16 ایده برای عکاسی از نوزاد 3 ماهه

۱۶ ایده برای عکاسی از نوزاد ۳ ماهه

بی‌شک یک نوزاد سه ماه بسیار زیبا و شکننده است. علاوه بر آن از سه‌ماهگی صفات کودک شروع به رشد می‌کند. اغلب والدین دوست دارند دوران نوزادی فرزند خود را ثبت کنند و عکس‌های زیبایی به یادگار داشته باشند. زیباترین ایده‌های عکاسی از نوزاد سه ماه گرفتن دست‌های کوچک در کف دست‌های مادر، اولین تلاش‌ها برای نگه‌داشتن سر، لبخندهای حقیقی همراه با احساسات زیبای پدر و مادر است. در ادامه مقالات معرفی ژست های عکاسی چند پیشنهاد برای عکاسی از نوزاد سه‌ماهه برای شما داریم. شما می‌توانید این ایده‌ها را باسلیقه خود ترکیب کرده و عکس‌های زیبایی از نوزاد خود داشته باشید.

آلبوم دیجیتال نوزاد و کودک

شما میتوانید تصاویری که از نوزاد خود گرفته اید را در طراحی های شکیل و زیبا همراه با طرح های کودکانه به صورت یک آلبوم عکس دیجیتال چاپ کنید و لحظات زیبا و خاطرات او را همیشه جاودان کنید.

 

عکاسی از نوزاد سه ماه با اسباب‌بازی موردعلاقه

نوزاد سه ماه با اسباب‌بازی

شاید هنوز نوزاد شما اسباب‌بازی موردعلاقه خود را نمی‌شناسد اما می‌توانید یکی از اسباب‌بازی‌های کودک را برای عکاسی انتخاب کنید. یک عروسک نرم مانند خرس پولیشی یا پتوی او برای عکاسی مناسب است. از رشته‌های کاموا برای نوشتن سن نوزاد استفاده کنید. یک ایده زیبا برای عکاسی نوزاد ۱ تا ۱۲ ماهه عکاسی از نوزاد در کنار عروسک موردعلاقه با پس‌زمینه همان عروسک است.

نوزاد سه ماه با اسباب‌بازی

این کار سیر رشد کودک دلبند شما را به زیبایی نشان می‌دهد و بی‌شک در سال‌های آینده با مرور این تصاویر زیبا، تمام خاطرات دوران نوزادی برای شما مرور خواهد شد. اگر حیوان خانگی بی‌آزاری دارید می‌توانید آن را با اسباب‌بازی جایگزین کنید.

عکاسی از نوزاد سه‌ماهه و ثبت جزئیات رشد نوزاد

ثبت جزئیات رشد نوزاد

نوزادان به‌سرعت رشد می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید عکس‌هایی را ثبت کنید که تمامی جزئیات ازجمله نگاه‌های زیبا، لبخندهای معنادار و حرکات زیبای نوزاد را ثبت کند. برای این کار می‌توانید مرتباً از یک زاویه و بدون تغییر جهت از نوزاد عکس بگیرید. این عکس‌ها می‌تواند در حالت‌های زیر باشد:

  • هدشات نزدیک
  • تمام‌قد
  • بالاتنه، نیم‌تنه
  • پایین نیم‌تنه
  • پا و دست، انگشت و دست

ثبت عکس جزئیات رشد نوزاد

اگر قصد دارید از عکس‌های نوزاد خود یک کلاژ تهیه کنید بهتر است تنظیمات نور یکسانی را رعایت کنید.

فتوبوک نوزاد اولین خاطرات

فتوبوک نوزاد اولین خاطرات

خرید فتوبوک نوزاد اولین خاطرات

عکاسی از نوزاد سه ماهه در گهواره

نوزاد سه ماهه در گهواره نوزاد سه ماهه در گهواره

عکاسی از نوزاد در گهواره یکی از ایده‌های جالب برای عکاسی در سه‌ماهگی است. عکاسی از نوزاد در گهواره مزایای زیادی دارد. می‌توانید نوزاد را به‌راحتی در حالت‌های مختلف قرار داده و یا با جابه‌جایی گهواره، منظره پشت آن را تغییر دهید. اگر مستقیماً از بالا از نوزاد عکس می‌گیرد بهتر است دیافراگم باز را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود عمق کم و چشم‌نوازی داشته باشید.

عکاسی از نوزاد سه ماه با پتو یا حوله یکرنگ

نوزاد سه ماه با پتو

عکاسی با پتو یکی از ایده‌های خوب برای عکاسی نوزاد در خانه است. نوزاد خود را در یک پتو یا حوله یکرنگ بپیچانید و او را در یک فضا با نور یکنواخت قرار دهید. صحنه را کاملاً مرتب کنید و چندین عکس بگیرید و در صورت لزوم تغییراتی در صحنه ایجاد کنید. کودک را روی شکم خوابانده و چند ثانیه صبر کنید. اگر کودک به شما نگاه کرد روی چشمی که به شما نزدیک است متمرکزشده و عکس بگیرید. اگر نوزاد سرش را برای عکاسی بالا نیاورد، با گذاشتن سر روی بازویش به او کمک کنید. این کار یک ترفند رایج در عکاسی نوزادان است.

کودک سه ماهه خود را به پری یا شخصیت‌های کارتونی تبدیل کنید

نوزاد سه ماه با پتو

این ایده عکاسی برای نوزادان تازه متولدشده بسیار زیباست و برای عکاسی از بچه‌ها در سنین مختلف نیز مناسب است. برای این ایده به لباس شخصیت کارتونی، چند اسباب‌بازی و یک جعبه نیاز دارید. می‌توانید با ارتفاع خودتان از نوزاد عکس بگیرید.

نوزاد سه ماهه

برای عکاسی در ارتفاع بالاتر می‌توانید یک صندلی زیر پای خود قرار دهید. برای ایمنی بیشتر نوزاد، بند دوربین را دور گردن خود بیندازید.

عکاسی از نوزاد سه‌ماهه با علایق و سرگرمی‌های خانواده

عکاسی از نوزاد سه‌ماهه عکاسی از نوزاد سه‌ماهه

برای اجرای این ایده می‌توانید وسایل و موضوعاتی که خانواده به آن علاقه‌مند هستند به‌عکس اضافه کنید. اگر نوزاد خانواده فوتبال دوستی دارد می‌توانید چند توپ و لباس ورزشی به‌عکس اضافه کنید. اگر به بازی‌های رایانه‌ای علاقه دارید می‌توانید دکور مربوط به آن را برای عکاسی انتخاب کنید. برای این ایده بهتر است عکاسی از بالا انجام شود. توصیه می‌شود پس‌زمینه تک‌رنگ بوده و آن را با جزئیات نقاشی شده تکمیل کنید. مثلاً یک زمین فوتبال، درختان یا جاده می‌تواند کار شما را تکمیل کند. استفاده از یک فرش یا پرزهای مشخص و برجسته یا پتوی نرم، برای این کار مناسب است.

عکاسی از نوزاد سه‌ماهه با ایده مشاغل مختلف

نوزاد سه ماه و ماشین

می‌توانید وانمود کنید کودک شیرین شما در حال انجام یکی از مشاغل بزرگ‌سالان است. ازآنجایی‌که نوزاد سه‌ماهه قادر به نشستن، ایستادن و حرکت زیادی نیست می‌توانید نوزاد را روی پتوی نرمی بخوابانید. سر کودک را روی بازویش تکیه دهید و یک کلاه آشپزی روی سرش بگذارید. در این حالت نوزاد دلبند شما در حال آشپزی کردن است.

عکاسی از نوزاد سه‌ماهه با لباس‌های گشاد

نوزاد سه‌ماهه با لباس‌های گشاد

در این حالت می‌توانید تعدادی از لباس‌های پدر و مادر نوزاد را انتخاب کرده و با آن‌ها از کودک عکس بگیرید. برای این کار لباس‌های گشاد را تن کودک کرده و از او روی مبلمان یا تخت خواب عکاسی کنید. عکاسی از فاصله نزدیک برای این ایده مناسب است.

عکاسی از نوزاد سه ماه با کتاب

نوزاد سه ماه با کتاب

اگر در خانه خود یک کتابخانه شخصی با کتاب‌های زیاد دارید، می‌توانید این ایده زیبا را اجرا کنید. برای این کار کودک را روی پتوی نرمی خوابانده و چند کتاب نیز در نزدیکی او قرار دهید. یک عینک بزرگ بدون شیشه را روی چشم نوزاد قرار داده و از دانشمند آینده عکاسی کنید.

عکاسی از نوزاد سه‌ماهه در حمام

نوزاد سه‌ماهه در حمام نوزاد سه‌ماهه در حمام

عکاسی از نوزاد در حمام شیر نیز یک ایده خوب است. برای این کار وام حمام را تا ارتفاع مناسبی از آب پر کنید تا کودک شما احساس راحتی داشته باشد. دقت کنید که دمای آب مناسب باشد. بعد دو گالن شیر را در وان خالی کنید. می‌توانید گل‌های رنگارنگ، برگ‌ها و گل‌های خشک نیز به وان اضافه کنید. استفاده از شیر خشک به‌جای شیر طبیعی نیز مناسب است. ایمنی کودک در این کار بسیار مهم است.

عکاسی از نوزاد سه‌ماهه در چمدان

نوزاد سه‌ماهه در چمدان نوزاد سه‌ماهه در چمدان

برای اجرای این ایده به یک چمدان لباس نیاز دارید. استفاده از چمدان‌های قدیمی حس نوستالژی به‌عکس شما می‌دهد. چند لباس گرم‌ونرم و رنگارنگ در چمدان قرار دهید. کودک را داخل یا روی چمدان قرار دهید. اگر نوزاد به شکم خوابیده است از زاویه بالا عکس بگیرید. اگر کودک به پهلو قرار دارد می‌توانید از روبه‌رو عکس بگیرید. بهتر است ژست‌های طبیعی نوزاد را برای این کار انتخاب کنید. کودک در این سن حرکات زیبایی دارد و می‌تواند عکس‌های بسیار خاصی را به ثبت برساند.

عکاسی از نوزاد سه ماهه با حضور همه اعضای خانواده

نوزاد نوزاد

لازم نیست خود را به ایده‌های عکاسی محدود کنید. به این فکر کنید که یک عکس خانوادگی با نوزاد خود داشته باشید. هر حالتی را که دوست دارید انتخاب کنید و یک دسته‌جمعی بیندازید. به این فکر کنید که دوست دارید چه‌کاری انجام دهید. مثلاً روی تخت بازی کنید یا با هم کتاب بخوانید. می‌توانید حیوان خانگی خود را در عکس بیاورید. اگر نتیجه عکاسی شما دلخواهتان نبود می‌توانید از فتوشاپ کمک بگیرید و نواقص را برطرف کنید. مثلاً می‌توانید اشیایی را به عکس اضافه یا حذف کنید. پس‌زمینه را تغییر دهید و رنگ‌ها را اصلاح کنید.

عکاسی با مادر یا خواهر و برادر

عکاسی با مادر یا خواهر و برادر عکاسی با مادر یا خواهر و برادر

یک نوزاد سه‌ماهه بسیار حساس است و هرلحظه ممکن است به آغوش مادر احتیاج پیدا کند. آغوش گرفتن نوزاد توسط مادر، لمس دستان نوزاد و نگاه‌های سرشار از عشق و توجه می‌تواند یک ایده عالی برای عکاسی از نوزاد سه‌ماهه باشد. عکاسی نوزاد با خواهر و برادرها نیز ایده مناسبی است که نشان از عشق و علاقه به نوزاد جدید خانواده است. این کار را می‌توانید در فضای بسته و یا فضای باز انجام دهید. مطمئن شوید که همه راحت هستند و مکان‌هایی با نور ملایم را انتخاب کنید.

عکاسی از نوزاد سه ماهه و عکس خانوادگی پا

عکس خانوادگی پا عکس خانوادگی پا

این کار یک ایده ساده و درعین‌حال زیبا برای عکاسی از کودک است. پاهای کشیده شده که از زیر پتو خارج‌شده‌اند یک ایده فوق‌العاده برای عکاسی هستند. برای ثبت این عکس، دوربین را هم‌سطح تخت یا کمی بالاتر قرار دهید و تایمر دوربین را روشن کنید. همچنین می‌توانید از بستگان بخواهید که در این حالت از شما عکس بگیرند. در این حالت بهتر است فقط پاها، پتو و دیوار در عکس باشند و پس‌زمینه را محو کنید.

سخن پایانی

عکاسی از نوزاد سه‌ماهه کاری شیرین، حساس و کمی سخت است. مهم‌ترین نکته برای خلق ایده‌های عکاسی این است که خود را به ایده‌های موجود محدود نکنید. گاهی اوقات عکس‌های خانوادگی و ناگهانی بسیار زیباتر از عکس‌هایی با ایده‌های پیچیده و سخت می‌شوند. نکته مهم توجه به‌راحتی و ایمنی نوزاد است که از هر چیزی مهم‌تر است.

۴.۲/۵ - (۱۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *