آموزش عکس دسته جمعی

چطور عکس دسته جمعی بهتری بگیریم؟

عکس دسته جمعی از خاطره‌انگیزترین عکس‌ها است. لذت مرور لحظات دورهمی با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. اگر در جمع‌ها یادتان می‌رود عکس یادگاری بگیرید حتما به فکر باشید و این لحظات ناب را برای آینده ثبت کنید. در این مقاله از عکس پرینت قرار است به چند تکنیک عکس دسته جمعی بپردازیم. دست به کار شوید و با رعایت این نکات ساده بهترین قاب‌ها را به تصویر بکشید.

به محیط اطراف دقت کنید

وقتی می‌خواهید یک عکس دسته جمعی از افراد بگیرید بهتر است از محیط بیشتر استفاده کنید. به جای اینکه کل گروه را بی‌هدف یک جا کنار هم جمع کنید تا عکس دسته جمعی را بگیرید، بهتر است اول به دنبال یک فضای خوب باشید. گاهی اضافه کردن کمی از المان‌های محیطی به سوژه‌های عکاسی گروهی از افراد، به بهتر دیده شدن سوژه شما کمک زیادی خواهد کرد. در عکس بالا قرار گرفتن بچه‌ها در پشت وانت، این امکان را به آنها داده است که هر کدام بتوانند ژست متفاوتی بگیرند و نتیجه یک عکس دسته جمعی خوب از بچه‌ها شده است. عکس فوق از کودکان میمند کرمان است که توسط یک عکاس و توریست سنگاپوری با نام Kong Chek Yong با دوربین Canon EOS ۴۰۰D گرفته شده است.

عکس دسته جمعی

ژست های خلاقانه را امتحان کنید

کنار هم ایستادن در عکس دسته جمعی ساده‌ترین ژست است. شاید بد نباشد برای ثبت عکسهای متفاوت اینبار ژست خلاقانه‌تری انتخاب کنید. قطاری ایستادن افراد پشت سر هم، ایستادن زوج‌ها در کنار هم، پریدن یکباره همه به سمت بالا و… ایده‌های جالبی برای ثبت عکسهای دورهمی هستند. پس خلاق باشید، ژست‌های جالبی اجرا کنید و لحظات شادی را در کنار هم سپری کنید. برای ایده‌های بیشتر سری به مقاله ۲۱ ژست گروهی قسمت اول و قسمت دوم بزنید.

از عکس سلفی یا تایمر استفاده کنید.

برای اینکه تمام اعضا داخل کادر باشند می‌توانید از دوربین جلو استفاده کنید. ممکن است نیاز باشد شخص عکاس کمی جلوتر بایستد و دستانش را تا جای ممکن دور کند. حواستان باشد در این حالت فوکوس دوربین روی قسمت خاصی قرار نگیرد تا چهره تمام افراد واضح باشد. برای عکس باکیفیت‌تر باید از همان دوربین عقب استفاده کنید. ابتدا دوربین را در مقابل صحنه قرار دهید و کادر را تنظیم کنید. سپس تایمر را فعال کنید و خودتان هم به کنار بقیه افراد بروید.

نکات عکس خانوادگی

چاپ عکس‌های خانوادگی و دسته جمعی

تمام آنچه از خاطرات قدیم باقی مانده آلبوم‌ها هستند. متاسفانه عکسهای دیجیتال در گوشی و لپتاپ بعد از مدتی فراموش می‌شوند. شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری و فقط با آپلود عکس، خاطراتتان را چاپ کنید. کافی است در سایت عکس پرینت وارد بخش چاپ عکس شوید و سفارشتان را ثبت کنید. محصول شما بعد از تولید با بسته بندی مطمئن و محرمانه به آدرس شما پست خواهد شد. برای ثبت خاطرات ماندگار در کنارتان هستیم.

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *