راهنمای خرید تابلو برای دکوراسیون های مختلف خانه های ایرانی

راهنمای خرید تابلو برای دکوراسیون های مختلف خانه های ایرانی

این روزها خانه‌های ایرانی هم به سمت مدرنیته پیش می‌روند و طراحان هم در طراحی و ساخت آنها از المان‌های اروپایی استفاده می‌کنند. البته چیدمان و تزئین خانه‌ها کاملا به سلیقه صاحب‌خانه بستگی دارد؛ بنابراین شما با هر سلیقه‌ای خیلی راحت می‌توانید خانه خود را با تابلوهای مختلف زیباتر کنید.

تابلوهای دیواری و تزئینی انواع مختلفی دارند و در سبک‌های مختلفی طراحی می‌شوند؛ پس شما با هر ایده‌ای می‌توانید برای قسمت‌های مختلف خانه‌تان تابلو تهیه کنید. اگر به دنبال خرید تابلو برای زیباسازی دکوراسیون خانه خود هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در این باره در اختیار شما قرار دهیم.

خرید تابلو برای خانه‌‌های ایرانی چه اهمیتی دارد؟

خانه محیطی برای استراحت، رفع خستگی‌های روزانه و مکانی برای رسیدن به آرامش است. افراد مختلفی در خانه‌های مختلف زندگی می‌کنند که هرکدام سبک و سلیقه‌ای را قبول دارند. دلایل زیادی برای اهمیت خرید و نصب تابلو در خانه‌های ایرانی وجود دارد. از پرکردن فضا گرفته تا شیک‌شدن مکان، تابلوها می‌توانند نقش‌های مختلفی در خانه‌های شما ایفا کنند.

شما می‌توانید با نصب تابلوهای مورد علاقه‌تان در اتاق خواب حس خوبی بگیرید. ممکن است هر بار که تابلوی مورد علاقه خود را می‌بینید به یاد شخص و یا خاطره‌ای قشنگ بیفتید. همچنین تابلوها می‌توانند محیط را از بی‌رنگی و بی‌روحی نجات بدهند و خانه شما را مدرن‌تر و جذاب‌تر کنند.

چگونه برای خانه‌های ایرانی تابلو بخریم؟

چگونه برای خانه‌های ایرانی تابلو بخریم؟

برای خرید تابلوهای تزئینی برای خانه‌های ایرانی باید چند نکته را درنظر بگیرید. این نکات را در ادامه و به‌صورت جداگانه برای شما بیان می‌کنیم تا خیلی دقیق‌تر بتوانید آنها را بررسی کنید.

مکان نصب تابلو

در قدم اول باید ببینید که برای کدام قسمت از خانه می‌خواهید تابلو خریداری کنید. اتاق خواب، پذیرایی و آشپزخانه از مهم‌ترین قسمت‌های خانه هستند که می‌توان برای زیباتر‌شدن آنها از تابلوهای مختلف استفاده کرد؛ پس شما در ابتدا باید مکان نصب تابلو را مشخص کنید.

سبک خانه

بعد از اینکه محل نصب تابلو را مشخص کردید، باید نوع معماری، سبک چیدمان و سایر لوازم مکان را در نظر بگیرید و تابلویی خریداری کنید که با تمام این بخش‌ها هم‌خوانی داشته باشد. مثلا اگر در خانه از معماری کلاسیک استفاده شده، نباید یک تابلوی سنتی خریداری و نصب کنید.

رنگ‌بندی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید و نصب تابلو در خانه‌های ایرانی باید به آن توجه داشته باشید، رنگ‌بندی دیوارها، کف‌پوش، فرش‌ها و سایر عناصر محیط است. رنگ‌هایی را برای تابلو در نظر بگیرید که با سایر اجزای مکان هارمونی داشته باشند.

اندازه و ابعاد

دیواری که می‌خواهید بر روی آن تابلو نصب کنید را دقیقا اندازه بگیرید و مکان نصب تابلوها را مشخص کنید. شما باید قبل از خرید تابلو این کارها را انجام دهید تا بتوانید تابلویی با اندازه مناسب انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بیشتر از یک تابلو برای دیوار بخرید، اما باید محل نصب و اندازه هر کدام را دقیق در نظر بگیرید.

در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی را درباره نصب تابلو در هر کدام از قیمت خانه‌های ایرانی با شما در میان بگذاریم.

خرید تابلو برای اتاق خواب

خرید تابلو برای اتاق خواب

طراحان بزرگ دنیا بر این باورند که اتاق خواب پناهگاه شما است و به همین دلیل می‌توانید تابلوهای شخصی و خصوصی را در آنجا نصب کنید. شما می‌توانید تابلوهایی که به آنها علاقه دارید، اما نمی‌خواهید در معرض دید باشند را در اتاق خواب نصب کنید.

برای اتاق خواب‌های دونفره می‌توانید بیشتر سرمایه‌گذاری کنید، چون هنر به این فضا روح می‌دهد و آن را منحصربه‌فرد می‌کند.

از‌آنجایی‌که اتاق خواب در درجه اول فضایی برای استراحت است، باید تابلوهایی را انتخاب کنید که آرامش‌بخش باشند. بهتر است برای این فضا از تابلوهای شلوغ یا رنگ‌های زننده استفاده نکنید. تابلوهایی با رنگ‌های نود و آبی روشن برای اتاق خواب واقعا مناسب هستند. از رنگ‌هایی مانند قرمز و نارنجی برای اتاق خواب استفاده نکنید، زیرا انرژی زیادی دارند و مانع از آرامش شما می‌شوند.

در انتخاب تابلو برای اتاق خواب حتما به رنگ تخت خواب، بالش، رو تختی و… توجه کنید. هر چه رنگ وسایل در این فضا هماهنگی بیشتری داشته باشند، آرامش بیشتری را هم برای شما به ارمغان خواهند آورد.

خرید تابلو برای هال پذیرایی

برای خرید تابلو برای قسمت هال خانه‌های ایرانی می‌توانید آثار فیگوراتیو با زندگی بی‌جان و یا مناظر را در نظر بگیرید. برای جذابیت هرچه بیشتر تابلوها در پذیرایی خانه نباید هیچ تابلویی را در مرکز توجه قرار دهید. تمام تابلوها باید اهمیت یکسانی داشته باشند. تابلوهایی را انتخاب کنید که رنگ‌بندی مشابه و هماهنگی داشته باشند، اما طرح و رنگ آنها با هم یکسان نباشد.

بهترین قسمت برای نصب تابلو در هال کجاست؟

قسمت بالای مبل مکانی عالی برای نصب کردن تابلوهای منحصربه‌فرد است. شما می‌توانید از تابلوهای چند رنگ و یا تابلوهای خنثی استفاده کنید. بهتر است رنگ تابلو را هماهنگ با مبلمان انتخاب کنید.

سبک تابلو هم باید با سبک معماری، مبلمان و چیدمان وسایل هم‌خوانی داشته باشد. هیچ‌گاه تابلوها را در بالای تلویزیون قرار ندهید، چون اصلا جذابیت ندارد و باعث شلوغی فضا می‌شود.

خرید تابلو برای آشپزخانه

برای خرید تابلوهایی که در آشپزخانه نصب می‌شوند باید به جزئیات توجه داشته باشید. نقاشی از میوه‌ها، سبزیجات، مناظر و حیوانات می‌تواند انتخاب مناسبی برای آشپزخانه باشد.

برای آشپزخانه باید تابلوهایی را انتخاب کنید که تمیزکردن آنها راحت باشد. تابلوهای پارچه‌ای و یا متریالی که چربی و آلودگی را به خود جذب می‌کنند اصلا برای آشپزخانه انتخاب مناسبی نیستند. بهتر است تابلوهایی شیشه‌ای یا سنگی را انتخاب کنید که قابل شستشو هم باشند.

خرید تابلو برای قسمت ناهارخوری خانه

در خانه‌های ایرانی معمولا اتاق جداگانه‌ای برای غذا‌خوری در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه یک قسمت از هال را به غذاخوری اختصاص می‌دهند و میز ناهارخوری را در آنجا می‌گذارند. بهتر است این فضا در نزدیکی یک دیوار قرار بگیرد تا بتوان بر روی آن تابلو نصب کرد. تابلوهایی که در این بخش از خانه‌های ایرانی نصب می‌کنید بهتر است رنگارنگ باشند و در آنها از رنگ‌های جیغ و تند استفاده شود. این موضوع اشتها را تحریک می‌کند و در هنگام غذاخوردن حس خوبی به شما انتقال می‌دهد.

خرید تابلو برای اتاق کار

معمولا درصدی از افراد که در خانه کار می‌کنند، یک اتاق و یا قسمتی از خانه را به‌عنوان اتاق کار خود در نظر می‌گیرند. برای این قسمت هم می‌توان تابلو انتخاب کرد، اما به این منظور باید حتما به شغل خود دقت کنید. هنرمندان معمولا با تابلوهای هنری، تابلو نقاشی و دکوراتیو اتاق کار خود را برجسته می‌کنند.

افرادی که اتاق کار اداری مانند دارند، بهتر است از تابلوهای مدرن و مینیمال برای دیزاین دیوارها استفاده کنند. احتمالا اتاق کار کمی استرس را هم در فضای خود دارد؛ بنابراین می‌توانید از تابلوهای آرامش‌بخش با طرح طبیعت و جنگل استفاده کنید.

برخی از افراد برای اتاق کار عکس‌های خانوادگی را در نظر می‌گیرند. این انتخاب بسیار عالی است، اما بهتر است قاب عکس‌ها را طوری در نظر بگیرید که با فضا هم‌خوانی داشته باشند.

برای خرید تابلو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

چگونه تابلوها را در خانه‌های ایرانی نصب کنیم؟

خرید تابلو برای خانه‌های ایرانی ممکن است کار دشواری به نظر برسد. در ایران معمولا سبک‌های متفاوتی از معماری، دکوراسیون، چیدمان و… وجود دارد و انتخاب بهترین سبک تابلو برای فضا می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای خرید تابلو باید به یک سری نکته توجه کنید که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

از هنر به‌عنوان نقطه شروع طراحی داخلی خانه استفاده کنید

هنر ابزار قدرتمندی است که می‌تواند به شما جسارت بدهد. اگر نمی‌توانید برای سبک چیدمان و یا طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود تصمیم بگیرید و سبک خاصی را در نظر ندارید، می‌توانید از تابلوها کمک بگیرید.

تابلو‌ها همیشه می‌توانند مخاطبان خاص خود را داشته باشند. وقتی از یک تابلو خوشتان آمد و جای آن را در خانه خود خالی دیدید، می‌توانید آن را خریداری کرده و سپس طراحی داخلی و خرید سایر لوازم خانه را با توجه به تابلو انجام دهید.

از آثار هنری برای تغییر حال‌وهوای خانه استفاده کنید

خانه‌های ایرانی همیشه حال‌وهوای خوبی دارند، اما اگر حس می‌کنید خانه‌تان بی‌روح است و رنگ و لعابی ندارد، وقت آن رسیده که با انتخاب یک تابلوی جسورانه به خانه خود روح تزریق کنید.

این تابلو می‌تواند هر چیزی باشد. مثلا یک تابلو عکس ساحلی یا چیزی که از تعطیلات و یا طبیعت الهام گرفته می‌تواند حس خوب زندگی را در خانه به جریان بیندازد. تابلوهای قدیمی هم می‌توانند شما را به دوران کودکی ببرند و با خاطره‌سازی حال شما و خانه را بهتر کنند. در اینجا دیگر انتخاب با شماست که با توجه به علایق و سبک خانه یک تابلوی مناسب انتخاب کنید.

برای آثاری که دوست دارید هزینه کنید

اثر هنری و یا تابلویی که انتخاب می‌کنید باید طوری باشد که هر روز با دیدن آن سرذوق بیایید. شما باید دقیقا عاشق تابلو شوید و سپس برای خرید آن هر چقدر که لازم است هزینه کنید. اگر از تابلویی خوشتان نیاید و فقط آن را بخرید، حتی اگر زیادی هم هزینه نکرده باشید، باز هم پشیمان می‌شوید و افسوس می‌خورید، اما اگر عاشق تابلویی شوید، حتی اگر برای آن خیلی هم هزینه کنید، باز هم با دیدن آن به وجد میایید و اصلا از خرید آن و پولی که بابت آن پرداخته‌اید پشیمان نخواهید شد.

به‌صورت حضوری تابلو بخرید

شما می‌توانید هر چیزی که بخواهید را آنلاین خریداری کنید، اما درر مورد تابلو به شما پیشنهاد می‌کنیم که تحقیقات خود را آنلاین انجام دهید، تابلوهای مختلف را ببینید و آنها را بررسی کنید، اما در نهایت خرید خود را به‌صورت حضوری انجام دهید.

شما باید تابلو را از نزدیک ببینید و با آن ارتباط برقرار کنید. ممکن است به‌صورت آنلاین از یک تابلو خوشتان بیاید، اما وقتی از نزدیک آن را ببینید حس خوبی را به شما منتقل نکند؛ پس بهتر است تابلوها را به صورت حضوری ببینید و آنها را با هم مقایسه کنید.

اگر تابلویی هم چشم شما را نگرفت، می‌توانید از یک هنرمند بخواهید که تابلویی را با توجه به علایق شما طراحی و اجرا کند. به این ترتیب ممکن است راحت‌تر بتوانید به تابلوی موردنظر خود دست پیدا کنید.

نورپردازی را در نظر بگیرید

شما باید به میزان نور محیط توجه داشته باشید و سپس تابلویی را انتخاب کنید که با میزان نور هماهنگی داشته باشد.

اگر نور محیط زیاد است بهتر است از شیشه‌های ضد UV برای آنها استفاده کنید، زیرا نور زیاد در طول زمان باعث کم‌رنگ شدن و تغییر رنگ تابلوها می‌شود. برای محیط‌هایی با نور زیاد تابلوهای ارزان قیمت‌تر بخرید تا در صورت تغییر رنگ بتوانید آنها را تعویض کنید.

چگونه تابلوها را در خانه‌های ایرانی نصب کنیم؟

روند آویزان‌کردن یک نقاشی یا تابلوی جدید یا حتی مجموعه‌ای از عکس‌های خانوادگی می‌تواند به نظر سخت و طاقت‌فرسا باشد. ممکن است چند تابلو خریده باشید، اما حالا ندانید که چگونه آنها را در کنار هم قرار دهید. بهترین روش این است که چندین بار تابلوها را کنار هم قرار دهید و جای آنها را با هم عوض کنید. دلپذیرترین چیدمان ممکن است چیزی باشد که شما انتظارش را ندارید.

شاید فکر کنید که تابلوها باید دقیقا روبروی چشم نصب شوند، اما دلایل خوبی برای نصب کردن تابلوها بالاتر یا پایین‌تر از ارتفاع استاندارد وجود دارد. شما باید برای نصب تابلوها نسبت‌های معماری را در نظر بگیرید و بهترین نقطه را برای نصب تابلو پیدا کنید.

نکته دیگری هم که برای نصب کردن تابلوها وجود دارد این است که آنها را طوری نصب کنید که مرکز تابلو با زمین بین ۱.۵ الی ۱.۶ متر فاصله داشته باشد.

چگونه تابلوها را بر روی دیوار چیدمان کنیم؟

چیدمان قاب‌ها و تابلوها روی دیوار به اندازه انتخاب طرح و رنگ آنها اهمیت دارد. در فضاهای رسمی معمولا تابلوها را دقیق و منظم می‌چینند، اما تابلوهای نصب‌شده به شکل مربع یا مستطیل احساس راحتی بیشتری به بیننده می‌دهند. فرقی نمی‌کند یک چند تابلو داشته باشید یا فقط یکی، چیزی که مهم است این است که آنها را به صورت افقی بین دو نقطه قرار دهید تا احساس تعادل در فضا ایجاد شود. برای راحت‌تر چیدن تابلوها کارهای زیر را انجام دهید:

  • مدام جای تابلوها را در کنار هم تغییر دهید و از فردی بخواهید که از دور به آنها نگاه کند. هر جا که حس بهتری ایجاد شد تابلوها را نصب کنید.
  • یک موضوع مشترک بین آثار هنری پیدا کنید و آنها را به ترتیب در کنار هم قرار دهید. حتی اگر هیچ نقطه اشتراکی بین آنها وجود نداشته باشد، خودتان می‌توانید بین آنها اشتراک تصوری ایجاد کنید
  • از لوازم دیگر منزل کمک بگیرید. مثلا می‌توانید تابلوها را همسو با دسته مبل و یا پایه میز قرار دهید. به این ترتیب فضا هم نظم بیشتری خواهد گرفت.

قیمت تابلو برای خانه‌های ایرانی چقدر است؟

تابلوهای تزئینی انواع بسیار مختلفی دارند و در طراحی و اجرای هر کدام از آنها از متریال مختلفی استفاده می‌شود. قیمت تابلوها هم بر اساس موارد مختلف تعیین می‌شود که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

اندازه تابلو

اندازه تابلو یکی از موارد مهم در تعیین قیمت آن است. همیشه نمی‌توان گفت که تابلوی بزرگتر گران‌تر از تابلوی کوچکتر است، اما اگر جنس و متریال تابلوها یکی باشد، تابلوی بزرگتر به دلیل استفاده از متریال بیشتر قیمت بالاتری خواهد داشت.

 جنس تابلو

جنس متریال به کار رفته در اجرای تابلو هم در قیمت آن تاثیرگذار است. ممکن است در یک تابلو پارچه به کار رفته باشد، در حالی که تابلوی دیگر از جنس مس باشد. به طبع قیمت این متریال با هم متفاوت خواهد بود.

طراح و سازنده

اگر تابلو اثری از یک طراح معروف و به نام باشد، مطمئنا قیمت آن با یک تابلوی چاپی متفاوت خواهد بود؛ بنابراین در هنگام خرید تابلو باید به این نکته توجه داشته باشید.

برای خرید تابلو باید به فروشگاه‌های معتبر سر بزنید. سعی کنید در مورد ضمانت تابلو حتما از فروشنده سؤال کنید. تابلوهایی که قیمت بالایی دارند را حتما باید با ضمانت خریداری کنید تا در صورت خراب‌شدن متحمل ضرر زیادی نشوید.

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *