25 ایده برای عکاسی از نوزاد 6 ماهه

۲۵ ایده برای عکاسی از نوزاد ۶ ماهه

عکاسی از کودکان یکی از کارهای لذت‌بخش و جالبی است که می‌تواند لحظات شیرین و خاطره‌انگیز کودکان را ثبت نماید. با وجود علاقه زیاد والدین به عکاسی از کودکان و همچنین آتلیه‌های گوناگونی که منحصرا و بطور تخصصی در زمینه عکاسی از کودکان فعالیت می‌کنند، گاها نیاز به نوآوری و خلاقیت بیشتری برای ثبت عکس‌های خاص و جذاب از کودکان احساس خواهد شد.

در این رابطه باید به موضوعات مختلفی توجه کنید، برای مثال آیا شما قصد عکس‌برداری از کودک خود را دارید یا این کار را به عنوان یک شغل حرفه‌ای انتخاب نموده‌اید؟ عکاسی در فضای آزاد یا طبیعی انجام می‌گیرد یا به یک استدیو با امکانات ساخته و از پیش طراحی شده نیاز دارید؟ مساله مهم دیگر، سن کودک است، کودکان در سنین پایین‌تر توان زیادی برای همکاری با عکاس را نخواهند داشت، بطور مثال یک کودک ۶ ماهه گزینه مناسبی برای عکس‌های زیبا، فانتزی و بامزه خواهد بود، چراکه می‌تواند بنشیند و تا حدودی با دنیای اطرافش تعامل داشته باشد؛ اما نیاز به محیطی امن و کنترل شده نیز دارد، در مطلب قبلی با عنوان ۱۶ ایده برای عکاسی از نوزاد ۳ ماهه با ایده‌های جدیدی آشنا شدیم و اما قصد داریم در ادامه ۲۵ ایده‌ برای عکاسی از نوزاد ۶ ماهه را در اختیار شما قرار دهیم. اکثر این ایده‌ها و ژست عکاسی کم هزینه هستند و به روش‌های ساده‌ای قابل اجرا خواهند بود.

همچنین شما میتوانید با کد تخفیف: aksp10 تصاویر نوزادتان را به صورت آنلاین در عکس پرینت چاپ کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

جهت ثبت سفارش چاپ عکس اینجا کلیک کنید

۱.پرتره های لطیف

پرتره نوزاد 6ماهه

پرتره‌ها برای والدین کودک بسیار جذاب خواهند بود، همچنین در هنگام بزرگسالی جز عکس‌های جذاب از کودکی افراد محسوب می‌شوند. پرتره‌ها را می‌توان در فضای باز یا استودیو و بدون نیاز به لوازم جانبی ویژه ثبت نمود.

عکاسی پرتره از نوزاد 6 ماهه

برخی اشیا نیز می‌توانند در عکاسی پرتره وجود داشته باشند اما توجه داشته باشید که این اشیا حواس بیننده را پرت نکنند. برای مثال قرار دادن کودک در جعبه و سطل می‌تواند یکی از ایده‌های مناسب برای این کار باشد.

۲.عکس‌های سیاه و سفید ساده و شیک

عکس 6 ماهگی

جهت ثبت عکس‌های جذاب سیاه و سفید، یا همان  B&Wباید کنتراستی بین هایلایت و سایه‌ها بوجود آورید. این عکس‌ها برای لحظات احساسی و دل انگیز، بسیار مناسب خواهند بود.

نوزاد 6 ماهه

برای این کار یکی از روش‌های متداول این است که کودک را بر روی شکم روی فضایی نرم و تمیز قرار دهید، سپس با تغییر زاویه و نور سعی کنید بهترین موقعیت برای عکاسی را بدست آورید، در این حالت با توجه به مکان و زاویه عکاس، کودک در کادرهای مختلف بطور کامل متفاوت به نظر خواهد رسید.

۳.استفاده از تاج گل و گل‌آرایی

دکور گل برای عکاسی از نوراد

گل‌ها می‌توانند به تمام عکس‌ها زیبایی چند برابری ببخشند، در مورد عکاسی از کودکان نیز، گل یکی از گزینه‌های همواره محبوب برای والدین کودکان است.

ایده عکاسی از نوزاد 6 ماهه

گل‌ها با رنگ‌ها و چیدمان مختلف هم برای پسرها و هم برای دختر‌ها استفاده خواهند شد، اما این سبک برای دختران محبوب‌تر است، تاج‌های گلی که روی سر کودک قرار می‌گیرد، یا گل‌های آویزان از بالا و همچنین چیدن گل‌هایی با تم رنگی مختلف از انواع استفاده از گل در عکاسی است.

فتوبوک نوزاد

تصاویر نوزاد خود را با استفاده از آلبوم دیجیتال جاودانه کنید. یکی از محصولات پرطرفدار عکس پرینت فتوبوک یا همان آلبوم عکس دیجیتال با طرح های کودکانه و نوزاد است که بین خانواده ها طرفدار زیادی دارد.

با استفاده از کد تخفیف: pb15 میتوانید فتوبوک خود را با ۱۵% تخفیف چاپ کنید

جهت ثبت سفارش و خرید فتوبوک اینجا کلیک کنید

۴.عکس با خواهر و برادر

عکس با خواهر و برادر

عکس‌های جذاب دو یا چند نفره کودکان را به خاطر بیاورید، حضور کودکان بزرگتر در عکس بخصوص وقتی بتوانید احساسات واقعی و کودکانه آن‌ها را در کنار نوزاد ثبت کنید بسیار دل‌نشین خواهد بود.

۵. به تصویر کشیدن سرگرمی یا شغل آینده کودک

عکاسی با توپ بیسبال

این یک عکس بامزه خواهد بود. تصور کنید کودکتان یک خلبان، جهانگرد، پزشک، هنرمند و… است، به امکانات زیادی نیز احتیاج نخواهید داشت، چند دست لباس کار ساختگی و کودکانه و وسایلی که معرف آن حرفه باشد، کافی است.

ایده عکاسی از 6 ماهگی نوزاد با آینده شغلی

معمولا برای اکثر مشاغل اسباب بازی‌های مینیمال و فانتزی نیز در بازار وجود دارند، که می‌توانید به راحتی آن‌ها را تهیه نمایید تا دکور و بکگراند عکس را زیباتر سازند.

۶. بازی با کتاب و چیدمان کتاب‌ها

عکس نوزاد

ایده عکاسی از نوزاد دختر

برای ثبت عکس‌های کودکان، باید همه اشیا و اکسسوری‌ها در سطح کودک قرار گیرد، بنابراین معمولا اشیای مورد نظر همچون کتاب را روی زمین و در دسترس کودک قرار می‌دهند تا عکس طبیعی‌تر به نظر برسند. به رنگ‌بندی اشیا و فضا نیز دقت داشته باشید، حتی موضوع کتاب هم می‌تواند به خلاقانه بودن عکس کمک کند.

۷. دو عکس در یک قاب

عکس های جذاب نوزاد 6 ماهه

ایده خلاقانه دیگر می‌تواند مربوط به عکسی از کودک باشد که در همان سن یا سن کمتر از او گرفته شده و حالا به عنوان یک قاب عکس در کادر شما جای گرفته و کودک در کنار آن قرار می‌گیرد.

۸.عکس گرفتن با آینه

عکاسی از نوزاد در آینه

آینه می‌تواند ایده‌های بیشتری برای ثبت عکس‌های خلاقانه به شما بدهد، برای مثال می‌توانید آینه‌ای قدیمی را در قاب مورد نظرتان قرار داده و به دقت آن را محکم کنید.

نوزاد در آینه

کودک را به آینه نزدیک کنید یا حتی او را روی آینه قرار دهید. با زوایای گوناگون، عکس‌های مختلفی از کودک بگیرید، عکاسی در استدیو نیز به شما امکان استفاده از نورپردازی ویژه و مناسب را خواهد داد.

۹. جزئیات را از نمای نزدیک ثبت کنید

آموزش عکاسی از صورت نوزاد در 6 ماهگی

عکس کلوزآپ با ثبت جزئیات، جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت. البته برای این کار شما به لنزهای مناسب برای عکاسی نوزاد نیاز دارید و در این حالت می‌توان عکس‌ها را بصورت جداگانه یا حتی کلاژ و ترکیبی در آلبوم عکس نوزاد قرار داد.

۱۰.کودک سرآشپز

کودک آشپز

این ایده بسیار کم خرج و جذاب خواهد بود، کلاه سرآشپز و پیش‌بند کوچک و وسایل آشپزی، به همراه غذاهای مورد علاقه کودکان لحظات زیبایی برای عکاسی رقم خواهد زد، بخصوص وقتی کودک با دستان کوچک و به روش خودش مشغول غذا خوردن می‌شود. تزیین میز هم می‌تواند به جذابیت عکس اضافه کند.

۱۱. سفر به دنیای کارتون‌ها و انیمیشن‌ها

ایده عکاسی نوزاد با اسباب بازی های کارتونی و انیمیشنی

انیمیشن‌ها و کارتون‌ها حتی برای بزرگترها هم جذاب خواهند بود. شما می‌توانید از لباس‌ها، عروسک‌ها، عکس‌ها و نماهای مختلف این فیلم‌های سرگرم کننده برای ساخت فضای عکاسی کودک استفاده نمایید. اگر کارتون، مورد علاقه کودک باشد تعامل بیشتر و بهتری با اطراف برقرار خواهد کرد.

۱۲. دکوری مشابه یک جشن بسازید

نوزاد 6 ماهه و اسب یونی کورن

تزیینات جشن برای ساخت زمینه و بکگراند بسیار مناسبند، بادکنک‌ها و لوازم تزئینی مختلف می‌توانند در این امر به شما کمک کنند. اجازه دهید کودک در این فضا قرار گیرد و با محیط ارتباط برقرار ‌کند، حالا نوبت شماست که بهترین زاویه و لحظه را ثبت نمایید.

۱۳. استفاده از لباس های خلاقانه از مواد غذایی

عکاسی از نوزاد شش ماهه در کدوم تنبل

این مدل از عکس‌ها برای همیشه جذاب و دوست داشتنی خواهند بود، طوری که هرگز تکراری نخواهند شد. کودک را بین مواد غذایی همچون میوه‌ها قرار دهید یا بگذارید خودش با آن‌ها بازی کند. در هنگام غذا خوردن، حتی با کثیفکاری‌های معمولش می‌توان عکسی طبیعی و خاطره انگیز ثبت کرد، حتی می‌توانید لباس‌هایی شبیه به غذاها را به کودک بپوشایند. در این روش انتخاب زاویه مناسب برای عکاسی بسیار مهم خواهد بود.

۱۴.عکس با کیک تولد یا مناسبتی خاص

6 ماهگی نوزاد

کودکان کیک‌ها را دوست دارند، بخصوص کیک‌هایی که با شکل‌ها و رنگ‌های دوست داشتی تزئین می‌شوند. شما می‌توانید لحظاتی که کودک در حال خوردن کیک، تماشای آن یا حتی شکستن کیک است، را ثبت کنید. حتی طرح و شکل کیک نیز می‌تواند به جذابیت عکس بیفزاید.

۱۵.عکاسی به کمک اسباب بازی مورد علاقه کودک

 اسباب بازی نوزاد 6 ماهه و عکاسی با آنها

کودکان از همان روزهای نخستی که به محیط بیرونی واکنش نشان می‌دهند و سعی می‌کنند با اشیا اطراف ارتباط برقرار کنند، نسبت به اشیایی همچون عروسک‌های کوچک و دوست داشتنی، حس تعلق و دلبستگی پیدا می‌کنند. ثبت عکس‌هایی به همراه عروسک و کتاب و اشیا محبوب کودک، بعدها به خاطره‌ای جذاب برای او تبدیل خواهد شد. گاهی برخی از افراد تصمیم می‌گیرند در طی چند سال این روش را تکرار کنند، این موضوع می‌توانند مجموعه‌ای از سلایق و علایق کودک را در دوره‌های مختلف ثبت نماید.

۱۶. کودک در نقش شخصیت‌های خاص یا افسانه‌ای معروف

نوزاد در حال خوردن سیب

برای این کار احتمالا به یک دست لباس مشابه شخصیت معروف مورد نظرتان نیاز خواهید داشت. برای اینکه به هدفتان نزدیکتر شوید بهتر است وسایل و المان‌های مربوط به آن شخصیت را نیز به عنوان دکور صحنه در نظر بگیرید. این کار برای کودک هم جذاب خواهد بود، چراکه فضا را برای انجام یک بازی کوچک و سرگرم کننده آماده می‌کند و می‌تواند برای کودکان بسیار لذت بخش و رویایی باشد.

۱۷.عکس هایی با میوه‌ها و مواد غذایی همچون کدو تنبل و هندوانه

نوزاد 6 ماهه در کنار کدو تنبل و سیب ها روی زمین

زمانی که کودک به شش ماهگی خود نزدیک شده است، به تاریخ کدام مراسم سنتی نزدیک هستید؟ این موضوع می‌تواند برای عکس گرفتن از آن‌ها ایده جدیدی به شما بدهد.

کودک 6 ماهه در کنار کدو تنبل ها

برای مثال همه کدو تنبل‌های هالووین را دیده‌ایم، این کدوهای بزرگ و کوچک می‌توانند به شکل‌های مختلف در قاب جای بگیرند و با رنگ‌هایی مثل نارنجی و… تم جذابی به عکس شما دهند، هندوانه‌های شب یلدا هم که پایه ثابت مراسم یلدا هستند، مثال دیگری برای ثبت عکسی خاص از کودکان هستند.

۱۸.عکس‌های مناسبتی

نوزاد در حال خوردن شکلات

عیدهایی همچون عید پاک با تخم مرغ‌های شکلاتی و خرگوش‎ها یا عید نوروز با سفره جذاب و معروفش و… می‌توانند دکور زیبایی برای عکسبرداری از کودکان را بوجود آورند. المان‌های آشنا در مراسم مختلف می‌توانند بکگراند و اکسسوری عکاسی از کودکان باشند.

۱۹.عکس هایی با تم دریا و اقیانوس

نوزاد 6 ماهه روی قایق دست ساز کنار رودخانه

یک قایق، یک لباس زیبای ملوانی یا ماهیگیری، یک کلاه حصیری و مجسمه‌هایی از ماهی و لاک پشت، صدف و ستاره دریایی، می‌توانند کودک شما را در یک ماجراجویی دریایی همراهی کنند. اگر این کار در استدیو انجام گیرد، امنیت بیشتری خواهید داشت شما می‌توانید با فرش‌هایی نرم و همرنگ دریا یا ساحل و پوسترهایی از این فضا، طراحی مورد نظر خود را شکل دهید، اما اگر قصد دارید عکسبرداری را در فضای باز و طبیعی انجام دهید، همواره بخاطر داشته باشید که امنیت کودک اولویت اول است.

قایق فانتزی کودکانه

مکانی با آب‌های کم عمق را انتخاب نموده و دقت داشته باشید که تابش آفتاب و هوا و… کودک را آزار ندهد.

۲۰.عکس حمام و آب بازی در فضای باز

آب بازی کودک در فضای باز

نوزاد 6 ماهه در حال آب بازی

معمولا کودکان به آب بازی در حمام یا استخرهای کودکانه علاقه نشان می‌دهند، در این صورت عکاسی از آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. با رعایت ایمنی، اجازه دهید کودک راحت باشد و همانطور که دوست دارد بازی کند. اگر امکانش را داشته باشید می‌توانید از حمام شکلاتی نیز برای کودک استفاده کنید.

۲۱. عکس خانوادگی با کودک

عکس خانوادگی با کودک 6 ماهه

عکس خانوادگی برای همه والدین جذاب است؛ برای گرفتن عکس خانوادگی می‌توانید به فضای باز بروید و با زوایای مختلف از کودک و خانواده‌اش عکس بگیرید. در این مدل عکس‌ها معمولا لحظات جالبی برای عکس گرفتن وجود دارد، زیرا حضور بزرگتر‌ها تا حدودی شکل و موضوع عکس را کنترل خواهد کرد اما واکنش‌های غافلگیرانه کودکان همیشه جذاب و جالب خواهد بود. لحظاتی که خانواده باهم بازی کنند، یا مشغول انجام یک کار گروهی مثل جمع کردن گل باشند، سوژه‌های مناسبی برای عکاسی را خلق خواهند نمود.

۲۲.عکس همراه با حیوانات خانگی

نوزادی در کنار گاو قهوه ای

اسب کوچولو و نوزاد 6 ماهه

اگر والدین کودک حیوان خانگی دارند، یا حتی حیوانات خانگی‌ای وجود دارند که کودک آن‌ها را دوست دارد و از آن‌ها نمی‌ترسد، می‌توان برای گرفتن عکس‌های خلاقانه از آن‌ها نیز کمک بگیرید. درصورتیکه کودک از حیوانات می‌ترسد هم، می‌توانید از اسباب بازی‌های مشابه حیوانات استفاده نمایید.

۲۳.عکس های تابستانی در مزرعه

نوزادی 6 ماهه در کنار گاو سیاه و سفید در مزرعه

عکسبرداری در مزرعه به علت محیط طبیعی زیبا و آزادی عملی که به عکاس می‌بخشد یکی از روش‌های محبوب برای عکسبرداری از کودکان است. البته این محیط باید برای کودک ایمن سازی شده باشد. این سری از عکس‌های کودک را می‌توان به کمک افکت bokeh یا پرتوهای واقعی خورشید تقویت نمود.

۲۴.عکاسی به سبک کابوی ها

عکاسی به سبک کابوی ها

همه آنچه نیاز خواهید داشت، یک کلاه کابوی و یک دست لباس بچگانه با طرح کابوی‌ها خواهد بود. کودک می‌تواند روی فضایی پوشیده از یونجه یا روی زین اسب بنشیند، اگر بتوانید یک اسب را در پس زمینه داشته باشید عکس طبیعی‌تری خواهید داشت، عروسک‌های اسب نیز به این کار کمک خواهند نمود.

۲۵.سرگرمی با حباب های صابون

عکاسی از حباب بازی نوزاد

حباب‌های صابونی که با تابش و عبور نور از آن‌ها، رنگین‌کمان‎های کوچکی شکل می‌دهند، به تنهایی می‌توانند یک عکس ساده را تبدیل به عکسی زیبا و چشمگیر کنند. برای این کار می‌توان از دستگاه حباب‌ساز یا نی‌های مخصوص این کار استفاده کرد. کودک در هنگام بازی با این حباب‌ها لحظات شیرینی رقم خواهد زد.

ایده های عکاسی از نوزاد 6 ماهه

سخن پایانی

عکاسی از کودک ۶ ماهه که در تلاش برای برقراری ارتباط با اطرافش است و کنجکاوانه به محیط پیرامونش واکنش نشان می‌دهد، باعث ثبت قاب‌هایی جذاب خواهد شد، اما برای اینکه این عکس‌ها متفاوت و زیبا و منحصربفرد باشند نیاز به خلاقیت و نوآوری دارید. ایده‌های ارائه شده در این متن می‌توانند در فضای باز یا بسته عملی شوند و عموما به هزینه و امکانات زیادی هم نیاز نخواهند داشت.

۴.۶/۵ - (۱۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *