی گرفتن به شما ارائه دهیم.

مهمترین نکات برای عکس سلفی گرفتن

۱: با نورپردازی عالی شروع کنید.

نور مناسب اولین قانون عکاسی است. قبل از انجام عکاسی باید مکانی پیدا کنید که نور کافی برای استفاده شما در عکاسی را داشته باشد. این کار آنقدر هم ساده نیست زیرا نور بیش از حد باعث می‌شود شما چشم‌هایتان را نیمه باز کنید و در سایه قرار بگیرید!

  • از نور طبیعی استفاده کنید

بهترین نور برای عکس سلفی گرفتن

در حالت ایده‌آل، باید از صفحه‌های کامپیوتر، لامپ‌های روشن یا هر نوع نور خشن  دیگر دوری کنید. پنجره‌های بزرگ و فضای باز عالی بهترین دوستان شما در عکاسی هستند، زیرا نور طبیعی خورشید معمولاً سلفی‌های بسیار جذاب‌تری را به همراه دارد. عکاسان حرفه‌ای همگی موافقند که بهترین نور سلفی را زمانی که خورشید در پایین ترین حد خود قرار دارد دریافت خواهید کرد. این زمان حدودا یک ساعت پس از طلوع خورشید و قبل از غروب خورشید است.

  • روبه‌رو نور بایستید

هنگام عکاسی سلفی شما دروقع ستاره نمایش هستید! بنابراین لازم است نور خورشید دقیقا مقابل شما باشد. توصیه می‌کنیم دوربین را کمی کج یا حرکت دهید تا زمانی که نور در سطح چشم شما قرار بگید. این کار از هرگونه سایه در عکس شما جلوگیری می‌کند.

  • از سایه‌های زشت دوری کنید!

Candice Lake، عکاس و وبلاگ نویس می گوید: “هیچ چیز بدتر از این نیست که سایه بزرگی روی صورت شما انداخته شود.” همچنین میگوید: “اگر شک دارید، مستقیماً به سمت خورشید یا دور از آن قرار بگیرید. اگر وسط روز باشد و خورشید بالا باشد، سایه‌ها می‌توانند مانند کیسه‌ای تیره زیر چشمان شما به نظر برسند. ساعت طلایی برای گرفتن عکس هنگام طلوع یا غروب خورشید است. وقتی نور کم است و زیباترین نور است.”

۲: یک زاویه خوب برای عکاسی سلفی انتخاب کنید

یک زاویه خوب آنقدر در سلفی گرفتن مهم است که می‌توان عکس شما را به یک عکس زیبا و یا کاملا زشت تبدیل کند!

زاویه 45 درجه بهترین زاویه برای سلفی گرفتن است

  • دوربین را بالا بگیر!

چانه پایین، دوربین بالا! این اولین قانون گرفتن یک سلفی عالی با گوشی شما است. پایین نگه داشتن دوربین و موازی با صورت همیشه ناخوشایندترین زاویه سلفی است. آنقدر ناخوشایند که حتی ممکن است دیگر هرگز سلفی نگیرید!

به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می کنیم دوربین را به گونه‌ای نگه دارید که پایین گوشی با چشمان شما همسطح باشد.

  • کمی به صورتتان زاویه دهید

همیشه در عکاسی یک سمت صورتتان از سمت دیگر بهتر و زیباتر می‌شود. “سمت خوب” خود را بشناسید و از آن طرف صورت خود عکس بگیرید. علاوه بر این باید بگوییم مستقیم گرفتن صورت جلوی دوربین باعث می‌شود اجزای صورت شما متفاوت‌تر از آنچه که هست نشان داده شود برای همین همیشه سرتان را به همان سمتی که زیباتر است کمی کج کنید.

  • از یک منوپاد استفاده کنید

یکی از چالش‌های سلفی، گرفتن دوربین با دست است و این کار را کمی  برای شما سخت می‌کند زیرا یک کلوزآپ گاهی باعث می‌شود با خود فکر کنید بد عکس‌ترین فرد روی زمین هستید. اما این را بدانید داشتن یک منوپاد همان چیزی است که برای یافتن یک زاویه عالی به آن نیاز دارید.

  1. از ویژگی‌های دوربین تلفن خود استفاده کنید

استفاده از فیلترها و آپشن های دوربین گوشی برای سلفی گرفتن

گوشی به شما این امکان را می‌دهد تا هر زمان و هر کجا که دوست دارید یک سلفی بگیرید. با این حال، باید از دوربین گوشی خود نهایت استفاده را ببرید.

  • از دوربین پشت گوشی خود استفاده کنید

ممکن است دوربین جلوی شما برای سلفی آماده به نظر برسد، اما در واقع بهتر است به جای آن با دوربین پشتی خود سلفی بگیرید. چرا؟ از آنجایی که دوربین پشت گوشی شما معمولاً بسیار قوی‌تر است، سلفی با کیفیت‌تری به شما می‌دهد که بسیار حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد.

  • از حالت پرتره استفاده کنید

آیا دقت کرده‌اید که در اکثر پرتره‌های حرفه ای، پس زمینه تار است؟ این افکت باعث ایجاد عمق در تصویر می‌شود و به سوژه  کمک می کند تا برجسته‌تر شود.

  1. از یک پس‌زمینه مناسب استفاده کنید

بهترین پس زمینه برای سلفی گرفتن

فقط به گرفتن سلفی توجه نکنید و حواستان به پس‌زمینه عکس هم باشد زیرا بخشی از عکس شما را پس‌زمینه تشکیل می‌دهد.

  • مکان مناسب عکاسی

مکان‌های جذاب مانند بناهای تاریخی می‌توانند سلفی‌های جالبی ایجاد کنند، اما می‌توان گفت همه چیز به تعطیلات و سفر خلاصه  نمی‌شود. مکان‌های سلفی عالی را می‌توان حتی در اطراف خانه، دفتر و تقریباً هر جای دیگری پیدا کرد.

  • حواستان به محیط باشد!

تصور کند همه چیز آماده‌ی عکاسی سلفی است و شما عکس را ثبت می‌کنید. اما یک غریبه تصادفی که در حال قدم زدن است در عکس شما افتاده است! پس حواستان را جمع کنید. بهترین پس زمینه‌های سلفی،واضح، ساده و عاری از هرگونه حواس پرتی هستند.

  • پس‌زمینه با رنگی جذاب انتخاب کنید.

همیشه نمی‌توانید پس‌زمینه سلفی‌تان را کنترل کنید، اما توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است به سراغ پس‌زمینه‌های روشن و خنثی بروید. این کار به برجسته کردن ویژگی‌های شما در عکس کمک می‌کند، دقیقاً همان چیزی است که از یک سلفی می‌خواهید.

  1. یک لبخند واقعی بزنید

لبخند طبیعی و واقعی هنگام سلفی گرفتن

یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی گرفتن یک سلفی خوب، لبخند زدن است. این را به یاد داشته باشیم باید یک لبخند واقعی باشد تا مردم با دیدن سلفی شما بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

  • چشمانتان را ببندید

اگردر لحظه عکاسی عصبی یا خسته‌ هستید، چند ثانیه استراحت کنید. چشمان خود را ببندید، نفس عمیق بکشید و سپس چشمان خود را باز کنید. احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و به طور طبیعی لبخند خواهید زد.

  • به چیزی فکر کنید که شما را خوشحال می‌کند.

این یکی از قدیمی ترین ترفندها برای سلفی، لبخند زدن طبیعی است. هنگام ژست گرفتن برای عکس، به افراد یا چیزهایی فکر کنید که شما را خوشحال  می کنند.

  1. سلفی خود را ویرایش کنید

ویرایش تصاویر سلفی

تصور کند شما تمام نکات گفته شده را در نظر گرفته‌اید. حالا زمان آن رسیده عکس را شیک‌تر کنید! با نرم‌افزارهای موجود در گوشی این کار به راحتی انجام می‌شود.

  • از فیلترهای جذاب استفاده کنید.

فیلترها ساده ترین راه برای ویرایش سلفی هستند. مثلا شما می‌توانید با رنگ‌ها بازی کنید و طبق عکس بهترین فیلتر را انتخاب کنید.

  • ترفندهای ادیت برای جذاب کردن عکس

شما می‌توانید با چند ترفند ساده مثل برش یا ایربراش سلفی خود را زیبا‌تر کنید. ممکن است بخواهید لکه‌های پوستی را از بین ببرید، دندان‌هایتان را سفیدتر کنید، یا چیزی را در پس‌زمینه  پاک کنید برای همین هزاران برنامه ویرایش وجود دارد که به شما کمک می‌کند یک سلفی عالی ایجاد کنید.

  • در ادیت زیاده‌روی نکنید

یادتان نرود که هیچکس سلفی غیرطبیعی را نمیپسندد. سعی نکنید خود را شبیه یک شخصیت دیزنی جلوه دهید.ادیت‌های ظریفی انجام دهید که ویژگی‌های شما را دوچندان کند.

ایده عکاسی سلفی

  • ژست‌های سلفی با حیوان خانگی

سلفی با حیوانات

  • سلفی کلاسیک سیاه و سفید

سلفی سیاه و سفید

  • سلفی با استفاده از نور

سلفی با نور چراغ

  • سلفی در روز بارانی

سلفی در روز بارانی

  • سلفی با آینه

سلفی با آینه در آسانسور و اتاق

  • سلفی با برگ در پاییز

سلفی با برگ درختان در فصل پاییز

  • سلفی با عینک

سلفی با عینک آفتابی

نکته آخر

تمرین کنید! برای یک سلفی حرفه‌ای و خلاقانه نیاز است در زاویه‌های مختلف عکاسی کنید تا عکس بهتری ثبت کنید.در این مقاله سعی کردیم تعدادی از ترفندهای سلفی را برای شما بازگو کنیم. شما بیشتر از کدام روش برای گرفتن یک سلفی استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۴.۳/۵ - (۲۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *