اندازه های استاندارد قاب عکس

اندازه های استاندارد قاب عکس + جدول راهنما

تنوع محصول قاب عکس واقعا بالاست! شما می‌توانید انواع قاب در جنس، رنگ، و ابعاد مختلف را پیدا کنید. اما یک مشکل وجود دارد! چه می‌شود اگر بعد از خرید قاب عکس، متوجه شوید ابعاد آن با عکستان هماهنگ نیست؟

در این مطلب قرار است یکبار برای همیشه این مشکل را حل کنیم. برای دانستن اندازه های استاندارد قاب عکس و ابعاد استاندارد چاپ عکس با ما همراه باشید.

سایز های استاندارد قاب عکس کدامند؟

هر صنعتی یک سری ابعاد و استاندارد خاص خودش را دارد. از واحدهای جهانی در فیزیک گرفته تا اصول ارگونومی در دکوراسیون داخلی. صنعت چاپ نیز استانداردهای تعریف شده‌ای دارد. معمولا اندازه های استاندارد قاب عکس به شرح زیر هستند:

اندازه های استاندارد قاب عکس

نکته: سایزهای ذکر شده، ابعاد داخلی قاب هستند. سایز خارجی به پهنا و مدل فریم بستگی دارد. که طبق سلیقه تولیدکننده متفاوت است.

ابعاد استاندارد تابلو نقاشی

سایزهای بالا بیشتر برای عکس چاپ شده کاربردی هستند. برای تابلوهای هنری، تابلو فرش و بوم‌های نقاشی معمولا از قاب عکسهای بزرگتری استفاده می‌شود. برای جلوه زیباتر نقاشی می‌توانید از ابعاد ۷۰×۵۰، ۱۰۰×۷۰ و حتی بزرگتر استفاده کنید.


ابعاد استاندارد عکس کدامند؟

همین الان سری به آلبوم قدیمی خانه بزنید. اگر دقت کنید می‌بینید سایزهای عکس، دقیقا مثل همین عکسهای امروزی هستند. برای آشنایی با ابعاد استاندارد عکس نگاهی به تصویر پایین بیندازیم:

ابعاد استاندارد عکس

چطور از هماهنگی بین قاب و عکس مطمئن باشیم؟

اگر قصد خرید قاب عکس ساده را دارید کارتان آسان است! در اینصورت باید ابعاد قاب و عکس چاپی یکسان باشند. اما در خرید مدلهای خاص قاب قضیه کمی فرق می‌کند. مثلا قاب عکسهای پاسپارتو یک حاشیه زیبا دور عکس دارند. این حاشیه معمولا بین ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر پهنا دارد. در جدول زیر یک راهنمای کاربردی برایتان آماده کردیم.

ابعاد قاب عکس

ابعاد عکس برای قاب ساده ابعاد عکس برای قاب پاسپارتو

۸×۶

۸×۶ ۶×۴

۱۸×۱۳

۱۸×۱۳ ۱۵×۱۰

۲۱×۱۶

۲۱×۱۶ ۱۵×۱۰

۲۰×۲۰

۲۰×۲۰

۱۵×۱۵

۲۵×۲۰ ۲۵×۲۰

۱۸×۱۳

۳۰×۳۰ ۳۰×۳۰

۲۰×۲۰

۴۰×۳۰ ۴۰×۳۰

۳۰×۲۰

۷۰×۵۰ ۷۰×۵۰

۴۰×۳۰


خرید آنلاین قاب عکس + عکس چاپ شده

بعد از همه این حرفها و اندازه های استاندارد قاب عکس، یک ایده جذاب برایتان داریم! در سایت عکس پرینت هیچ نیازی نیست خودتان را درگیر هماهنگی عکس و قاب کنید. کافی است رنگ، مدل و سایز قاب دلخواه را انتخاب کنید. در ادامه فقط یک عکس آپلود کنید و تمام!

واحد تولید ما قاب انتخابی‌تان را به همراه عکس چاپ شده‌ی درون آن آماده می‌کنند. در نهایت قاب عکس پرخاطره شما با بسته‌بندی مطمئن به درب منزلتان ارسال خواهد شد. برای مشاهده و سفارش آنلاین به محصول قاب عکس یا قاب رومیزی مراجعه کنید.

۳.۱/۵ - (۱۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *