ژست عکاسی کودک

۲۰ ژست جذاب عکاسی کودک – قسمت اول

عکس گرفتن از کودک یکی از شاخه‌های بسیار جذاب و دوست‌داشتنی عکاسی است. نمایش دنیای واقعی کودکانه احساس بسیار خوشایندی دارد. اما با وجود این شیرینی‌ها، عکاسی از کودکان حسابی پر از چالش است. در این مواقع شما باید صبر و بردباری خودتان را بالا ببرید. تصور نکنید که کودکتان به دقت به صحبت‌های شما گوش می‌دهد و تمامی نکاتی که می‌گویید را دنبال می‌کند!

به همین خاطر در این مقاله، قرار نیست فقط چند عکس آماده را با هم ببینیم. هدف این است که با ایده‌ها و ژست‌های اصولی و پایه آشنا شوید. تا طبق شرایط خودتان از این فیگورها استفاده کنید.

در صورت نیاز به نمونه‌های بیشتر، می‌توانید ۷۰ عکس جدید از ژست کودکانه را در وبلاگ ببینید.

۱. پرتره با تمرکز روی چشم‌ها

زمانی که از کودکان عکس می گیرید توجه کنید که تمرکز اصلی روی چشم‌های کودک باشد. لازم نیست فرزندتان را ملزم به ژست خاصی کنید. اجازه بدهید که کودکتان همانطور که هست باشد، و در ژست گرفتن حالات و رفتار طبیعی خودش را بروز بدهد.

ژست ساده عکس کودک

۲. ژست عکاسی کودک با حالت دراز کشیده

یک ژست دوست داشتنی برای کودکان این است: از کودک بخواهید که روی زمین دراز بکشد. کمی متمایل به بالا بروید و با  زاویه‌ای بسیار کم از او عکس بگیرید.

ژست عکاسی کودک

۳. دست‌ها زیر چانه

یک مدل محبوب و بامزه که احتمالا در ژست عکاسی کودک بارها دیده‌اید. برای این ژست از فرزندتان بخواهید روی زمین به شکم دراز بکشد. حالا به دوربین نگاه کرده و دستانش را زیر چانه قرار دهد. به همین سادگی یک سوژه عالی برای عکاسی دارید.

ژست عکاسی از کودک

۴. ژست عکس نوزاد با پتو

یکی از شیرین‌ترین حالات کودک، زمانی است که از زیر پتو شما را تماشا می‌کند. زمان را از دست ندید! کمی پس‌زمینه را خلوت کنید و از کوچولویتان عکس بگیرید. اگر امکانش را داشتید خوب است که رنگهای اطراف را تنظیم کنید. استفاده از رنگ‌های شاد عکستان را جذابتر می‌کند.

ایده عکس کودک

۵. ژست عکاسی کودک با عروسک

از عروسک مورد علاقه فرزندتان استفاده کنید. برای اینکه کودک آرامش بیشتری داشته باشد، اجازه دهید عروسکش را بغل کند. این ژست دوست‌داشتنی را با چند شات ثبت کنید.

ژست عکس کودک

۶. ژست عکس کودک با سرگرمی‌ها

از کودکان زمانی که سرگرم کارهای روزمره‌ی خودشان هستند عکس بگیرید. مثلا در حال نقاشی، بازی فکری، پازل، انجام دادن تکالیف مدرسه و… همانند تصویر زیر که کودک سرگرم نقاشی با آبرنگ است. سرگرم کردن کودک یک راه عالی برای ثبت سوژه‌های طبیعی است.

ایده عکاسی کودکانه

۷. ژست کودکانه با کتاب و کتاب قصه

یکی دیگر از ایده‌های خوب برای عکاسی از کودک، کتاب‌ها هستند. کتاب قصه دلخواهش را دستش بدهید و خودتان کمی آن‌طرف‌تر عکاسی را شروع کنید. یک ایده خوب برای سرگرم کردن، تماشای عکس‌های خود کودک است. می‌توانید عکس‌هایش را روی یک فتوبوک چاپ کرده و برایش ماندگار کنید. 

عکاسی از کودک

۸. خنده، بهترین ژست کودک!

خنده‌های از ته دل و با شور کودکتان را از دست ندهید و این لحظه‌ها را ثبت کنید. عکاسی در زمان شادی و خنده کودک، یک نتیجه عالی دارد. خیلی بهتر از وقتی که از او بخواهید بگوید سییییب!

ژست عکس کودک

۹. ژست عکس کودک با خوراکی

از چهره‌ی کودکتان زمانی که مشغول خوردن بستنی و میوه است عکس بگیرید. به فرزندتان اجازه دهید هر طور که دوست دارد خوراکی‌اش را بخورد. با حالت طبیعی عکستان بامزه‌تر می‌شود.

فیگور عکاسی کودکانه

۱۰. عکاسی کودک با حباب

حباب‌های صابونی یکی از ساده‌ترین وسایل برای عکاسی از کودکان است. این ایده ارزان و دم‌دست حسابی عکستان را زیبا می‌کند. با حباب‌‌ها هم کودکتان از بازی لذت می‌برد و هم تلالوی نور روی حباب‌ها یک فضای فانتزی ایجاد می‌کند.

ژست های عکس کودک

۱۱.عکاسی کنار درختان

زمانی که خارج از منزل هستید بهترین فرصت عکاسی را دارید. نور و پس‌زمینه در طبیعت عالی هستند. مثلا می‌توانید از کودکتان بخواهید که از پشت درخت نگاهی به شما بیاندازد. استفاده از گل‌ها، قاصدک، آب‌بازی و… ایده‌های دیگر عکاسی کودک در طبیعت هستند.

عکاسی از کودکان در طبیعت

۱۲. ژست عکس کودک با شن‌بازی

زمانی که فرزندتان مشغول شن بازی است، لحظه‌ی خیلی زیبایی برای عکاسی دارید. کافی است او را با شن مشغول کنید و خودتان بدون اینکه توجه کودک را جلب کنید، عکس‌هایی از زوایای مختلف بگیرید.

عکاسی از کودک در ساحل

۱۳. عکاسی و توپ‌بازی

وسایل بازی و سرگرمی را در اختیار کودکتان قرار دهید. مثلا یک توپ به او بدهید و دوربین را طوری تنظیم کنید که توپ پیش‌زمینه باشد. حالا شروع به عکاسی کنید.

عکاسی از بازی بچه ها

۱۴. عکاسی از کودک در پارک

پارک و زمین بازی یک فضای عالی برای عکاسی کودک است. رنگ‌ها، وسایل و تم‌ها در اینجور فضاها کاملا کودکانه و مناسب هستند. کافی است از کودکتان در حین بازی عکس بگیرید. به این ترتیب هم به او خوش می‌گذرد، و هم شما چند عکس عالی خواهید داشت.

ژست عکس کودکانه

ژست کودک با خانواده و دوستان

در این قسمت ژست‌های تک نفره کودک را بررسی کردیم. حالت‌هایی که فرزندتان مشغول بازی و سرگرمی است. در بخش بعدی این مقاله قرار است به ژست‌های گروهی کودک بپردازیم. نهایتا اینکه برای چاپ عکس کودک روی محصولات کودکانه، حتما سری به صفحه اختصاصی بیبی فیس بزنید. در این صفحه می‌توانید لحظات فرزندتان را روی انواع فتوبوک کارتونی، شاسی کودکانه، ماگ، مگنت و… چاپ کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *