ژست عکاسی مردانه مدلینگ

۱۵ ژست عکاسی مردانه جذاب و بی‌نظیر

قطعا همه افراد در حرفه مدلینگ فعالیت ندارند. پس طبیعی است که خیلی از ما با ژست عکاسی حرفه‌ای آشنا نباشیم. اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد. یاد گرفتن جذاب‌ترین ژست‌ها و فیگورها کار سختی نیست. در این مقاله از عکس پرینت این نکات طلایی را به شما آموزش خواهیم داد. پس برای یاد گرفتن راز مدلها و بررسی ۱۵ ژست عکاسی مردانه با ما همراه باشید.

بهترین ژست‌های عکاسی مردانه کدامند؟

شاید فکر کنید به تعداد افراد ژست متفاوت وجود دارد. ولی در حقیقت اینطور نیست. درست است که در هر عکسی مدل، زاویه دوربین، زمینه و… فرق دارند. اما بیشتر عکس‌ها از دسته خاصی تبعیت می‌کنند. مثل پرتره، رسمی، نشسته و… در ادامه ۱۵ دسته رایج و جذاب از ژست عکاسی مردانه را معرفی می‌کنیم.

۱. عکس پرتره مردانه

تمام مدلهای معروف حداقل چند عکس پرتره فوق‌العاده از خودشان دارند. عکاسی پرتره به تصویربرداری از صورت شخص گفته می‌شود. به طوری که حالات و شخصیت مدل را به خوبی منتقل کند. برای ژست پرتره حالت چهره خود را طبیعی نگه دارید. نگاه خود را عمیق کنید و چشم‌ها را با قدرت به سمت لنز دوربین بگیرید. برای ایجاد نشدن غبغب می‌توانید سر خود را کمی جلوتر بگیرید و چانه را پایین بیاورید.

عکس پرتره مردانه

۲. ژست عکاسی مردانه نگاه کردن به زاویه خارج از دوربین

این روزها یکی از فیگورهای محبوب نگاه کردن به زاویه خارج از دوربین است. این کار باعث می‌شود حالات شما طبیعی‌تر از وقتی بنظر برسد که به طور مستقیم به دوربین نگاه می‌کنید. به علاوه حالت متفکرتری به چهره می‌دهد. این ژست را می‌توانید در انواع فضاها به خصوص طبیعت و استایل خیابانی امتحان کنید.

ژست عکس اسپرت پسرانه

۳. ژست عکاسی نشسته مردانه

شاید سرپا بودن کمی شما را معذب کند. اما با وجود تکیه‌گاهی مثل صندلی همه چیز ساده‌تر می‌شود. حالت‌های مختلفی برای استفاده از صندلی در ژست عکاسی مردانه وجود دارد که به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  • ایستادن در پشت یا کنار صندلی
  • نشستن روی صندلی
  • نشستن روی صندلی به طور برعکس (پشتی صندلی جلو باشد)
  • صندلی‌های کانتری و پایه بلند
  • تکیه دادن آزاد روی پشتی صندلی

فیگور عکس پسرانه مدلینگ

۴. ژست عکاسی مردانه دست به سینه

یکی از ژست‌های رایج در عکاسی رسمی و مدلینگ حالت دست به سینه است. این ژست شما را جدی و محکم‌تر نشان می‌دهد. برای استفاده از این فیگور هر دو دست خود را روی بازوی مخالف قرار دهید و عضلات شکم را سفت کنید.

ژست عکاسی مردانه

۵. ژست عکاسی مردانه تنظیم کراوات

یک ژست کلاسیک و جذاب دیگر حالت تنظیم کراوات است. اگر به دنبال عکس رسمی هستید و کت شلوار مناسب به تن دارید حتما این پوز را امتحان کنید. رو به دوربین بایستید و یک دستتان را روی کراوات قرار دهید. حتی می‌توانید از هر دو دست روی قسمت گره کراوات استفاده کنید. تا بنظر برسد در حال بستن کراوات هستید.

ژست عکس جذاب مردانه

۶. ژست عکاسی مردانه لمس صورت

این ژست در عکسهای بالاتنه خیلی کاربرد دارد. دستتان را روی صورت ببرید و به دوربین یا زاویه‌ای خارج از دوربین نگاه کنید. برای اسپرت کردن عکس می‌توانید کمی سر خود را هم به سمت چپ یا راست خم کنید. انگشتان را مقابل چانه قرار دهید یا با انگشت شصت و اشاره اطراف چانه را بگیرید.

ژست عکس مردانه

۷.ژست عکاسی مردانه دست در جیب

در عکاسی طبیعت و استایل خیابانی این ژست معرکه است. حالت دست در جیب اعتماد به نفس و جذابیت مدل را القا می‌کند. می‌توانید هر دو دست را در دو جیبتان بگذارید. یا یک دست را در جیب بگذارید و دست دوم را داخل موهایتان فرو ببرید. این ژست با حالت قدم زدن هم نتیجه خیلی خوبی دارد.

فیگور عکاسی مردانه

۸. ژست عکاسی مردانه تکیه به دیوار

اگر ژستی بنظرتان نمیرسد به اطرافتان نگاه کنید و یک دیوار پیدا کنید. خب حالا یک عکس عالی خواهید داشت! برای این ژست ساده کافی است پشتتان را به دیوار تکیه بدهید. در همین حالت می‌توانید پاها را به صورت ضربدری قرار بدهید، یا یک پا را به عقب خم کنید و کف پا را روی دیوار بگذارید.

ژست عکس پسرانه

۹. ژست عکاسی مردانه قدم زدن

در این ژست باید بدن را کاملا صاف نگه دارید. در ادامه سر را بالا بگیرید و یک پا را جلوتر از پای دیگر قرار دهید. حواستان به طول قدم‌هایتان باشد جوری که اندازه آنها را مطابق با راه رفتن همیشگی‌تان بگیرید. چون طول قدم خیلی بزرگ یا کوچک عکس شما را از حالت طبیعی خارج می‌کند.

فیگور مردانه مدل

۱۰. ژست عکس مردانه ایستاده

در ژست عکس پسرانه ایستاده هدف این است که مدل محکم و با اعتماد به نفس بنظر بیاید. پس شانه ها را مستقیم و رو به دوربین بگیرید. در این ژست به سبک لباسهایتان هم توجه کنید. فیگور ایستاده با لباس‌های رسمی و پیراهن مردانه نتیجه بهتری دارد.

عکس رسمی مردانه

۱۱. ژست عکس مردانه لباس روی شانه

یک فیگور جذاب انداختن لباس روی شانه است. بخصوص اگر کت شلوار به تن دارید حتما از کتتان برای این ژست استفاده کنید. وجود کراوات و ساعت به زیبایی هر چه بیشتر این سبک عکس کمک می‌کند.

ژست عکس جذاب مردانه

۱۲. ژست عکس مردانه دست در دوربین

این ژست بیشتر در عکاسی پرتره و پروفایل کاربرد دارد. در این فیگور باید از فاصله کم در مقابل دوربین بایستید. حالا دستتان را به سمت دوربین بیاورید تا بخشی از کادر یا صورت شما پوشیده شود. نتیجه این ژست یک عکس اسرارآمیز و متفاوت خواهد بود.

ژست عکس پروفایل پسرانه

۱۳. ژست مردانه با اکسسوری‌ها

قدرت اکسسوری ها در عکاسی مردانه را دست کم نگیرید. در وسایل خود به دنبال جزئیات کوچک و شیک مردانه بگردید. عینک آفتابی، دستمال گردن، کلاه، گیتار، توپ بسکتبال، دستبندهای اسپرت و… جذابیت فوق‌العاده‌ای به عکس شما اضافه می‌کنند.

پوز عکاسی مردانه

۱۴. ژست عکس مردانه با ماشین

دنیای ماشین‌ها از علایق همیشگی پسران است. می‌توانید از انواع خودرو برای عکاسی استفاده کنید. برای این دسته ده‌ها فیگور متفاوت وجود دارد. مثلا می‌توانید در ماشین بشینید و درب آن را باز بگذارید تا عکاس از زاویه بغل عکس شما را ثبت کنید. در حال پیاده شدن از ماشین ژستتان را حفظ کنید، یا به ماشین تکیه دهید.

عکس پسرانه با ماشین

۱۵. ژست عکاسی مردانه نشستن روی کف زمین

از مهم‌ترین ژست‌های اسپرت پسرانه حالت نشستن روی زمین است. این فیگور، هم در طبیعت هم در فضاهای داخلی قابل استفاده است. بهتر است در حالت نشسته صاف روبروی دوربین نایستید و حرکت‌های متفاوت (مثل قرار دادن دست داخل موها، کج کردن فرم بدن، پاهای ضربدری و…) را امتحان کنید.

عکس اسپرت پسرانه

ژست‌های بیشتر عکس مردانه و چاپ آنها

برای ایده‌های بیشتر حتما سری به دو مقاله قبلی ما با عنوان ۴۲ ژست عکس مردانه در طبیعت و ۳۰ ژست عکاسی پسرانه جذاب بزنید.

در نهایت برای ماندگار کردن تصاویری که ثبت کردید حتما آنها را چاپ کنید. محصولات شاسی، بوم و قاب عکس بهترین ایده‌ها برای ثبت عکس های مردانه هستند. تمام این محصولات و محصولات متنوع دیگر به صورت آنلاین در سایت عکس پرینت قابل سفارش هستند. کافی است سری به سایت بزنید و پس از انتخاب محصول و ابعاد دلخواه و آپلود عکس ،سفارشتان را درب منزل تحویل بگیرید.

۳.۸/۵ - (۱۱ امتیاز)

3 دیدگاه ها

  • حمیدرضا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰

    سلام بسیار ممنون

    • الهه حسین پور ۱۴ فروردین ۱۴۰۰

      سلام دوست عزیز
      ممنون از همراهی شما

    • ROBOT ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

      خواهشمندم اعلان های این سایت را فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *