ژست عکاسی برای آقایان

۲۱ ژست حرفه‌ای برای عکاسی از مردان

ژست عکاسی مردانه

در ادامه پست‌هایی که قبلا در مورد ژست‌های حرفه‌ای برای عکاسی از کودکان (قسمت اول – قسمت دوم) و عکس‌های گروهی (قسمت اول – قسمت دوم) داشتیم می‌خواهیم ۲۱ ژست حرفه‌ای عکاسی از مردان را ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

نکته اولیه‌ای که در مورد عکاسی از مردان باید بدانید این است که شما نسبت به خانم‌ها تمایل کمتری برای گرفتن عکس‌ دارند. دانستن این نکته به شما کمک می‌کند تا در طول فرایند عکاسی طوری با آنها تعامل داشته باشید که احساس راحتی کرده و ژست‌های طبیعتی‌تر و بهتری بگیرند.

به عنوان یک مرد بهتر است هنگام عکس گرفتن ژست طبیعی خود را بگیرد و سپس سعی کنید ژست‌تان را متناسب با یکی از ژست‌های زیر اصلاح کنید. پس با هم نگاهی به ۲۱ ژست حرفه‌ای برای عکاسی از مردان می‌اندازیم:

ژست‌های عکاسی حرفه‌ای از مردان

۱. یک ژست بسیار ساده ولی عمومی برای عکاسی پرتره از یک مرد: یک قاب از بالاتنه با دستانی که جلوی سینه روی هم قفل کرده‌اید. در این ژست به دو نکته حواستان باشد: اول شانه‌ها باید کمی به عقب کشیده شوند و دوم اینکه ماهیچه‌های شکم‌تان را به سمت سینه خود داخل کشیده و نگه دارید.

ژست عکس مردان

۲. دست‌های قفل شده روی سینه در ژست‌های تمام قد بسیار خوب از آب در می‌آید. در این حالت یکی از پاهایتان را جلوی پای دیگر گذاشته و سعی کنید حالت راحتی به خود بگیرید. حالتی که در آن وزن بدن‌تان روی یک پا قرار گرفته و پای دیگر راحتی بیشتری دارد. در غیراین صورت به نظر می‌آید کمی نامتعادل ایستاده‌اید.

فیگور عکاسی برای آقایان

۳. یکی از متدوال‌ترین سوال‌هایی که شاید در هنگام عکس‌گرفتن از خود می‌پرسید این است که دست‌هایم را کجا قرار دهم. پاسخ بسیار ساده است. چهار جا را برای قرار دادن دست به خاطر بسپرید (یا ترکیبی از آنها را با دو دست): ۱-آویزان در دو طرف بدن ۲- روی کمر ۳- در جیب‌ها ۴-هر دوست قفل شده روی هم در سینه. فراموش نکنید دست‌هایتان در هر حالی باید راحت باشند یعنی هیچ فشار و گرفتگی روی دست‌ها وجود نداشته باشد مگر اینکه بخواهید قدرت عضلات خود را نمایش دهید.

ژست گرفتن مردانه

۴- یک ژست راحت وقتی مستقیم روبروی دوربین ایستاده‌اید. مردان به طور طبیعی همیشه هنگام گرفتن عکس با دست‌های‌شان مشکل دارند. یک راه حل ساده وقتی دقیقا جلوی دوربین ایستاده‌اید این است که آنها را به طور کامل یا نیمه در جیب‌تان قرار داده و حالت راحتی به خود بگیرید.

آموزش ژست پسرانه

۵- با کمی تغییر ژست قبلی می‌توانید حرفه‌ای‌تر به نظر آیید. کافی است اگر لباسی دارید آن را روی شانه‌های خود انداخته و با یک دست بگیرید. شصت (یا همه) دست دیگر را در جیب‌تان گذاشته و یکی از پاهای‌تان را جلو قرار دهید. در هر حال یادتان نرود وزن‌تان را به طور طبیعی و راحت روی پاهای‌تان بندازید.

ژست اسپرت پسرانه

۶- هنگام نشستن روی یک صندلی، یکی از پاهای‌تان را روی دیگری انداخته و دست‌تان را به صورت راحت روی سینه یا پاهای‌تان قرار دهید. از عکاس بخواهید زاویه دوربین را کمی از بالا تنظیم کند.

ژست نشسته مردانه

۷- تکیه دادن به دیوار و قرار دادن دست‌ها و پاها در یک محل راحت، یک ژست عالی برای گرفتن عکس تمام قد است.

ژست تکیه به دیوار

۸- تکیه از بغل به دیوار و قفل کردن دستان روی سینه و قرار دادن پاها به صورت ضرب‌دری در حالی که وزن‌تان را روی پای صاف انداخته‌اید یک ژست هم رسمی و هم غیررسمی بسیار حرفه‌ای می‌تواند باشد. لبخند یادتان نرود.

ژست مردانه رسمی

۹- یک ژست بسیار ساده رسمی. چیزی مانند لپ‌تاب، کتاب یا… که نشان‌دهنده موقعیت کاری یا اجتماعی شماست در یک دست گرفته و مستقیم به دوربین نگاه کنید.

ژست رسمی مردانه

۱۰- برخلاف باور عموم، گرفتن عکس وقتی که به طور نصفه روی یک میز نشسته یا تکیه داده‌اید، می‌تواند عکس زیبایی را خلق کند. این ژست برای گرفتن یک عکس رسمی مناسبت نیست.

ژست برای آقایان

۱۱- یک ژست ساده برای وقتی که پشت یک میز نشسته‌اید. دستان خود را روی میز گذاشته و خیلی راحت به آن‌ها تکیه دهید. قرار دادن عناصری روی میز می‌توان نشان‌گر موقعیت کاری و اجتماعی شما باشد.

ژست کاری مردانه

۱۲- با تغییر کمی در ژست قبلی می‌توانید یک عکس پرتره رسمی‌تر بگیرید.

پرتره رسمی مردانه

۱۳- برای نمایش محیط کار زاویه‌های متفاوتی مانند پشت میز کار را امتحان کنید. عناصر اضافی را از پس‌زمینه حذف کنید تا یک عکس تقریبا رسمی ولی راحت و حرفه‌ای ثبت شود.

ژست مردانه در محیط کار

۱۴- به میز تکیه داده و دست‌های‌تان را روی هم بیندازید. از عکاس بخواهید یک زوایه غیرمستقیم و کمی از بالا را برای عکاسی انتخاب کند. با قرار دادن اشیای مرتبط روی میز می‌توانید موقعیت کاری و حرفه‌ای خود را نمایش دهید.

فیگور مردانه محیط کار

۱۵- تکیه نصفه و نیمه به یک صندلی به خصوص برای کسانی که می‌خواهند در محیط کار خود حرفه‌ای و خلاق به نظر آیند بسیار مناسب است. سعی کنید راحت باشید و مکان مناسبی را برای پاها و دست‌های‌تان انتخاب کنید.

ژست برای آقایان

۱۶- نشستن و تکیه دادن راحت روی صندلی در حالی که یک پای سمت دوربین را روی پای دیگر انداخته و کمی نسبت به دوربین زاویه گرفته‌اید، موقعیت قدرتمندی را برای شما به عنوان یک مرد نمایش می‌دهد.

ژست نشسته مردانه

۱۷- یک ژست بسیار ساده ولی جذاب برای وقتی که روی زمین راحت نشسته‌اید. از عکاس بخواهید زوایا و فاصله‌های مختلفی را امتحان کند.

ژست پسرانه

۱۸- یک ژست راحت دیگر وقتی روی زمین و به خصوص در فضا باز نشسته‌اید. سعی کنید از پس‌زمینه‌های طبیعی برای چنین عکسی استفاده کنید.

ژست عکاسی برای پسر

۱۹- یک ژست راحت و عادی دیگر برای وقتی که روی زمین نشسته و می‌خواهید به دوردست خیره شوید.

ژست عکس مردانه

۲۰- یک ژست کاملا غیررسمی برای وقتی که روی زمین نشسته و به دیوار، درخت یا چیز محکم دیگری تکیه داده‌اید. به محل قرارگیری دست‌ها و پاها دقت کنید.

آموزش ژست عکاسی

۲۱- در نهایت از اینکه عکسی از نزدیک از شما گرفته شود نترسید. به جایی غیر از دوربین نگاه کرده و دست‌های‌تان را تکیه‌گاه کنید. لبخند آرامی بزنید انگار به ماجرایی شیرین گوش می‌دهید.

ژست پرتره پسرانه

در نهایت توجه به چند نکته ضروری است:

  • در هر حال وضعیت عادی و طبیعی به خود گرفته و سعی کنید راحت باشید. هر گونه فشار و گرفتگی در عضلات و یا عدم تعادل وزنی به خوبی در عکس نشان داده شده و نتیجه را بد می‌کند.
  • حالت چهره، نگاه و لبخند خود را با توجه به محیط پیرامون و سناریوی عکاسی که در ذهن دارید تنظیم کنید. لزوما لبخند هر جایی و برای هر ژستی مناسب نیست از طرفی بعضی ژست‌ها هم بدون لبخند بسیار نصنعی به نظر می‌آید.
  • به جزئیات دقت کنید. لباس‌تان، تاخوردگی یقه یا چروک روی شلوار به راحتی می‌تواند تاثیر زیادی روی عکس نهایی داشته باشد.
  • پس‌زمینه و اشیای دیگری که در عکس کنار شما قرار می‌گیرند نشان‌دهنده موقعیت شما هستند. آنها را با دقت انتخاب کنید و تا حد ممکن سادگی را در هر حال رعایت کنید.
  • هرگز سعی نکنید یک ژست را به صورت تصنعی نمایش دهید. اگر با ژستی راحت نیستید هرگز برای دوربین نقش بازی نکنید. خودتان باشید. قطعا از نتیجه راضی‌تر خواهید بود.
  • عکس‌های مورد علاقه خود را چاپ کنید. هرگز از اینکه عکس خود را روی ماگ در محل کار یا روی شاسی در خانه، چاپ کنید خجالت نکشید. این اعتمادبه نفش شما را نشان می‌دهد.
انواع ژست مردانه
۴.۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *