طریقه نصب عکس شاسی روی دیوار

طریقه نصب عکس شاسی روی دیوار

یکی از سوالات رایج قبل از خرید شاسی، نحوه نصب آن است. در این مقاله خیلی مختصر و مفید به این سوالات پاسخ می‌دهیم: طریقه نصب عکس شاسی روی دیوار چگونه است؟ راهی برای نصب تابلو بدون میخ وجود دارد؟ بهترین ارتفاع نصب شاسی و چیدمان درست کدامند؟ با عکس پرینت همراه باشید.

نصب شاسی عکس روی دیوار

هنگام تولید، در پشت تخته شاسی شیار مخصوص نصب، با فرزکاری ایجاد می‌شود. (فرزکاری یک عملیات ماشین‌کاری و پرداخت روی سطوح است) این شیارها عمق و اندازه لازم برای نگه داشتن شاسی روی دیوار را دارند. معمولا هم دو شیار به صورت افقی و عمودی روی تخته شاسی اعمال می‌شود.

برای نصب کافی است یک میخ به دیوار بزنید. حالا شاسی را از قسمت شیار روی میخ قرار دهید. کمی شاسی را جابجا کنید تا به صورت کاملا صاف روی دیوار قرار بگیرد. به همین سادگی عکس شما روی دیوار نصب می‌شود! (اگر می‌خواهید با این محصول بیشتر آشنا شوید سری به مقاله همه چیز درباره شاسی بزنید.)

نصب شاسی روی دیوار


نصب تابلو شاسی بدون میخ

استحکام تابلو روی دیوار اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما از میخ برای نصب استفاده کنید. اما اگر به هر دلیلی محدودیت زدن میخ دارید، سه روش زیر به دردتان می‌خورد.

روش اول)

این روش فقط برای شاسی و تابلوی سبک قابل استفاده است. در ابتدا یک چسب دو طرفه تهیه کنید. یک سمت چسب را جدا کنید و پشت شاسی بچسبانید. بهتر است حداقل از ۴ تکه چسب در ۴ گوشه شاسی استفاده کنید. حالا قسمت دیگر چسب را هم جدا کنید و روی دیوار بچسبانید. تمام قسمت‌های شاسی را به سمت دیوار فشار دهید و کمی صبر کنید.

روش نصب تابلو بدون میخ

روش دوم)

حتما آویزهای تک عددی حوله و لباس را دیده‌اید. این آویزها معمولا در طرح‌های فانتزی تولید می‌شوند. و پشتشان یک لایه چسب قوی دارند. سعی کنید یک مدل ساده و کوچک آویز را پیدا کنید. حالا آن را روی دیوار بچسبانید. در آخر شاسی یا تابلویتان را روی آویز قرار دهید. این روش برای تابلوهایی که پشتشان سیم یا بند آویز دارند عالی است.

روش سوم)

این روش چندان هم بدون میخ نیست! اما اگر قرار است تعداد زیادی تابلو و شاسی نصب کنید به کمکتان می‌آید. چون هر تعداد هم که تابلو داشته باشید، برای نصب فقط از یک میخ استفاده می‌شود.

برای شروع باید یک بورد یا صفحه چوبی سفارش دهید. قرار است از این صفحه به عنوان پایه برای شاسی‌ها استفاده کنیم. صفحه شما می‌تواند رنگی، با قاب، یا از جنس غیرچوبی هم باشد. حالا تمام شاسی‌ها را با چیدمان دلخواه روی این صفحه بچسبانید. بعد از اتمام کار صفحه را با یک یا دو میخ قوی به دیوار نصب کنید.

بهترین ارتفاع نصب شاسی

به طور کلی باید شاسی هم تراز با چشم مخاطب متوسط قد باشد. اما مساله ارتفاع نصب به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا تعداد شاسی‌ها، نوع فضای نصب، ابعاد شاسی و… برای رسیدن به بهترین ارتفاع نصب به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر شاسی را بالای کاناپه نصب می‌کنید حدود ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متر فاصله درنظر بگیرید.
  • اگر چند شاسی را کنار هم نصب می‌کنید، بینشان حدود ۱۵ سانتی‌متر فضای خالی قرار دهید.
  • محل میخ زدن، باید حداقل ۱۵۰ سانتی‌متر بالای سطح زمین باشد.
  • تابلو یا مجموعه تابلوهایتان را در وسط دیوار نصب کنید. (به سمت چپ یا راست متمایل نشوند)
  • در چیدمان گروهی، عرض تابلوها بیشتر از عرض کاناپه نشود.

طریقه نصب شاسی روی دیوار

چیدمان تابلو شاسی روی دیوار

انواع چیدمان برای نصب شاسی قابل اجرا هستند. اگر طرفدار نظم هستید سبک متقارن یا شبکه‌ای را انتخاب کنید. برای گالری‌های هنری فرم مرکزی یا جعبه‌ای زیبا هستند. در عکسهای کودک فرم تاج چیدمان جذابی است. تمام این مدلها را می‌توانید در مقاله قبلی مشاهده کنید. در آموزش اصولی چیدمان تابلو این موضوع را مفصل آموزش داده‌ایم. توصیه می‌کنیم قبل از نصب سری به این مطلب بزنید.

سفارش آسان و آنلاین شاسی عکس

شاسی یک محصول همیشه جذاب برای دکوراسیون است. با مراجعه به سایت عکس پرینت می‌توانید انواع شاسی عکس را آسان و آنلاین سفارش چاپ دهید. سفارشی که با سلیقه خود شما طراحی و تولید می‌شود! برای مشاهده شاسی‌های طرح‌دار، ساده، شاسی چند تکه، کلاژ، شاسی رنگی و… به صفحه شاسی عکس سر بزنید.

 

۲.۶/۵ - (۲۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *