آموزش چاپ عکس روی مگنت

آموزش چاپ عکس روی مگنت قدم به قدم

تماشای هرروزه خاطرات روی در یخچال واقعا لذت‌بخش است. قبلا از چسب یا آهنربا برای اتصال عکس به یخچال استفاده می‌شود. اما این روش مشکلاتی مثل کثیف شدن و خراب شدن عکس، یا بالا آمدن لبه‌ عکس را به همراه داشت. این روزها روش جذاب چاپ عکس روی مگنت رایج شده است. خبر خوب اینکه شما هم می‌توانید به سادگی از خاطرات مغناطیسی‌تان برای زیبایی فضا استفاده کنید. در این مقاله عکس پرینت با آموزش چاپ عکس روی مگنت به ۴ روش همراهمان باشید.

روش اول) استفاده از ورق خام مغناطیسی

ساده‌ترین راه استفاده از ورقه‌های مغناظیس است. این برگه‌ها شامل یک سمت مغناطیسی و یک سمت چسبدار هستند. برای استفاده کافی است ورق چسبدار را جدا کنید و عکس چاپ شده‌تان را روی مگنت بچسبانید. حتی می‌توانید بعد از چسباندن عکس، دورتادور مگنتان را به شکل‌های دلخواه برش بزنید.

آموزش چاپ عکس روی مگنت

روش دوم) استفاده از قطعه مگنت

روش بعدی استفاده از قطعه کوچک مگنت در پشت عکس است. برای این کار عکس دلخواهتان را پرینت گرفته یا چاپ کنید. و بعد به روش زیر عمل کنید:

  • تعدادی نیمکره شیشه‌ای تهیه کنید (این لوازم را می‌توانید در مغازه‌هایی مثل خرازی‌ یا فروشگاه وسایل هنری پیدا کنید)
  • نیمکره را روی عکس بگذارید و دورتادور آن را خط کمکی بکشید
  • خط کمکی روی عکس را به دقت با قیچی ببرید
  • عکس و نیمکره شیشه‌ای را به هم بچسبانید و اجازه دهید تا خشک شوند
  • حالا تکه مگنتی آماده کنید و آن را به پشت عکس بچسبانید

نکته: نیمکره شفاف برای ایجاد زیبایی و حالت سه بعدی مگنت شما به کار می‌رود. به علاوه باعث محافظت از عکستان در برابر گرد و غبار و آلودگی می‌شود. اگر نیمکره شیشه‌ای در دسترستان نبود می‌توانید از رزین اپوکسی یا حتی طلق استفاده کنید و خودتان یک لایه شفاف محافظ برای عکس بسازید.

آموزش چاپ عکس روی مگنت

روش سوم) روش حرارتی با دستگاه یا سابلیمیشن

سابلیمیشن روش خانگی نیست و به امکانات بیشتری نیاز دارد. در این روش ابتدا باید عکس با پرینتنر مناسب این کار و جوهر سابلیمیشن چاپ شود. در ادامه پرس حرارتی را روشن کرده و دما را تا حدود ۳۰۰ درجه بالا می‌برند. حالا عکس چاپ شده با جوهر سابلیمیشن روی مگنت قرار می‌گیرد. اطراف کاغذ با چسب نسوز محکم می‌شود تا زیر پرس جابجا نشود. بعد از داغ شدن دستگاه پرس بسته می‌شود و با شنیدن صدای بوق می‌توان مگنت را از دستگاه خارج کرد. در نهایت کاغذ چاپ از روی مگنت جدا شده و بعد از سرد شدن مگنت چاپی و تمام رنگی آماده است.

روش چهارم) چاپ آسان و آنلاین عکس روی مگنت

آسانترین، باکیفیت‌ترین و سریعترین روش چاپ آنلاین عکس روی مگنت است! برای این کار هیچ نیازی نیست دنبال پرینت عکستان بروید یا مواد لازم را خریداری کنید. به علاوه قیمت نهایی بسیار به صرفه‌تر از خرید تک تک لوازم مصرفی است.

چاپ عکس روی مگنت

در سایت عکس پرینت انواع مگنت عکس با طرح‌ها و ابعاد متنوع در اختیار شماست. شما می‌توانید طراحی اختصاصی خودتان را با انواع چیدمان، و حتی انتخاب رنگ زمینه داشته باشید. پس همین الان به بخش مگنت در عکس پرینت سر بزنید و فقط با آپلود عکس سفارشتان را ثبت کنید. سفارش شما ۱۰۰% به صورت آنلاین ثبت می‌شود و بعد از ۲ روز کاری از طریق پست به آدرستان ارسال خواهد شد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *