آموزش عکاسی از کودک در زمستان

راهنمای عکاسی از کودکان در زمستان

ممکن است عکاسی در زمستان بنظرتان سخت بیاید. سفیدی همه جا را فراگرفته، ترکیب فضا با نور خورشید ایجاد بازتاب می‌کند، و از همه مهم‌تر هوا به شدت سرد است! اما با تمام این مشکلات، برف صحنه‌های نابی را برای عکاسی به همراه دارد. توصیه می‌کنیم فرصت زیبای عکاسی از کودکان در زمستان را هرگز از دست ندهید.

برای گرفتن بهترین نتیجه، کافی است چند نکته را بدانید. در این مقاله برای راهنمای عکاسی از کودکان در زمستان با عکس پرینت همراه باشید.

نگهداری از دوربین در هوای برفی

یکی از مشکلات برای عکاسی در شرایط آب و هوایی نامناسب سالم نگه داشتن دوربین هست. برای عکاسی در برف بهتر است دوربین را خشک نگه دارید. کافی است از کاور دوربین استفاده کنید. یا حتی با استفاده از نایلون برای دوربینتان کاور درست کنید. فقط باید سوراخی در نایلون به اندازه لنز ایجاد کنید.

نکته بعدی برای عکاسی در زمستان، توجه به اختلاف دما است. حتما بخار گرفتن شیشه به دلیل اختلاف دما را از نزدیک دیده‌اید. در دوربین هم ممکن است وضعیت مشابه پیش بیاید. در صورت بخار گرفتن لنز، این بخار می‌تواند به قطرات آب تبدیل شده و به دوربین آسیب بزند. بنابراین نیازی نیست از قبل دوربین را در شرایط گرم نگه دارید. هر چه اختلاف دما کمتر باشد بهتر است. 

نکات عکاسی در برف

تنظیمات دوربین برای عکاسی در زمستان

در شرایط برفی، نور سفید بیش از اندازه‌ای در محیط وجود دارد. این نور معمولا به دوربین منعکس می‌شود. یک راه حل کم کردن میزان نوردهی (Exposure) است. اما در نتیجه‌ی این کار، عکسهای تار و گرفته‌ای خواهیم داشت که چندان جذاب نیستند. حالا چاره چیست؟

بهتر است برای عکاسی در برف، مُد اندازه‌گیری نوردهی یا Metering Mode را بر روی اندازه‌گیری نقطه‌ای یا Spot Metering قرار بدهیم. این کار باعث میشود دوربین مبنای تشخیص نور را مرکز تصویر و محل قرارگیری سوژه قرار بدهد. در نتیجه دوربین شما نور کمتری را از اطراف دریافت می‌کند. (قابل ذکر است که این حالت کمی باعث کاهش جزئیات اطراف می‌شود.)

تنظیمات دوربین برای عکاسی در زمستان

شکار لحظه‌ها و ژست کودک

برخلاف بزرگسالان که برف را عادی و تکراری می‌بینند، کودکان عاشق این صحنه هستند. آنها حسابی تحت تاثیر فضای برقی قرار می‌گیرند. پس چه عالی می‌شود اگر این ذوق و هیجان کودکانه‌شان را ثبت کنیم. توصیه می‌کنیم عقب بایستید و لحظات طبیعی بازی کودک را شکار کنید. مثلا زمانی که کودک با انرژی تمام مشغول ساختن آدم برفی است، یا در برف‌ها غلت می‌خورد.  یا لحظه‌ای که در تلاش برای گرفتن دانه‌های برف به آسمان نگاه می‌کند…

برای گرفتن بهترین نتیجه صبور باشید و شات‌های متعددی از تمام لحظات بازی کودک بگیرید. بهتر است کودک را مجبور به ژست گرفتن نکنید. عکاسی در حالات طبیعی کودک بهترین نتیجه را خواهد داد. در آخر اینکه خلاق باشید و زاویه‌ها و تکنیک‌های متنوعی را تست کنید. مثلا می‌توانید کلوز آپ‌های زیبایی از کودک بگیرید. وقتی که کلاه، دستکش و یا حتی مژه‌های کودک عزیزتان پر از برف شده!

عکاسی از کودکان در زمستان

لباس مناسب برای عکاسی در زمستان

برای انتخاب لباس عکاسی، در وهله اول به سلامت کودک فکر کنید. حتما از دستکش، جوراب، کلاه و شالگردن استفاده کنید. بهتر است شلوار کودک ضدآب باشد تا در طول زمان عکاسی به عنوان عایق عمل کند. کفش یا چکمه‌های ضد آب هم بسیار مناسب این هوا هستند. در نهایت اینکه با انتخاب لباس گرم برای خودتان و کودکتان، یک روز برفی عالی و ایمن را رقم بزنید.

لباس مناسب برای عکاسی از کودکان در زمستان

ایده‌های عکاسی از کودک در زمستان

برای حسن ختام چند ایده عکاسی از کودک در زمستان را با هم تماشا کنیم. امیدواریم شما هم بتوانید با نکات و ایده‌های این مقاله بهترین عکس‌ها را از فرزندتان بگیرید. برای چاپ عکس کودک روی محصولات متنوع شاسی، فتوبوک، مگنت، ماگ، ریسه عکس، قاب عکس، پایه عکس، شلف و… سری به صفحه بیبی فیس عکس پرینت بزنید. ما با چاپ آنلاین در بهترین کیفیت، خاطرات کودکتان را ماندگار می‌کنیم.

ایده عکاسی در برف عکاسی از نوزاد در برف عکاسی از کودکان در زمستان ژست عکاسی از کودکان در زمستان ایده عکاسی از کودکان در زمستان عکاسی از کودک در بزف ژست عکس برفی کودک آموزش عکاسی در زمستان ژست عکس کودک در برف فیگور عکاسی در زمستان ایده عکاسی در زمستان

۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *